Chrono24: Pomoc i FAQ

Skorzystaj z pola wyszukiwania, aby szybko znaleźć odpowiedzi na Twoje pytania. Możesz się także skontaktować bezpośrednio z nami.

Wyszukiwanie na Chrono24

Jak szukać zegarka na Chrono24?
Korzystając z paska wyszukiwania szybko znajdziesz Twój wymarzony zegarek na Chrono24. Strona z wynikami wyszukiwania oferuje ponadto zróżnicowane możliwości filtrowania.

Pasek wyszukiwania
Pasek wyszukiwania to najłatwiejszy i najszybszy sposób wyszukiwania. Wyszukiwane słowo jest podczas wpisywania automatycznie uzupełniane i dopełniane.

Strona z wynikami wyszukiwania
Strona z wynikami wyszukiwania oferuje zróżnicowane opcje filtrowania. Filtruj na przykład według producenta, modelu, referencji lub dostępności. Lista wyników wyszukiwania może być ponadto posortowana według trafności, ceny lub daty utworzenia ogłoszenia.

Klikając na Zapamiętaj dane wyszukiwania, można utworzyć polecenie wyszukiwania, aby być informowanym o nowych ofertach przez e-mail. Przy tym wybrany przez Ciebie filtr zostanie automatycznie zapisany.
Jak filtrować wyniki wyszukiwania wg określonych ofert?
Szukając artykułu za pomocą paska wyszukiwania możesz doprecyzować Twoje zapytanie filtrując wyniki wyszukiwania. Filtruj na przykład według producenta, modelu, stanu lub materiału. Klikając na więcej pojawiają się dodatkowe opcje filtrowania. Można równocześnie wybrać kilka wartości filtra. Aby wyłączyć filtr, wystarczy usunąć odpowiednie zaznaczenia.

Sortowanie wyników dopasowuje się poprzez okno wyboru znajdujące się w górnym prawym narożniku paska. Wybierz cenę, datę utworzenia ogłoszenia lub trafność. Standardowe sortowanie można zmienić w Ustawieniach w portalu myChrono24.

Kupowanie zegarków

Chcę kupić konkretny zegarek. Jak to zrobić?
Chrono24 oferuje dwie możliwości zakupu zegarka:

Realizacja transakcji przez Chrono24:
W przypadku wielu ofert masz możliwość dokonania zakupu bezpośrednio przez stronę Chrono24. W tym celu wpłacasz kwotę zamówienia na konto depozytowe, na którym będzie ona przechowywana do momentu, aż otrzymasz zegarek. W razie pytań lub wątpliwości możesz się w każdej chwili skontaktować z naszym Działem Obsługi Klienta, który zatroszczy się o sprawny przebieg transakcji. Aby kupić zegarek kliknij na znajdujący się przy ofercie zielony przycisk "Kup".

Dalsze informacje dotyczące realizacji transakcji przez stronę Chrono24 znajdziesz tutaj:
Skontaktuj się bezpośrednio ze sprzedawcą:
Jeżeli sprzedawca nie oferuje realizacji transakcji przez stronę Chrono24, skontaktuj się z nim telefonicznie lub korzystając z formularza kontaktowego (przycisk: "Skontaktuj się ze sprzedawcą"). Omówisz z nim wtedy szczegóły dotyczące płatności oraz wysyłki.
Kto jest stroną umowy przy zakupie zegarka?
W każdym przypadku umowa zostanie zawarta bezpośrednio pomiędzy Tobą a sprzedawcą (profesjonalnym lub prywatnym). Jeżeli zdecydujesz się na realizację transakcji przez stronę Chrono24, Warunki Sprzedaży zostaną Ci udostępnione w trakcie składania zamówienia. Jeżeli kupujesz bezpośrednio od sprzedawcy profesjonalnego zwróć uwagę na zamieszczone przez niego Ogólne Warunki Sprzedaży.

Dalsze informacje dotyczące realizacji transakcji przez stronę Chrono24 znajdziesz tutaj:
Na co muszę zwrócić uwagę kupując od osoby prywatnej?
Najbezpieczniejszą metodą płatności w przypadku zakupu zegarka od osoby prywatnej jest usługa powiernicza na Chrono24. Korzystając z niej wpłacasz kwotę zamówienia na rachunek powierniczy, na którym będzie ona przechowywana do momentu, aż otrzymasz zegarek. W razie problemów lub wątpliwości nasz Dział Obsługi Klienta chętnie służy pomocą.

Jeżeli sprzedawca nie oferuje usługi powierniczej na Chrono24, zalecamy Ci przeprowadzenie transakcji osobiście. Spotkaj się ze sprzedawcą w bezpiecznym, monitorowanym miejscu, najlepiej w siedzibie któregoś ze znanych jubilerów lub sprzedawców zegarków. Będziesz mógł od razu poprosić o sprawdzenie zegarka. Alternatywnie możesz się zdecydować na dokonanie płatności za pomocą usługi PayPal lub na skorzystanie z usług zewnętrznych firm oferujących usługi powiernicze. Zaznaczamy, że sprzedawcy oferujący zegarki poprzez usługę powierniczą na Chrono24, zostali przez nas sprawdzeni. Pamiętaj aby dokładnie sprawdzić warunki umowy, zanim zdecydujesz się na zakup od osoby prywatnej.
Jak przebiega proces zakupu?
Chrono24 oferuje dwie możliwości zakupu zegarka:

Realizacja transakcji przez Chrono24:
W przypadku wielu ofert masz możliwość kupienia zegarka bezpośrednio przez stronę Chrono24. W tym celu wpłacasz kwotę zamówienia na konto depozytowe, na którym będzie ona przechowywana do momentu, aż otrzymasz zegarek. W razie pytań lub wątpliwości możesz się w każdej chwili skontaktować z naszym Działem Obsługi Klienta, który zatroszczy się o sprawny przebieg transakcji. Aby kupić zegarek kliknij na znajdujący się przy ofercie zielony przycisk "Kup".

Dalsze informacje dotyczące realizacji transakcji przez stronę Chrono24 znajdziesz tutaj:
Skontaktuj się bezpośrednio ze sprzedawcą:
Jeżeli sprzedawca nie oferuje realizacji transakcji przez stronę Chrono24, skontaktuj się z nim telefonicznie lub korzystając z formularza kontaktowego (przycisk: "Skontaktuj się ze sprzedawcą").

Pamiętaj, że w każdym z przypadków umowę zawierasz bezpośrednio ze sprzedawcą.
Jak skontaktować się ze sprzedawcą zegarka?
W przypadku ofert, przy których możliwa jest realizacja transakcji przez Chrono24, wystarczy, że klikniesz na znajdujący się przy ofercie zielony przycisk "Kup". Korzystając z opcji "Skontaktuj się ze sprzedawcą" będziesz mógł zadać mu ogólne pytanie dotyczące oferty.

W przypadku każdej innej oferty wystarczy, że klikniesz na przycisk "Skontaktuj się ze sprzedawcą".

Otrzyma on wtedy wiadomość e-mail zawierającą Twoje zapytanie. Niestety nie mamy możliwości poinformowania Cię o tym, kiedy przeczyta on Twoją wiadomość lub kiedy na nią odpowie. Możesz się z nim także skontaktować telefonicznie. Dane kontaktowe znajdziesz na stronie oferty w polu "Sprzedawca".

Dalsze informacje dotyczące realizacji transakcji przez stronę Chrono24 znajdziesz tutaj:
Co składa się na cenę zegarka?
Na cenę zegarka składa się kilka elementów. Najistotniejszym elementem jest cena ofertowa zegarka. Do tego mogą dojść koszty dodatkowe za opakowanie, ubezpieczenie, wysyłkę lub VAT i podatek obrotowy od towarów importowanych. W zależności od tego, czy zamawiasz zegarek u sprzedawcy krajowego czy zagranicznego dolicza się do tego dodatkowe koszty różnej wysokości. W celu uzyskania dokładnych informacji należy skontaktować się ze sprzedawcą.
Oferta pochodzi z zagranicy. O czym muszę pamiętać podczas zakupu i jakie opłaty są naliczane?
Wyświetlana cena w ogłoszeniu jest taka, jaką podał sprzedawca. Do tego mogą dojść dodatkowe koszty jak opłaty celne, podatki, koszty wysyłki i ubezpieczenia.

Aby dowiedzieć jaka jest dokładna cena i zawarte w niej koszty, należy skontaktować się z oferentem zegarka. On także może udzielić informacji, czy firma spedycyjna załatwi formalności celne. W celu zapoznania się z obowiązującymi w Twoim kraju przepisami należy zwrócić się do lokalnego urzędu celnego.

Na terenie Unii Europejskiej zakup zegarków jest wolny od cła. W przypadku importu spoza UE, na przykład z USA do ceny dochodzą niewielkie opłaty celne oraz podatek obrotowy od towarów importowanych. W celu uzyskania dokładnych informacji należy skontaktować się z urzędem celnym.
Czym są opłaty celne i podatki obrotowe od importu?
Podczas importu towarów do Twojego kraju możesz zostać zobowiązany do zapłacenia opłat celno-podatkowych (np. cło, podatek VAT). Pobierane są przez urzędy celne i muszą zostać uiszczone, gdy artykuł dotrze do kraju docelowego. W celu uzyskania dokładniejszych informacji skontaktuj się z odpowiednim urzędem celnym.
Gdzie i w jaki sposób należy uiścić opłaty celno-podatkowe?
Wysokość opłat i podatków określana jest przez odpowiedni urząd celny. Kwota musi zostać uiszczona, gdy artykuł dotrze do kraju docelowego. W większości przypadków można ją uregulować u kuriera podczas odbioru przesyłki.
Jakie metody płatności są dostępne?
Wielu sprzedawców oferuje możliwość realizacji transakcji przez stronę Chrono24. W tym celu wpłacasz kwotę zamówienia na rachunek powierniczy, na którym będzie ona przechowywana do momentu, aż otrzymasz zegarek. W razie pytań lub wątpliwości możesz się w każdej chwili skontaktować z naszym Działem Obsługi Klienta, który zatroszczy się o sprawny przebieg transakcji.

Dalsze informacje dotyczące realizacji transakcji przez stronę Chrono24 znajdziesz tutaj:
Każdy sprzedawca sam decyduje o tym, jakie metody płatności proponuje w przypadku swoich ofert. Skontaktuj się z nim, aby omówić szczegóły dotyczące płatności. Zwróć też uwagę na opis oferty. Niektórzy sprzedawcy podają w nim, które metody płatności są dostępne w przypadku danej oferty.
Jedyną oferowaną przez sprzedawcę metodą płatności jest płatność z góry za pomocą przelewu. Czy jest to bezpieczne?
Jeżeli sprzedawca jest sprzedawcą profesjonalnym:
Tak. Wielu sprzedawców profesjonalnych wymaga dokonywania płatności z góry za pomocą przelewu bankowego. Nie masz się jednak o co martwić. Podczas procesu rejestracji sprawdzamy zarówno tożsamość naszych sprzedawców, jak i ich rzetelność. Składa się na to np. sprawdzenie referencji oraz dokumentów potwierdzających prowadzenie działalności gospodarczej. Alternatywnie możesz się także spotkać ze sprzedawcą, aby osobiście przeprowadzić realizację transakcji. Pamiętaj, że Chrono24 nie przejmuje odpowiedzialności za tego rodzaju sprzedaż.

Jeżeli sprzedawca jest osobą prywatną:
W przypadku zakupu od osoby prywatnej dokonywanie płatności za pomocą przelewu nie jest najbezpieczniejszą metodą. Jeżeli sprzedawca sam obstaje przy zapłacie z góry, a Ty koniecznie chcesz kupić ten konkretny zegarek, pamiętaj o tym, aby na własną rękę sprawdzić rzetelność danego sprzedawcy i jego oferty. Możesz go np. poprosić o referencje od innego sprzedawcy. Możesz także zażądać przesłania Ci np. dodatkowych zdjęć zegarka lub zdjęć dokumentów potwierdzających tożsamość sprzedawcy. Możesz także skorzystać z usług sprawdzonej firmy oferującej usługi powiernicze. Ewentualnie możesz także poprosić sprzedawcę o spotkanie w bezpiecznym, monitorowanym miejscu. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości co do osoby sprzedawcy, lepiej zrezygnuj z zakupu.

Wielu sprzedawców oferuje możliwość realizacji transakcji przez stronę Chrono24. W tym celu wpłacasz kwotę zamówienia na rachunek powierniczy, na którym będzie ona przechowywana do momentu, aż otrzymasz zegarek. W razie pytań lub wątpliwości możesz się w każdej chwili skontaktować z naszym Działem Obsługi Klienta, który zatroszczy się o sprawny przebieg transakcji. Dalsze informacje dotyczące realizacji transakcji przez stronę Chrono24 znajdziesz tutaj:
Czy mogę dokonać realizacji transakcji za pomocą usługi powierniczej?
Wielu sprzedawców oferuje możliwość realizacji transakcji przez stronę Chrono24. W tym celu wpłacasz kwotę zamówienia na rachunek powierniczy, na którym będzie ona przechowywana do momentu, aż otrzymasz zegarek. W razie pytań lub wątpliwości możesz się w każdej chwili skontaktować z naszym Działem Obsługi Klienta, który zatroszczy się o sprawny przebieg transakcji. Dalsze informacje dotyczące realizacji transakcji przez stronę Chrono24 znajdziesz tutaj:
Jeżeli sprzedawca nie zaoferował możliwości realizacji transakcji przez stronę Chrono24, zwróć uwagę na następujące wskazówki:
Oto przykładowe strony firm oferujących usługi powiernicze: www.escrow.com lub www.eco-treuhand.de. W Twoim kraju na pewno znajdziesz także inne sprawdzone firmy, które oferują tego typu usługi. Dowiedz się więcej o każdej z nich, zanim się na którąś zdecydujesz.

Pamiętaj, że zarówno sprzedawca, jak i kupiec muszą się zgodzić na skorzystanie z pośrednictwa danej firmy. Jeżeli zdecydujesz się na skorzystanie z usługi powierniczej, skontaktuj się z firmą, która ją oferuje, aby uzyskać dokładniejsze informacje. Nie ufaj korespondencji dotyczącej usług powierniczych, którą przekierowuje do Ciebie sprzedawca.
Co mówi o Sprzedawcy wyróżnienie Trusted Seller?
Każdy Sprzedawca na Chrono24 podczas rejestracji jest kompleksowo sprawdzany pod kątem swojej tożsamości i tego, czy można go traktować poważnie. Wyróżnienie Trusted Seller przyznawane jest wyłącznie tym Sprzedawcom, którzy na podstawie zebranych przez Chrono24 i użytkowników doświadczeń wyróżniają się wyjątkową niezawodnością i zaufaniem.

Trusted Seller to profesjonalny Sprzedawca zegarków, który zobowiązuje się do przestrzegania określonych warunków.Mówią one między innymi, że

  • wszystkie rozpowszechniane na platformie i za pośrednictwem Chrono24 informacje dotyczące jego osoby i jego przedsiębiorstwa są zgodne z prawdą
  • sprzedaje on wyłącznie oryginalne towary z zaufanych źródeł
  • Sprzedawca podaje prawdziwy stan swoich towarów i wskazuje w opisie i na zdjęciu na istniejące ewentualne braki
  • na otrzymane e-mailem zapytania ofertowe klientów, wysłane przez Chrono24, odpowiada z reguły w ciągu 5 dni roboczych.

Priorytetem jest uczciwa transakcja handlowa. Gdyby jednak doszło do różnicy zdań, Sprzedawca wspólnie z klientem będą szukać satysfakcjonującego dla obu stron rozwiązania. Naruszenie warunku lub kilku warunków może prowadzić do okresowej lub trwałej utraty wyróżnienia Trusted Seller lub – w przypadku rażących naruszeń – do utraty członkostwa Chrono24.
W jaki sposób mój adres e-mail jest udostępniany sprzedawcy?
W trakcie komunikacji przez nasz system adresy e-mail sprzedawców i kupujących pozostają ukryte ze względu na ochronę prywatnych danych. Adres Twojej poczty e-mail zostanie automatycznie zaszyfrowany, gdy podejmiesz kontakt ze sprzedawcą.

Po ustaleniu szczegółów dotyczących zakupu oraz ceny sprzedawca może zapytać Cię o Twoje dane kontaktowe. Drogą elektroniczną otrzymasz od nas wtedy link do formularza, w którym będziesz mógł uzupełnić swoje dane.

Oto jeden z przykładowych anonimowych adresów e-mail, które generuje nasz system:
41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com
Dlaczego adresy e-mail niektórych sprzedawców są szyfrowane?
Dla sprzedawców z niektórych państw wprowadziliśmy anonimowy system komunikacji. W takich wypadkach adresy e-mail podlegają automatycznemu zaszyfrowaniu. Nasz anonimowy system komunikacji będzie wkrótce dostępny we wszystkich krajach.

Sprzedaż prywatna zegarków na Chrono24

Jak zamieścić ofertę sprzedaży zegarka?
Za pomocą naszego asystenta stworzenie oferty zajmie Ci tylko chwilę:
  1. Dokładnie opisz swój zegarek. Im bardziej szczegółowy będzie Twój opis, tym większa szansa, że szybko znajdziesz potencjalnego kupca.
  2. Dodaj maksymalnie cztery zdjęcia, które ukażą zegarek z różnych perspektyw. Przygotuj także aparat, ponieważ podczas tworzenia oferty poprosimy Cię najpierw o ustawienie wskazówek zegarka w dwóch wybranych przez nas pozycjach, a następnie o wykonanie zdjęć. Fotografie te nazywamy zdjęciami bezpieczeństwa. Służą one jako dowód posiadania zegarka. Dodamy je także do Twojej oferty.
  3. Następnie zarejestruj się jako sprzedawca i podaj Twoje dane osobowe oraz dane konta bankowego, tak aby pieniądze mogły być wypłacane bezpośrednio na Twoje konto.
Ile trzeba zapłacić za możliwość sprzedaży na Chrono24?
Publikowanie ofert na Chrono24 jest bezpłatne. W sytuacji, gdy uda Ci się sprzedać zegarek, naliczymy Ci prowizję od obsługi sprzedaży w wysokości 6,5% ceny przedmiotu, jednak nie więcej niż 1 280,77 zł. Prowizja będzie należna tylko w wypadku udanej sprzedaży. Zostanie odliczona od kwoty zamówienia, którą wypłacimy na Twoje konto. W pojedynczych przypadkach może się zdarzyć, że nabywca nie będzie mógł dokonać płatności za pomocą usługi powierniczej. W takiej sytuacji wystawimy Ci rachunek na kwotę prowizji.
Nie mogę znaleźć mojej oferty. Kiedy zostanie opublikowana na Chrono24?
Jeżeli nie możesz znaleźć Twojej oferty na Chrono24, może to wynikać z następujących powodów:
  1. Twoja oferta nie została jeszcze zweryfikowana. Mając na uwadze bezpieczeństwo wszystkich użytkowników Chrono24 sprawdzamy wszystkie nowe oferty zamieszczone na naszej stronie. Odbywa się to w dni powszednie, ale nie w weekendy. Aktywowanie zajmuje z reguły od 1 do 3 dni roboczych.
  2. Zdjęcie bezpieczeństwa są nieprawidłowe. W takiej sytuacji otrzymałeś wiadomość e-mail z prośbą o zaktualizowanie zdjęć w Twojej strefie myChrono24.
  3. Twoje konto użytkownika nie zostało jeszcze aktywowane. Sprawdź, czy potwierdziłeś założenie konta klikając na link zawarty w e-mailu aktywacyjnym.
  4. Twoja tożsamość nie została jeszcze sprawdzona. Pamiętaj, że sprawdzenie Twojego dowodu tożsamości może potrwać od 1 do 3 dni roboczych.
Jak przebiega proces sprzedaży?
Proces sprzedaży odbywa się za pomocą bezpiecznej usługi powierniczej na Chrono24. Z wysłaniem zegarka czekasz do momentu, aż nabywca wpłaci kwotę zamówienia na rachunek powierniczy. Kwota zamówienia zostanie Ci wypłacona, gdy nabywca otrzyma artykuł.

W pojedynczych przypadkach może się zdarzyć, że nabywca nie będzie mógł dokonać płatności za pomocą usługi powierniczej. W takiej sytuacji będzie musiał wpłacić kwotę zamówienia bezpośrednio do Ciebie. Poinformuj go wtedy o wybranej przez Ciebie metodzie płatności, jak np. przelew lub PayPal.

Dalsze informacje dotyczące sprzedaży za pomocą usługi powierniczej znajdziesz tutaj.
Jakie metody płatności mogę zaoferować kupującemu?
Płatność dokonywana jest z reguły za pomocą usługi powierniczej na Chrono24. Oznacza to, że po złożeniu zamówienia nabywca wpłaca wymaganą kwotę na bezpieczny rachunek powierniczy. Dopiero w następnym kroku nadajesz artykuł do wysyłki. Kwota zamówienia zostanie Ci wypłacona, gdy nabywca otrzyma artykuł.

W pojedynczych przypadkach może się zdarzyć, że nabywca nie będzie mógł dokonać płatności za pomocą usługi powierniczej. W takiej sytuacji będzie musiał wpłacić kwotę zamówienia bezpośrednio do Ciebie. Musisz się wtedy zdecydować na metodę płatności, jak np. przelew lub PayPal. Chrono24 przekaże wtedy nabywcy dane do płatności.

Dalsze informacje dotyczące usługi powierniczej znajdziesz tutaj.

Możesz również przeprowadzić transakcję osobiście i umówić się z kupującym na przekazanie zegarka. W takich wypadkach zalecamy wybranie bezpiecznego i monitorowanego miejsca, jak np. zakład jubilerski. Możesz także skorzystać z usługi powierniczej.

Zwróć uwagę na nasze wskazówki dotyczące bezpieczeństwa.
Co się stanie z prowizją od obsługi sprzedaży, gdy nie dojdzie do sprzedaży zegarka?
Jeżeli nie udało Ci się sprzedać zegarka, a mimo to wystawiliśmy Ci rachunek z prowizją od obsługi sprzedaży, możesz tę sprzedaż anulować. W tym celu dodaj do przeglądu sprzedaży dwa zdjęcia zegarka jako dowód własności.

Wyślij nam także odpowiedni dowód, jeżeli sprzedałeś zegarek w inny sposób niż przez Chrono24.
Kiedy muszę zapłacić prowizję od obsługi sprzedaży?
W przypadku korzystania z usługi powierniczej prowizja zostanie odliczona od kwoty zamówienia, którą wypłacimy na Twoje konto.

Jeżeli nabywca wpłaci kwotę zamówienia bezpośrednio do Ciebie, otrzymasz od nas rachunek opiewający na kwotę prowizji. Zapłać go w ciągu 14 dni.
Co to jest numer referencyjny?
Numer referencyjny to unikatowe oznaczenie modelu lub wersji Twojego zegarka. Może się on składać z wielu cyfr oraz liter. Niektórzy producenci umieszczają numer referencyjny na dnie koperty (nie mylić z numerem koperty) albo na końcówce paska lub bransolety. Czasami numer ten graweruje się na cyferblacie. Numer referencyjny Twojego zegarka powinien się ponadto znajdować w jego dokumentacji oraz na rachunku. Jeżeli nie możesz odnaleźć numeru referencyjnego, poszukaj tego producenta w internecie i porównaj obrazy z sieci z Twoim zegarkiem. Ta szybka metoda jest w większości przypadków najskuteczniejsza.
Kiedy mogę wystąpić o usunięcie mojej oferty?
To, w jaki sposób i kiedy możemy usunąć Twoją ofertę, zależy od tego, na jaką opcję się zdecydujesz:
  1. Jeśli postanowisz płacić prowizję od obsługi każdej udanej sprzedaży za pośrednictwem Chrono24, możesz wystąpić o usunięcie oferty podczas okresu jej obowiązywania tylko z następujących powodów:
    • Artykuł został sprzedany
    • Artykuł został uszkodzony lub zniszczony
    • Artykuł został skradziony
    • Inna przyczyna niezawiniona przez Ciebie
    Po upłynięciu okresu obowiązywania Twoja oferta może zostać usunięta. Aby tego dokonać, możemy w wybranych sytuacjach wymagać przedstawienia dowodu na to, że artykuł wciąż znajduje się w Twoim posiadaniu.
  2. Jeśli natomiast postanowisz dokonać z góry opłaty za umieszczenie danej oferty, jej usunięcie jest możliwe w każdej chwili.
Jak długi jest okres obowiązywania mojej oferty?
Okres obowiązywania oferty jest zależny od tego, na jaką opcję się zdecydujesz:
  1. Jeśli postanowisz płacić prowizję od obsługi każdej udanej sprzedaży dokonanej za pośrednictwem Chrono24, Twoja oferta będzie dostępna na naszej stronie przez 3 miesiące. W tym okresie artykuł nie może być oferowany ani zostać sprzedany inną drogą. Jeśli przez ten okres nie uda Ci się sprzedać artykułu, możesz przedłużyć ofertę o kolejne 3 miesiące lub wystąpić o jej usunięcie. Aby móc usunąć Twoją ofertę, potrzebujemy dowodu na to, że artykuł wciąż znajduje się w Twoim posiadaniu.
  2. Jeśli natomiast postanowisz dokonać z góry opłaty za umieszczenie danej oferty, będzie ona dostępna na portalu Chrono24 przez okres 6 miesięcy. Po upłynięciu tego czasu mamy możliwość usunięcia Twojej oferty, choć nie mamy takiego obowiązku.
Jak mogę ponownie aktywować ofertę po tym, jak została usunięta w ramach kontroli aktualności?
Chętnie aktywujemy Twoją ofertę. Wyślij w tej sprawie wiadomość e-mail na adres PrivateSeller@chrono24.com
Czy Chrono24 skupuje zegarki?
Chrono24 jest platformą łączącą miłośników zegarków z całego świata. Określenie warunków sprzedaży, jak i wysokości kosztów wysyłki następuje bezpośrednio pomiędzy sprzedawcą a nabywcą. Z tego względu Chrono24 nie zajmuje się kupnem, wyceną, ani sprawdzaniem zegarków. Zalecamy Ci sprzedanie zegarka za pomocą oferty prywatnej.
Dlaczego jako sprzedawca nie widzę adresu e-mail kupującego?
Zapisane w naszym systemie adresy e-mail sprzedawców i kupujących pozostają ukryte ze względu na ochronę prywatnych danych. W trakcie komunikacji między użytkownikami adresy te podlegają automatycznemu szyfrowaniu. Ma to na celu ochronę prywatnych danych przed osobami, które próbują wykorzystywać platformę Chrono24 do phishingu lub innych form oszustwa w internecie.

Po ustaleniu szczegółów dotyczących zakupu oraz ceny możesz poprosić kupującego o udostępnienie Tobie jego danych kontaktowych, np. w celu nadania przesyłki lub wydania polecenia zapłaty przez system PayPal. Link do formularza z danymi kontaktowymi znajdziesz w każdej wiadomości od kupującego, która została wysłana za pomocą naszego systemu.

Oto jeden z przykładowych anonimowych adresów e-mail, które generuje nasz system:
41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com

myChrono24

Dlaczego trzeba rejestrować się na myChrono24?

Ekskluzywne oferty
Zyskaj dostęp do ofert, które są widoczne tylko dla użytkowników myChrono24. Masz wyłączny dostęp do ofert prywatnych oferentów w pierwszych dniach po opublikowaniu.

Szybciej do celu
myChrono24wykonuje pracę za zarejestrowanych użytkowników. Nie musisz wprowadzać żadnego potwierdzenia, a nasze automatyczne uzupełnianie ułatwia wyszukiwanie wymarzonego zegarka.

Bądź zawsze na bieżąco
Nie przegap więcej żadnej interesującej oferty, dzięki zapamiętanym danym wyszukiwania. Zapisujesz swoje wyszukiwanie, a my informujemy, jak tylko pojawi się nowa oferta.

Miej wszystko pod kontrolą
Dzięki swojemu osobistemu notatnikowi można ciągle obserwować atrakcyjne oferty.

Komfortowe zarządzanie ofertami
W portalu myChrono24 zarządzasz swoimi ofertami bezpośrednio i w przejrzysty sposób.

Łatwe ponowne wynajdywanie interesujących ofert
Chronografia myChrono24 automatycznie zapisuje ostatnio oglądane oferty. Dzięki temu można szybko ponownie odnaleźć interesujące oferty.

W jaki sposób edytować lub usunąć swoje prywatne ogłoszenie?
Aby edytować oferty prywatne, wejdź w zakładkę „Oferty“ w Twojej strefie myChrono24. Klikając odpowiedni link zmienisz lub usuniesz Twoje oferty. Aby dokonać zmian dotyczących ceny, nazwy producenta lub modelu skontaktuj się z nami pisząc na adres PrivateSeller@chrono24.com. Pamiętaj, że gdy usuniemy Twoją ofertę z naszego systemu, nie będzie jej można ponownie aktywować.
Jak edytować moje dane osobowe?
Należy się zalogować przy pomocy swojego adresu e-mail (nazwa użytkownika) i hasła na swoim koncie w portalu myChrono24. W menu Moje dane można edytować i zapisywać swoje dane osobowe jak nazwisko, adres, numer telefonu lub hasło. W menu Ustawienia można dopasować ustawienia portalu i e-maila oraz wybrać żądany język, w którym chcesz otrzymywać e-maile od Chrono24. Tutaj możesz także subskrybować nasz newsletter lub anulować subskrypcję.

Sprzedaż zegarków przez sklepy

Jak zarejestrować się jako firma handlowa?
Możesz zarejestrować się na Chrono24 jako firma handlowa w kilku krokach:
  1. Wprowadzanie danych osobowych
  2. Wprowadzenie danych dotyczących płatności (karta kredytowa, a w Niemczech także polecenie zapłaty SEPA)
  3. Przekazanie dokumentów weryfikujących
Po dokonaniu tych czynności możesz już przesłać na serwer pierwsze oferty. Jednak nim Twoje oferty zostaną opublikowane, Chrono24 musi odblokować Twoje konto firmowe. Należy pamiętać, że odblokowanie następuje dopiero po sprawdzeniu Twoich danych i dokumentów. W tym celu potrzebujemy kopie następujących dokumentów wysłane poprzez przesłanie ich na serwer e-mailem, faksem lub pocztą:
  • wyciąg z rejestru handlowego lub zarejestrowanie działalności gospodarczej
  • potwierdzenie adresu w postaci rachunku telefonicznego, rachunku za prąd itp.
Skorzystaj z darmowego 30-dniowego okresu próbnego, aby dokładnie przetestować Chrono24.
Jakie modele cenowe proponuje się firmom handlowym?
Chrono24 oferuje różne pakiety w zależności do najróżniejszych potrzeb. Pakiety różnią się między innymi liczbą zamieszczonych ofert i zdjęć w jednej ofercie. Dodatkowo modele cenowe mają wpływ na pozycjonowanie na liście wyników wyszukiwania czy umieszczenie w ofertach TOP na stronie głównej Chrono24. Możesz płacić raz w miesiącu lub z góry za cały rok. Wszystkie szczegóły znajdziesz tutaj.
Kto może zarezerwować pakiet Premium i jakie zalety posiada ten pakiet?
Pakiet Premium oferujemy wyłącznie firmom handlowym, które są zarejestrowane na Chrono24 przynajmniej od roku. Ponadto firma handlowa musi posiadać wyróżnienie Trusted Seller. Warunki uzyskania statusu Trusted Seller i wyróżnienia znajdują się tutaj.

Pakiet Premium oferuje kilka korzyści. Zwiększa widoczność Twoich ofert na stronie głównej i listach z wynikami wyszukiwania, a także pozwala na wstawienie większej ilości zdjęć. Ponadto wszystkie Twoje oferty opatrzone są symbolem Premium Seler. Twoje oferty TOP oznaczone są w liście wyników TOP na zdjęciu. Na stronie z ofertami w strefie „Te zegarki mogą być dla Ciebie również interesujące” zainteresowanym osobom wyświetlają się wyłącznie Twoje własne oferty zegarków. Ponadto korzystasz z możliwości ofert bez reklam, gdyż obok Twoich ofert nie wyświetla się reklama innych firm handlowych.
Jak utworzyć ofertę?
Oferty zegarków możesz utworzyć sam lub zaimportować dane ze swojej strony internetowej.

W strefie sprzedawcy oferty tworzysz sam. Należy w tym celu wypełnić formularz Nowa oferta. Nasz kwestionariusz przeprowadzi Cię szybko przez kompletny opis Twojego zegarka. Do każdej oferty możesz, w zależności od zamówionego pakietu, opublikować od 6 do 16 zdjęć.

Import danych z twojej strony internetowej jest możliwy od 25 ofert i PRO-Listingu. Podczas tej procedury dane z Twojej strony internetowej są w pełni automatycznie importowane i dziennie aktualizowane.
Dlaczego jako sprzedawca nie widzę adresu e-mail kupującego?
Zapisane w naszym systemie adresy e-mail sprzedawców i kupujących pozostają ukryte ze względu na ochronę prywatnych danych. W trakcie komunikacji między użytkownikami adresy te podlegają automatycznemu szyfrowaniu. Ma to na celu ochronę prywatnych danych przed osobami, które próbują wykorzystywać platformę Chrono24 do phishingu lub innych form oszustwa w internecie.

Po ustaleniu szczegółów dotyczących zakupu oraz ceny możesz poprosić kupującego o udostępnienie Tobie jego danych kontaktowych, np. w celu nadania przesyłki lub wydania polecenia zapłaty przez system PayPal. Link do formularza z danymi kontaktowymi znajdziesz w każdej wiadomości od kupującego, która została wysłana za pomocą naszego systemu.

Oto jeden z przykładowych anonimowych adresów e-mail, które generuje nasz system:
41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com

Ochrona kupujących Chrono24

Czym jest ochrona kupujących?
Ochrona kupujących na Chrono24 zabezpiecza Cię także po dokonaniu zakupu. W tych rzadkich przypadkach, gdy transakcja nie pójdzie po Twojej myśli, nasz Dział Obsługi Klienta zapewni Ci odpowiednie wsparcie. Wspólnie ze sprzedawcą profesjonalnym pomożemy Ci w znalezieniu zadowalającego rozwiązania dla zaistniałego problemu.Skontaktuj się z nami najpóźniej 14 dni po otrzymaniu artykułu.
Kiedy obowiązuje ochrona kupujących Chrono24?
Ochrona kupujących na Chrono24 obowiązuje w tych przypadkach, gdy zegarek został kupiony od jednego ze sprzedawców profesjonalnych. Zamówienie musi zostać złożone za pomocą naszego systemu. Zakupy, które zostały dokonane na drodze bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą profesjonalnym (np. osobiście, telefonicznie, za pomocą wiadomości e-mail lub messengera) są wyłączone z ochrony.

Nie podlegają jej także transakcje dokonane z osobami prywatnymi.
Jak długo działa ochrona kupujących Chrono24?
Jeżeli chcesz zgłosić problem, skontaktuj się z nami najpóźniej 14 dni po otrzymaniu artykułu podając numer Twojego zamówienia. Skorzystaj w tym celu z naszego formularza kontaktowego.

Pytania dotyczące usługi Trusted Checkout

Zakup

Kiedy mogę dokonać zakupu za pomocą usługi Trusted Checkout?
Oferty, których dotyczy usługa Trusted Checkout rozpoznasz po umieszczonym przy nich zielonym symbolu.
Czy muszę się zarejestrować na stronie Chrono24 przed dokonaniem zakupu?
Tak. Dzięki temu w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości będziemy mogli służyć Ci pomocą. Ponadto będziemy Cię mogli informować o stanie Twojego zamówienia.
Jak skontaktuję się ze sprzedawcą?
W razie pytań dotyczących artykułu możesz się skontaktować bezpośrednio ze sprzedawcą. W tym celu skorzystaj z podanych przez niego danych. Pytania dotyczące Twojego zamówienia i usługi Trusted Checkout skieruj do naszego Działu Obsługi Klienta. Skontaktujesz się z nim telefonicznie (+1 646-887-3560) lub mailowo ().
Ile kosztuje skorzystanie z usługi Trusted Checkout?
Usługa Trusted Checkout jest bezpłatna.

Płatność

Jak mogę dokonać zapłaty za zakupiony artykuł?
Masz możliwość dokonania zapłaty za pomocą karty kredytowej (VISA lub MasterCard) lub przelewu. Informację o tym, która z wymienionych opcji została dopuszczona przy danym artykule, znajdziesz bezpośrednio na stronie oferty.

Zwróć uwagę, że przy realizacji transakcji współpracujemy z firmą Mangopay, specjalizującą się w transakcjach internetowych. Działa ona w porozumieniu z francuskim bankiem Credit Mutuel Arkea.

Wysyłka

Jak szybko artykuł będzie gotowy do wysyłki?
Artykuły oferowane za pomocą usługi Trusted Checkout są z reguły gotowe do wysyłki od razu lub w niedługim czasie. Dokładne informacje znajdziesz bezpośrednio w opisie oferty.
Jak długo trwa dostawa i ile wynoszą koszty wysyłki?
W przypadku zapytania odnośnie zakupu
Po tym, gdy złożysz sprzedawcy zapytanie odnośnie zakupu, przygotuje on dla Ciebie indywidualną ofertę zawierającą koszty wysyłki oraz szacowany czas dostawy.

W przypadku opcji "Kup teraz"
W przypadku opcji "Kup teraz" wszystkie informacje dotyczące dostawy i wysyłki znajdziesz bezpośrednio na stronie oferty.
Która firma kurierska dostarczy artykuł?
To sprzedawca decyduje o tym, która firma kurierska dostarczy Twoją przesyłkę. Dokładniejsze informacje znajdziesz w potwierdzeniu wysyłki.
Czy mogę śledzić status mojej przesyłki?
Poinformujemy Cię gdy Twoje zamówienie zostanie nadane do wysyłki. Jeżeli będzie to możliwe otrzymasz od nas wiadomość zawierającą numer monitorowania przesyłki (Tracking-ID).
Czy artykuł jest ubezpieczony przed uszkodzeniami podczas transportu i kradzieżą?
Przesyłka zawierająca artykuł zakupione za pomocą usługi Trusted Checkout powinna zostać ubezpieczona. Masz jednak możliwość uzgodnienia ze sprzedawcą innego rodzaju wysyłki.
Do jakiej wartości jest ubezpieczona przesyłka?
Artykuł powinien być ubezpieczony do jego pełnej wartości.

Gwarancja

Czy przysługują mi roszczenia z tytułu rękojmi i gwarancji w przypadku zakupu za pomocą usługi Trusted Checkout?
Dochodzenie uprawnień z tytułu rękojmi odbywa się na podstawie obowiązujących przepisów. Przedłużenie gwarancji nie jest możliwe.

Zwrot

Co muszę zrobić jeżeli chcę zwrócić zakupiony artykuł?

Kupując za pośrednictwem usługi Trusted Checkout: Jeśli chcesz skorzystać z ustawowego prawa zwrotu, skontaktuj się z naszym Działem Obsługi Klienta telefonicznie (+1 646-887-3560) lub mailowo () w ciągu 14 dni od momentu doręczenia przesyłki. Otrzymasz od nas wiadomość potwierdzającą terminowe odstąpienie od umowy. Poinformujemy Cię także o dalszych krokach.

Jeżeli wpłaciłeś kwotę zamówienia bezpośrednio do sprzedawcy prywatnego lub profesjonalnego, skontaktuj się z nim w sprawie zwrotu płatności. Pamiętaj, że w przypadku zakupu od osoby prywatnej nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy.

Kto ponosi koszty przesyłki zwrotnej?
Ty ponosisz bezpośrednie koszty związane z przesyłką zwrotną. Pamiętaj, że ze względu na konieczność ubezpieczenia przesyłki mogą one wynieść nawet 250 euro.
Czy moje dane są bezpieczne na Chrono24?
Tak. Dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii jesteśmy w stanie zapewnić Ci ochronę przed utratą danych, jak również manipulacjami oraz nadużyciami ze strony osób trzecich. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.
Czy moje dane będą przekazywane osobom trzecim?
Twoje dane wykorzystywane są wyłącznie przy realizacji Twoich zamówień lub transakcji. Osoby trzecie nie mają do nich dostępu. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Nie znaleziono żadnych wyników

Masz pytania?
Chętnie na nie odpowiemy.

+1 646-887-3560

Kontakt