Zaloguj sięZaloguj się

Wskazówki dotyczące bezpieczeństwa

Ważna wiadomość Informujemy, że nie jesteśmy w stanie w pełni weryfikować tożsamości sprzedawców, a zwłaszcza sprzedawców prywatnych. W ostatnim czasie zarejestrowaliśmy próby oszustw zarówno ze strony sprzedawców, jak i potencjalnych klientów. Dla własnego bezpieczeństwa zapoznaj się z poniższymi wskazówkami:

Informacje ogólne


  • Nigdy nie wysyłaj pieniędzy nieznajomemu sprzedawcy za pomocą transferów pieniężnych. Nigdy nie płać za zegarek przekazem Western Union.
  • Zawsze dokładnie sprawdzaj dane sprzedawcy. Numer telefonu, adres, jak również opinie innych kupujących możesz oprócz tego znaleźć w internecie. Możesz także poprosić sprzedawcę o udostępnienie dodatkowych informacji, zdjęć oraz dokumentów zegarka.
  • Możesz ponadto przeprowadzić transakcję osobiście i umówić się ze sprzedawcą na przekazanie zegarka. Zalecamy wybranie bezpiecznego i monitorowanego miejsca, takiego jak zakład jubilerski.
  • W trakcie odbywającej się przez nasz system komunikacji ze sprzedawcą Twój prywatny adres e-mail pozostaje niewidoczny. Ma to na celu ochronę Twoich danych przed osobami, które próbują wykorzystywać naszą platformę do phishingu lub innych form oszustwa w internecie.
  • Jeżeli jakaś oferta wyda się Tobie podejrzana, skontaktuj się telefonicznie (+49 721 96693-900) lub mailowo (support@chrono24.com) z naszym działem obsługi klienta. Podejrzaną ofertę rozpoznasz m.in. po cenie znacznie odbiegającej od ceny rynkowej.

Usługi powiernicze


  • Dokładnie sprawdź wiarygodność stron internetowych, które proponują usługi i umowy powiernicze. Oszuści często posługują się fałszywymi stronami internetowymi. Również dokumenty renomowanych firm, takich jak Ernst & Young, DHL czy TNT, powinny zostać sprawdzone pod kątem autentyczności.
  • Jeżeli zdecydujesz się na skorzystanie z usługi powierniczej, skontaktuj się z firmą, która ją oferuje, aby uzyskać dokładniejsze informacje. Nie ufaj korespondencji dotyczącej usług powierniczych, którą przekierowuje do Ciebie sprzedawca.

Trusted Checkout


  • Na Chrono24 masz również możliwość dokonywania zakupów za pomocą usługi Trusted Checkout. Jak z niej skorzystać, dowiesz się tutaj.
  • Aby zapobiec nadużyciom w trakcie korzystania z Trusted Checkout, przed dokonaniem płatności skontroluj dane osobowe w strefie myChrono24. W strefie myChrono24 masz również możliwość prześledzenia swoich transakcji. Skontaktuj się z nami, jeżeli otrzymasz nietypowe lub podejrzane e-maile.

Informacje ogólne


  • Zanim wyślesz artykuł do kupującego, zawsze sprawdź, czy płatność wpłynęła na twoje konto (bankowe, PayPal itp.). Z nieufnością podchodź do korespondencji, którą przekierowuje do Ciebie kupujący. Mogą to być przykładowo e-maile, które rzekomo potwierdzają wysłanie pieniędzy lub zasilenie konta.
  • Ostrożnie podchodź do ofert, które znacznie przewyższają żądaną przez ciebie cenę.
  • Z nieufnością podchodź do korespondencji zagranicznych banków, która zawiera polecenie wysyłki sprzedanego artykułu. Zanim nadasz przesyłkę, zawsze sprawdź stan swojego konta.
  • Zachowaj ostrożność w przypadku klientów, którzy kontaktują się z Tobą za pomocą wiadomości SMS. Oszuści często próbują nakłonić sprzedawców do dokonania nieautoryzowanych zwrotów płatności. W tym celu wysyłają także fałszywe wiadomości e-mail od serwisu PayPal lub od banków typu Royal Bank. Zanim nadasz przesyłkę, zawsze sprawdź stan swojego konta.
  • Możesz również przeprowadzić transakcję osobiście i umówić się ze kupującym na przekazanie zegarka. Zalecamy wybranie bezpiecznego i monitorowanego miejsca, takiego jak zakład jubilerski.
  • W trakcie odbywającej się przez nasz system komunikacji z kupującym Twój prywatny adres e-mail pozostaje niewidoczny. Ma to na celu ochronę Twoich danych osobowych przed osobami, które próbują wykorzystywać naszą platformę do phishingu lub innych form oszustwa w internecie.

Usługi powiernicze


  • Dokładnie sprawdź wiarygodność stron internetowych, które proponują usługi i umowy powiernicze. Oszuści często posługują się fałszywymi stronami internetowymi. Również dokumenty renomowanych firm, takich jak Ernst & Young, DHL czy TNT, powinny zostać sprawdzone pod kątem autentyczności.
  • Jeżeli zdecydujesz się na skorzystanie z usługi powierniczej, skontaktuj się z firmą, która ją oferuje, aby uzyskać dokładniejsze informacje. Nie ufaj korespondencji dotyczącej usług powierniczych, którą przekierowuje do Ciebie kupujący.

PayPal


  • Gdy płatność odbywa się za pomocą systemu PayPal, pamiętaj, że zanim nadasz przesyłkę, zawsze powinieneś sprawdzić wpłaty na swoim koncie PayPal. Ufaj wyłącznie oryginalnym wyciągom z tego konta. Z nieufnością podchodź do wszelkich podejrzanych potwierdzeń płatności, które możesz otrzymywać drogą elektroniczną.

Płatność z góry / Przelew bankowy


  • Gdy płatność odbywa się za pomocą przelewu bankowego, pamiętaj, że zanim nadasz przesyłkę, zawsze powinieneś sprawdzić wpłaty na swoim koncie. Ufaj wyłącznie informacjom uzyskanym bezpośrednio w Twoim banku.
  • Z nieufnością podchodź do korespondencji zagranicznych banków, która zawiera polecenie wysyłki sprzedanego artykułu. Zanim nadasz przesyłkę, zawsze sprawdź stan swojego konta.

Płatność za pomocą czeków


  • Zachowaj ostrożność w przypadku czeków zagranicznych. Istnieje ryzyko, że Twoje konto zostanie zasilone jedynie tymczasowo. Nawet, jeżeli odpowiednia kwota widnieje na wyciągu z konta, bank może wycofać zaksięgowaną sumę, gdy czek okaże się fałszywy lub niehonorowany.

Trusted Checkout


  • W ramach usługi Trusted Checkout adres kupującego nigdy nie jest przekazywany za pomocą poczty e-mail. Adres ten znajdziesz wyłącznie w Twojej strefie sprzedawcy, gdzie możesz również śledzić przebieg transakcji oraz sprawdzić wszystkie istotne dane. Skontaktuj się z nami, jeżeli otrzymasz nietypowe lub podejrzane e-maile.