Zaloguj sięZaloguj się
409 zegarki dla "

IWC Big Pilot

"
Marka
Model
Cena
Średnica
Rok
Lokalizacja
Więcej
Twój wybór

Twój wybór

Twój wybór

Brak wyników wyszukiwania
Twój wybór

Brak wyników wyszukiwania
Twój wybór

Brak wyników wyszukiwania
Informacje ogólne
Rodzaj zegarka
Referencje
Więcej...
Nowy/używany
Dostępność
Płeć
Stan
Więcej...
Zawartość dostawy
Funkcje i właściwości
Mechanizm
Material obudowy
Więcej...
Tarcza cyfrowa
Więcej...
Szkło
Komplikacje
Więcej...
Wysokośc
Więcej...
Pierścień z materiału
Więcej...
Tarcza cyfrowa
Wodoszczelny
Więcej...
Pozostałe
Więcej...
Pasek
Materiał paska
Więcej...
Szerokość wstęgi
Kolor paska
Więcej...
Materiał sprzączki
Więcej...
Anuluj

Sortuj według

IWC Große Fliegeruhr IW500916 Le Petit Prince IWC Große Fliegeruhr IW500916 Le Petit Prince
44 719 

IWC Big Pilot – Jumbo Jet wśród zegarków lotnicznych

Kultowe zegarki lotnicze Big Pilot posiadają masywne koperty i bardzo czytelne cyferblaty. Pierwsze egzemplarze konstruktorzy IWC zaprezentowali w 1940 roku. Powstawały one we współpracy z profesjonalnymi pilotami.

Krótko i zwięźle o zegarku IWC Big Pilot

  • Słynny model lotniczy
  • Obecne koperty powstają w rozmiarach od 46 do 55 mm
  • Czytelny cyferblat dzięki dużym cyfrom oraz kontrastowym zestawieniom barw
  • Posiada osłonę antymagnetyczną
  • Wysoki potencjał kolekcjonerski

Zegarek dopasowany do potrzeb pilotów

Szwajcarska firma International Watch Company – bardziej znana pod nazwą IWC – już w 1936 roku produkowała zegarki przeznaczone dla lotników. Podczas drugiej wojny światowej, w roku 1940, konstruktorzy IWC zaprojektowali pierwsze zegarki Große Fliegeruhr 52 T.S.C. z ważącymi 183 gramy kopertami o średnicy wynoszącej 55 mm. Modele te – noszące numer referencyjny 431 – do dziś uchodzą za najbardziej masywne czasomierze, które opuściły manufakturę w Schaffhausen. Ich ponadprzeciętny rozmiar był uwarunkowany tym, że we wnętrzu owych „wielkich zegarków lotniczych“ znajdowały się werki manufakturowe jeszcze z epoki zegarków kieszonkowych. Co istotne, mechanizmy stosowane w pierwowzorach współczesnych modeli Big Pilot były certyfikowanymi chronometrami, a ich sekundniki można było zatrzymać w celu synchronizacji czasu wśród członków załogi samolotu.
Zegarek-gigant od IWC doskonale odpowiadał wymaganiom ówczesnych pilotów wojskowych. Czytelność jego cyferblatu była porównywalna z czytelnością zegarów w kokpitach latających maszyn pokroju legendarnego Junkersa Ju 52. Za widoczność cyfr i wskazówek w nocy odpowiadała intensywnie świecąca substancja fluorescencyjna. Charakterystycznym detalem tarczy był skierowany ku górze trójkąt znajdujący się pod dwunastką. Warto wspomnieć, że losy pierwszych zegarków lotniczych IWC dużo mówią o relatywizmie szwajcarskiej polityki neutralności. Firma z Schaffhausen przed, w trakcie i po wojnie zaopatrywała zarówno niemiecką Luftwaffe, jak i brytyjskie siły lotnicze Royal Air Force. Model wytwarzany dla Brytyjczyków został opracowany w 1948 roku oraz nosił nazwę Mark XI.

Big Pilot´s Watch

Firma IWC w ramach swojej oferty wielokrotnie reaktywowała serię zegarków lotniczych z lat 40. Ostatni wielki comeback miał miejsce w roku 2002, kiedy modele Große Fliegeruhr wróciły pod nazwą Big Pilot´s Watch. Koperty tych czasomierzy – w porównaniu z 55-milimetrowymi kopertami pierwowzorów – znacznie się skurczyły. Średnica standardowego wydania wynosi dziś „jedynie“ 46 mm. Cyferblaty nowych modeli są często wzbogacone o typowe dla współczesnych zegarków komplikacje takie jak wskaźnik rezerwy chodu lub datownik. Co istotne, po pełnym naciągnięciu sprężyny napędu modele Big Pilot działają nieprzerwanie przez 7 dni. Tak wysoka rezerwa chodu jest zasługą automatycznego naciągu Pellaton. Nazwa tego patentowanego systemu naciągowego pochodzi od nazwiska jego wynalazcy Alberta Pellatona, który był wieloletnim dyrektorem technicznym IWC. Działanie naciągu Pellaton opiera się na pracy mechanizmu zapadkowego umożliwiającego większą efektywność pracy obracającego się w obie strony wahnika.
Rozkład komplikacji na tarczach Big Pilot´s Watch jest dość nietypowy – datownik znajduje się na miejscu szóstki, a wskaźnik rezerwy chodu umieszczono obok trójki. Mocno rzucający się w oczy detal koperty stanowi cebulowata koronka. Jest ona wkręcana w obudowę zegarka, co sprzyja większej wodoodporności. Modele Big Pilot´s Watch są wodoszczelne do głębokości 60 metrów, co odpowiada ciśnieniu około 6 barów.
Pomimo nowoczesnych udoskonaleń technicznych design modeli Big Pilot´s Watch zdradza silne związki z wzornictwem pierwowzorów z lat 40. Na czarnym cyferblacie mieszczą się białe indeksy sztabkowe, cyfry arabskie oraz białe sztyletowate wskazówki. Pod dwunastką leży charakterystyczny, skierowany ku górze trójkącik. W przypadku nowych Big Pilotów konstruktorom IWC z pewnością zależało na przypomnieniu dawnego „looku“ pierwszych kolekcji dla lotników.
Manufakturowe kalibry zegarków Big Pilot´s Watch noszą oznaczenie 51111 oraz są chronione antymagnetycznym płaszczem z miękkiego żelaza. Ochrona przed magnetyzmem była niegdyś konieczna ze względu na silne pola magnetyczne, jakie występowały w kokpitach. Dna stalowych kopert Big Pilotów często zdobią ornamenty z motywami lotniczymi. W modelach z numerem referencyjnym IW500912 dekiel jest pokryty grawerowanym wizerunkiem słynnego niemieckiego samolotu transportowego Ju 52.

Big Pilot´s Heritage Watch

Kilka lat temu w portfolio IWC pojawiły się dwa nowe zegarki Big Pilot. Modele te – noszące dumne miano Heritage Watch – jeszcze wyraźniej nawiązują do stylu swoich poprzedników z pierwszej połowy XX wieku. Ich koperty posiadają średnicę wynoszącą 48 lub 55 mm. Co istotne, koperty wariantów Heritage Watch powstają z tytanu, dzięki czemu w zależności od wersji ważą tylko 120 lub 150 gramów. Cyferblaty są utrzymane w nieco odmiennej względem standardowej wersji kolorystyce – indeksy i wypełnienia wskazówek są kremowe, a same wskazówki posiadają ciemnoniebieskie obramowania. Barwy te świetnie współgrają z brązowym paskiem z cielęcej skóry. Jeśli chodzi o napęd, Big Piloty z linii Heritage Watch znacznie różnią się od głównych wariantów z tej kolekcji. Nie kumulują one energii automatycznie za pomocą ruchów ręki użytkownika, lecz wymagają codziennego nakręcenia koronką.
Mechanizm stosowany w 48-milimetrowym wydaniu Heritage Watch posiada oznaczenie 59215. Jest to manufakturowy kaliber z naciągiem ręcznym. Jego rezerwa chodu wynosi aż 8 dni. Wskaźnik pozostałej energii znajduje się na rewersie koperty i jest zrealizowany w formie okręgu z niewielką wskazówką w środku. Na tarczy frontowej powyżej szóstki znajdują się mała sekunda oraz zintegrowany z nią datownik.
Największy reprezentant kolekcji Big Pilot – model Heritage Watch 55 – w swojej gigantycznej kopercie mieści kaliber manufakturowy o oznaczeniu 98300. W przeciwieństwie do werku 59215 – stosowanego w wariancie 48 – mechanizm ten nie posiada datownika oraz wskaźnika rezerwy chodu. Tarcza małej sekundy znajduje się nad pozycją godziny szóstej.

IWC Big Pilot – kilka wskazówek dla kupujących

Szukasz masywnego zegarka, który zaskakuje funkcjonalnością oraz oczarowuje eleganckim designem? Jeśli tak, model Big Pilot powstał właśnie z myślą o Tobie!
Gdyby zorganizowano kiedyś konkurs na najbardziej czytelny zegarek naręczny, modele Big Pilot z pewnością wygrałyby w cuglach. Lotnicze zegarki IWC posiadają bardzo uporządkowane cyferblaty, na których widać wszystko czarno na białym. Skromna elegancja tych modeli sprawia, że świetnie pasują do koszuli lub marynarki. Ponadto, nuta lotniczej funkcjonalności czyni z Big Pilotów ciekawą alternatywę dla zwykłych „garniturowców“ innych luksusowych marek.
Warto wiedzieć, że serie modeli Heritage Watch są limitowane do 1000 sztuk w wydaniu 48-milimetrowym (nr ref. 5103) oraz do 100 sztuk w wariancie 55-milimetrowym (nr ref. 5104). Ze względu na ograniczoną liczbę egzemplarzy – a tym samym wysoki potencjał kolekcjonerski – ceny tych zegarków są stosunkowo wysokie. Wydania Heritage Watch 48 kosztują obecnie około 13 000 euro. Zakup największej wersji modelu Big Pilot oznacza inwestycję ponad 15 000 euro. Podobny pułap cenowy osiągają rzadkie wydania z kopertami produkowanymi z platyny lub różowego złota o próbie 18 karatów. W wariantach tych IWC często rezygnuje ze skromnego designu na rzecz tzw. wielkich komplikacji. Przykładowo, model Big Pilot z wiecznym kalendarzem jest obecnie wart od 20 000 do 30 000 euro.
Najtańsze stalowe wydania Big Pilotów powstają w nieograniczonej liczbie i można je nabyć już za 10 000 euro.

Hołd dla założyciela firmy IWC

Kaliber stosowany w pierwszych zegarkach Große Pilotenuhr nosił miano „Jones-Kaliber“. Nazwa ta pochodziła od nazwiska założyciela manufaktury IWC, Florentine Ariosto Jonesa (1841-1916). Ten pochodzący z Bostonu przedsiębiorca zainicjował swój szwajcarski biznes w 1868 roku. Jego plan eksportowania gotowych czasomierzy do USA nie powiódł się jednak ze względu na wysokie opłaty celne w Europie. Po odejściu Jonesa przedsiębiorstwo IWC wielokrotnie zmieniało właścicieli, aby na początku XXI wieku stać się częścią koncernu Richemont, do którego należą także inne luksusowe marki takie jak Panerai oraz Cartier.

Mogą Cię także zainteresować: