Zaloguj sięZaloguj się
1 741 zegarki dla "

Rolex Yacht-Master

"
Marka
Model
Cena
Średnica
Rok
Lokalizacja
Więcej
Twój wybór

Twój wybór

Twój wybór

Brak wyników wyszukiwania
Twój wybór

Brak wyników wyszukiwania
Twój wybór

Brak wyników wyszukiwania
Informacje ogólne
Rodzaj zegarka
Referencje
Więcej...
Nowy/używany
Dostępność
Płeć
Stan
Więcej...
Zawartość dostawy
Funkcje i właściwości
Mechanizm
Material obudowy
Więcej...
Tarcza cyfrowa
Więcej...
Szkło
Komplikacje
Więcej...
Wysokośc
Więcej...
Pierścień z materiału
Więcej...
Tarcza cyfrowa
Wodoszczelny
Więcej...
Pozostałe
Więcej...
Pasek
Materiał paska
Więcej...
Szerokość wstęgi
Więcej...
Kolor paska
Więcej...
Materiał sprzączki
Więcej...
Anuluj

Sortuj według

Rolex Yacht-Master Edelstahl / Platin 37 Ref. 268622 Rhodium Dial Rolex Yacht-Master Edelstahl / Platin 37 Ref. 268622 Rhodium Dial
36 512 

Rolex Yacht-Master – zegarek na pokład

Rolex Yacht-Master to ekskluzywny czasomierz dla żeglarzy. Dzięki wykończeniu ze szlachetnych materiałów świetnie sprawdzi się na pokładzie i wzbudzi respekt członków klubu regatowego. Jego koperta powstaje w kilku uniwersalnych rozmiarach.

5 najważniejszych cech modelu Rolex Yacht-Master

  • Oficjalnie certyfikowany chronometr
  • Gustowne materiały: złoto, platyna lub stal szlachetna
  • Dla kobiet i mężczyzn – koperty w rozmiarach 29 mm, 35 mm, 37 mm i 40 mm
  • Kombinacja materiałów o nazwie Rolesium (stal szlachetna i platyna)
  • Bransolety ze stali lub materiału syntetycznego Oysterflex

Model na szerokie wody

Związki manufaktury Rolex ze światem sportów wodnych sięgają lat 50. ubiegłego wieku. Słynny Submariner był jednym z pierwszych na świecie zegarków nurkowych, a eksperymentalny prototyp modelu Sea-Dweller wykorzystywano podczas zejść na dno Rowu Mariańskiego. W 1992 roku szwajcarski producent wprowadził do swojej oferty pierwszy zegarek żeglarski o nazwie Yacht-Master.
Model ten nadaje się prawie na każdy nadgarstek, gdyż powstaje w aż czterech różnych rozmiarach – 29 mm, 35 mm, 37 mm i 40 mm. W kwestii materiału wykonania producent daje nam wybór między różowym złotem Everose, dwukolorowym wariantem Rolesor ze stali szlachetnej i złota oraz wydaniem Rolesium, czyli zestawieniem stali oraz platyny. Warto wspomnieć, że Rolesium jest kombinacją dostępną wyłącznie w modelu Yacht-Master. W wariancie tym koperta i trzyrzędowa bransoleta powstają ze stali, a lunetę i cyferblat wytwarza się z platyny. W odróżnieniu od zegarków nurkowych Submariner, w których bezel obraca się tylko w jedną stronę, lunety Yacht-Masterów można przestawiać w obu kierunkach. Dzięki temu rozwiązaniu umożliwiają one bardzo precyzyjny pomiar czasu w trakcie zawodów żeglarskich.

Rolex Yacht-Master – porady dla kupującego

Jeśli poszukujesz luksusowego zegarka na kolejną morską wyprawę, model Yacht-Master będzie strzałem w dziesiątkę! W kontakcie z wodą czasomierz ten sprawdza się znakomicie nie tylko dzięki zastosowaniu szlachetnych materiałów, ale również za sprawą wysokiej wodoszczelności wynoszącej aż 10 barów (100 m). Nowe modele damskie o średnicy 29 mm kosztują około 7000 euro, a używane egzemplarze dla pań można otrzymać już za około 4000 euro. Ceny używanych modeli męskich są nieco wyższe – dobrze zachowany egzemplarz o średnicy 40 mm będzie stanowił wydatek rzędu około 6000 euro. Zupełnie nowy model męski wiąże się z inwestycją około 8000 euro. Zdecydowanie najdroższymi wydaniami są warianty z 18-karatowego złota Everose wyposażone w nowoczesne paski syntetyczne Oysterflex. Według informacji podanej na stronie internetowej producenta kosztują one około 20 000 euro.

Dodatkowe informacje na temat modelu Rolex Yacht-Master

  • Kombinacja materiałów Rolesium (stal szlachetna i platyna) wyłącznie w modelu Yacht-Master
  • Rolex Yacht-Master II – wydanie z chronografem regatowym (ceny od ok. 12 000 euro)
  • Wydania damskie od 4000 euro, wydania męskie od 6000 euro

Alternatywy od innych producentów

  • Panerai Luminor 1950 Regatta 3 Days Chrono Flyback (ceny od 12 000 euro)
  • Corum Admiral’s Cup AC-One (ceny od 6000 euro)
  • IWC Portugieser Yacht Club Chronograph (ceny od 7000 euro)

Wzornictwo i wybór wariantów

Design zegarków Yacht-Master jest wyraźnie inspirowany wzornictwem znanym ze słynnego modelu Submariner. Żeglarski czasomierz firmy Rolex dysponuje nie tylko sprawdzoną kopertą oraz bransoletą Oyster, ale również charakterystycznymi dla Submarinera detalami: dodatkową osłoną koronki, niewielką lupą nad datownikiem oraz niekonwencjonalnie ukształtowanymi wskazówkami. Co istotne, ogólne wykończenie Yacht-Mastera wydaje się nieco bardziej zniuansowane. Koperta tego modelu jest subtelnie opływowa, sekundnik w niektórych wariantach mieni się czerwienią, a luneta zaskakuje kontrastowym zestawieniem polerowanych indeksów z matowym tłem.
W 2015 roku szwajcarski producent zaprezentował nowy wariant modelu Yacht-Master z kopertą z różowego złota Everose. Jego luneta powstaje z odpornej na zarysowania ceramiki Cerachrom. Posiada ona matową fakturę, co silnie uwidacznia typowe dla Yacht-Masterów polerowane oznaczenia minutowe. Wokół lunety konstruktorzy Rolexa umieścili żłobkowany pierścień ze złota. Kolejną atrakcję tego nowego wariantu stanowi innowacyjny pasek Oysterflex, który po premierze wzbudził ogromne zainteresowanie w branży. Jego trzon powstaje ze sprężystego materiału, który jest stopem niklu i tytanu. Producent pokrywa go następnie warstwą czarnego elastomeru, żeby upodobnić jego powierzchnię do struktury kauczuku. Dzięki zastosowanym materiałom paski Oysterflex są bardzo elastyczne, trwałe i przyjazne dla skóry. Po ich wewnętrznej stronie znajdują się dodatkowe zgrubienia, które dopuszczają więcej powietrza między pasek a skórę, zwiększając tym samym komfort noszenia.
W przypadku bardziej klasycznych wydań modelu Yacht-Master firma Rolex daje klientom szeroki wybór, jeśli chodzi o barwy oraz materiał wykonania cyferblatów. Obok klasycznie niebieskich tarcz w ofercie znajdują się wyrafinowane cyferblaty z jasnej platyny oraz wielokolorowej masy perłowej. Wskazówki oraz indeksy wszystkich wersji Yacht-Mastera są pokryte masą fluorescencyjną, która mieni się niebieską poświatą i umożliwia sprawdzenie godziny w ciemności.

Zaufane technologie

We wnętrzu zegarków Yacht-Master pracuje używany w modelu Submariner kaliber o oznaczeniu 3135. Rolex zaprezentował ten słynący ze swojej niezawodności mechanizm w 1988 roku. W Yacht-Masterach zaczęto go stosować wraz z powstaniem kolekcji na początku lat 90. Rok 2005 przyniósł poprzedzoną pięcioletnimi pracami projektowymi innowację w postaci niebieskiej spirali balansu o nazwie Parachrom. Powstaje ona ze stopu niobu i magnezu, dzięki czemu jest niepodatna na oddziaływanie pól magnetycznych. Warto również wspomnieć, że pomimo średnicy nieprzekraczającej grubości ludzkiego włosa, jej odporność na wstrząsy jest dziesięciokrotnie wyższa od wytrzymałości standardowych spirali. Końcówki sprężyn Parachrom są zagięte na wzór tzw. spirali breguetowskiej, co dodatkowo zwiększa dokładność chodu zegarka.
Wszystkie czasomierze firmy Rolex, w tym także zegarki Yacht-Master, dysponują oficjalnym certyfikatem dla chronometrów przyznawanym przez Szwajcarski Instytut Testów Chronometrycznych (COSC). Co więcej, każdy mechanizm przed opuszczeniem manufaktury w Genewie jest gruntownie sprawdzany według wewnętrznych procedur, które względem wymagań COSC uchodzą za jeszcze bardziej surowe. W efekcie błąd wskazań zegarków Rolex z inskrypcją „Superlative Chronometer” na tarczy nie przekracza dwóch sekund na dzień.
Mniejsze warianty Yacht-Masterów o średnicach 35 i 37 mm wyposażono w kalibry automatyczne o oznaczeniach odpowiednio 2235 i 2236. Producent stosuje je również w damskich modelach z kolekcji Lady-Datejust. Najciekawszy element mechanizmu 2236 stanowi spirala o nazwie Syloxi. Jest ona autorskim wynalazkiem firmy Rolex i powstaje z materiału kompozytowego na bazie niemagnetycznego krzemu. Spośród aż pięciu chroniących ją patentów najciekawszy dotyczy jej geometrii. W celu utrzymania miarowego chodu, sprężyny Syloxi zakończone są lekko pogrubionym i zaokrąglonym na obu końcach łukiem, który umożliwia ich solidne umocowanie w dwóch punktach względem mostka. Sprężyny nie są jedynymi niemagnetycznymi elementami mechanizmu 2236. Także jego koło wychwytowe powstaje z niepodatnego na pola magnetyczne stopu, który stanowi mieszankę niklu i fosforu. Rezerwa chodu kalibru 2236 wynosi 55 godzin.

Yacht-Master II – chronograf regatowy dla profesjonalistów

Chronograf regatowy Yacht-Master II stanowi bardzo ciekawą odmianę standardowej wersji omawianego modelu. To pierwszy na świecie zegarek z funkcją programowalnego odliczania czasu, które opiera się na analogowym mechanizmie zapamiętywania. Dotychczas czasomierze tego typu korzystały z elektronicznych werków kwarcowych. Aby zrozumieć zasadę korzystania z zegarków z timerem regatowym, należy wiedzieć, że jachty – w odróżnieniu od stojących na linii startu samochodów wyścigowych – rozpoczynają rywalizację z tzw. startu lotnego. Oznacza to, że krążą one przed boją startową aż do sygnału rozpoczęcia regat. Funkcja odliczania w Yacht-Masterach II umożliwia kontrolę upływu czasu przed strzałem startowym, dzięki czemu uczestnicy regat wiedzą, kiedy powinni się ustawić blisko linii startu.
Ze względu na wyrafinowane funkcje dodatkowe zegarek Yacht-Master II jest jednym z najbardziej skomplikowanych technicznie czasomierzy w ofercie firmy Rolex. Ze średnicą wynoszącą 44 mm jest także jednym z największych modeli producenta. Pod tym względem konkurować z nim może tylko równie duży zegarek nurkowy Rolex Deepsea. Do innych imponujących czasomierzy-gigantów można ponadto zaliczyć mierzący aż 47 mm model Radiomir firmy Panerai.
Jeśli chodzi o materiał wykonania modeli Yacht-Master II, producent daje nam wybór między stalą, żółtym złotem oraz dwoma wariantami dwukolorowymi ze stali i różowego złota Everose lub platyny i złota białego. Cyferblaty we wszystkich wersjach są białe, a lunety dysponują wygrawerowaną u dołu nazwą zegarka. Do wyrazistych akcentów na tarczy należą czerwony sekundnik oraz zakończona grotem wskazówka timera regatowego. Model Yacht-Master II wyróżnia typowa dla marki Rolex elegancja przełamana wyraźnie sportową nutą. Zegarek ten będzie świetnie pasował zarówno do garnituru, jak i do koszulki polo. Podstawowy wariant ze stali jest najtańszy i kosztuje od kilkunastu do 30 tysięcy euro. Prestiżowe modele z białego złota i platyny to wydatek rzędu 35 000 euro.

Właściwości modelu Yacht-Master II

  • Funkcja timera regatowego
  • Pierwszy na świecie zegarek z analogowym mechanizmem odmierzania czasu
  • Spora koperta o średnicy 44 mm
  • Ceny już od 12 000 euro
  • Gustowne materiały wykonania: stal szlachetna, platyna, złoto żółte, białe i różowe (Everose)

Rolex Yacht-Master – na pokład i do biura

Stworzony dla wytrawnych żeglarzy zegarek Yacht-Master świetnie sprawdza się nie tylko podczas morskich przygód. Także w trakcie codziennego użytku gwarantuje precyzyjny pomiar czasu, zapewniając przy tym odpowiedni poziom prestiżu i elegancji. Dzięki czterem uniwersalnym rozmiarom koperty (29 mm, 35 mm, 37 mm i 40 mm) będzie pasował zarówno na nadgarstki damskie, jak i męskie. Koperty Yacht-Masterów powstają w kilku wersjach kolorystycznych oraz są produkowane z najszlachetniejszych materiałów, takich jak złoto lub platyna. Do najciekawszych wariantów o zdecydowanie sportowym charakterze należy wydanie z różowego złota, które wyposażono w ceramiczną lunetę oraz pasek z przypominającego kauczuk materiału o nazwie Oysterflex.

Mogą Cię także zainteresować: