Wskazówki dotyczące bezpieczeństwa

Ważna wskazówka

Informujemy, że nie jesteśmy w stanie w pełni zweryfikować tożsamości sprzedawców, a zwłaszcza sprzedawców prywatnych. W ostatnim czasie zarejestrowaliśmy próby oszustw zarówno ze strony sprzedawców, jak i potencjalnych klientów. Dla własnego bezpieczeństwa zapoznaj się z poniższymi wskazówkami:

Informacje ogólne


  • Nigdy nie wysyłaj pieniędzy nieznajomemu sprzedawcy za pomocą transferów pieniężnych. Nigdy nie płać za zegarek przekazem Western Union.
  • Zawsze dokładnie sprawdzaj dane sprzedawcy. Numer telefonu, adres, jak również opinie innych kupujących możesz oprócz tego znaleźć w internecie. Możesz także poprosić sprzedawcę o udostępnienie dodatkowych informacji, zdjęć oraz dokumentów zegarka.
  • Możesz ponadto przeprowadzić transakcję osobiście i umówić się ze sprzedawcą na przekazanie zegarka. Zalecamy wybranie bezpiecznego i monitorowanego miejsca, takiego jak zakład jubilerski.
  • W trakcie odbywającej się przez nasz system komunikacji ze sprzedawcą Twój prywatny adres e-mail pozostaje niewidoczny. Ma to na celu ochronę Twoich danych przed osobami, które próbują wykorzystywać naszą platformę do phishingu lub innych form oszustwa w internecie.
  • Jeżeli jakaś oferta wydaje Ci się podejrzana, skontaktuj się telefonicznie (+1 646-887-3560) lub za pomocą formularza kontaktowego z naszym Działem Obsługi Klienta. Podejrzaną ofertę rozpoznasz między innymi po tym, że jej cena utrzymuje się znacznie poniżej wartości zegarka.

Usługa powiernicza


  • Jeżeli wybrany przez Ciebie sprzedawca dopuszcza realizację transakcji przy pomocy zewnętrznej firmy oferującej usługi powiernicze, pamiętaj, żeby przed dokonaniem zakupu sprawdzić wiarygodność zaproponowanej umowy. Oszuści często posługują się fałszywymi stronami internetowymi. Również dokumenty renomowanych firm, takich jak Ernst & Young, DHL, czy TNT powinny zostać sprawdzone pod względem autentyczności.
  • Jeżeli zdecydujesz się na skorzystanie z zewnętrznej firmy oferującej usługi powiernicze, skontaktuj się z tą firmą, aby uzyskać dokładniejsze informacje. Nie ufaj korespondencji dotyczącej usług powierniczych, którą przekierowuje do Ciebie sprzedawca.
  • Wielu sprzedawców prywatnych oferuje realizację transakcji za pomocą usługi powierniczej na Chrono24. Korzystając z niej wpłacasz kwotę zamówienia na rachunek powierniczy, na którym będzie ona przechowywana do momentu, aż otrzymasz zegarek. Dopiero wtedy kwota zostanie przekazana sprzedawcy. Szczegółowe informacje dotyczące usługi powierniczej na Chrono24 znajdziesz tutaj.

Trusted Checkout


  • W przypadku zakupu od sprzedawcy profesjonalnego możesz zagwarantować sobie bezpieczeństwo za sprawą Ochrony Kupujących Chrono24. Dzięki niej korzystasz m.in. z płatności za pośrednictwem usługi powierniczej, gwarancji autentyczności oraz 14-dniowego ustawowego prawa odstąpienia od umowy kupna. Więcej na ten temat dowiesz się tutaj.
  • Aby zapobiec nadużyciom, przed dokonaniem płatności skontroluj wszystkie istotne dane w strefie myChrono24. Masz tam również możliwość dokładnego prześledzenia swoich transakcji. Prosimy o niezwłoczny kontakt w przypadku, jeśli otrzymasz nietypowe lub podejrzane wiadomości e-mail.

Informacje ogólne


  • Zanim wyślesz artykuł do kupującego, zawsze sprawdź, czy płatność wpłynęła na twoje konto (bankowe, PayPal itp.). Z nieufnością podchodź do korespondencji, którą przekierowuje do Ciebie kupujący. Mogą to być przykładowo e-maile, które rzekomo potwierdzają wysłanie pieniędzy lub zasilenie konta.
  • Ostrożnie podchodź do ofert, które znacznie przewyższają żądaną przez ciebie cenę.
  • Z nieufnością podchodź do korespondencji zagranicznych banków, która zawiera polecenie wysyłki sprzedanego artykułu. Zanim nadasz przesyłkę, zawsze sprawdź stan swojego konta.
  • Zachowaj ostrożność w przypadku klientów, którzy kontaktują się z Tobą za pomocą wiadomości SMS. Oszuści często próbują nakłonić sprzedawców do dokonania nieautoryzowanych zwrotów płatności. W tym celu wysyłają także fałszywe wiadomości e-mail od serwisu PayPal lub od banków typu Royal Bank. Zanim nadasz przesyłkę, zawsze sprawdź stan swojego konta.
  • Możesz również przeprowadzić transakcję osobiście i umówić się ze kupującym na przekazanie zegarka. Zalecamy wybranie bezpiecznego i monitorowanego miejsca, takiego jak zakład jubilerski.
  • W trakcie odbywającej się przez nasz system komunikacji z kupującym Twój prywatny adres e-mail pozostaje niewidoczny. Ma to na celu ochronę Twoich danych osobowych przed osobami, które próbują wykorzystywać naszą platformę do phishingu lub innych form oszustwa w internecie.

Usługa powiernicza


  • Jeżeli rozważasz skorzystanie z usług zewnętrznej firmy oferującej usługi powiernicze, dokładnie sprawdź jej wiarygodność. Oszuści często posługują się fałszywymi stronami internetowymi. Również dokumenty renomowanych firm, takich jak Ernst & Young, DHL, czy TNT powinny zostać sprawdzone pod względem autentyczności.
  • Jeżeli rozważasz skorzystanie z zewnętrznej firmy oferującej usługi powiernicze, skontaktuj się z nią w celu uzyskania dokładniejszych informacji. Z ostrożnością podchodź do wiadomości e-mail przekazywanych Ci przez nabywców.
  • Jako sprzedawca prywatny możesz zaoferować Twoim klientom możliwość realizowania transakcji za pomocą usługi powierniczej na Chrono24. Pamiętaj, że z wysłaniem zegarka czekasz do momentu, aż nabywca wpłaci kwotę zamówienia na rachunek powierniczy. Ochroni Cię to przed ewentualnymi próbami oszustwa lub niewypłacalnością klientów. Dalsze informacje znajdziesz tutaj.
  • Podczas realizacji transakcji przy pomocy usługi powierniczej na Chrono24 nigdy nie wysyłamy sprzedawcom wiadomości e-mail zawierających dane adresowe klienta. Informację tę znajdziesz wyłącznie w Twojej strefie myChrono24. Masz tutaj również możliwość skontrolowania danych oraz prześledzenia Twoich transakcji. Skontaktuj się z nami, jeżeli otrzymasz nietypowe lub podejrzane e-maile.

PayPal


  • Gdy płatność odbywa się za pomocą systemu PayPal, pamiętaj, że zanim nadasz przesyłkę, zawsze powinieneś sprawdzić wpłaty na swoim koncie PayPal. Ufaj wyłącznie oryginalnym wyciągom z tego konta. Z nieufnością podchodź do wszelkich podejrzanych potwierdzeń płatności, które możesz otrzymywać drogą elektroniczną.

Płatność z góry / Przelew bankowy


  • Gdy płatność odbywa się za pomocą przelewu bankowego, pamiętaj, że zanim nadasz przesyłkę, zawsze powinieneś sprawdzić wpłaty na swoim koncie. Ufaj wyłącznie informacjom uzyskanym bezpośrednio w Twoim banku.
  • Z nieufnością podchodź do korespondencji zagranicznych banków, która zawiera polecenie wysyłki sprzedanego artykułu. Zanim nadasz przesyłkę, zawsze sprawdź stan swojego konta.

Płatność za pomocą czeków


  • Zachowaj ostrożność w przypadku czeków zagranicznych. Istnieje ryzyko, że Twoje konto zostanie zasilone jedynie tymczasowo. Nawet, jeżeli odpowiednia kwota widnieje na wyciągu z konta, bank może wycofać zaksięgowaną sumę, gdy czek okaże się fałszywy lub niehonorowany.

Trusted Checkout


  • Podczas realizacji transakcji przy pomocy usługi Trusted Checkout nigdy nie wysyłamy sprzedawcom wiadomości e-mail zawierających dane adresowe klienta. Informację tę znajdziesz wyłącznie w Twoim Managerze Platformy. Masz tutaj również możliwość skontrolowania danych oraz prześledzenia Twoich transakcji. Skontaktuj się z nami, jeżeli otrzymasz nietypowe lub podejrzane e-maile.