Chrono24: Pomoc i FAQ

Skorzystaj z pola wyszukiwania, aby szybko znaleźć odpowiedzi na Twoje pytania. Możesz się także skontaktować bezpośrednio z nami.

Wyszukiwanie zegarków na Chrono24

Jak szukać zegarka na Chrono24?
Korzystając z paska wyszukiwania na Chrono24 szybko znajdziesz Twój wymarzony zegarek. Lista wyników oferuje ponadto wiele możliwości filtrowania.

Pasek wyszukiwania
Korzystanie z paska wyszukiwania to najłatwiejszy sposób na odnalezienie określonego zegarka. Podczas wpisywania hasła automatycznie otrzymujesz sugestie dotyczące Twojego wyszukiwania.

Lista wyników wyszukiwania
Lista wyników wyszukiwania oferuje wiele możliwości filtrowania. Możesz je sortować na przykład według nazwy producenta, modelu, numeru referencyjnego lub dostępności.

Klikając na Zapisz to wyszukiwanie stworzysz polecenie wyszukiwania, na podstawie którego będziemy Cię informować o nowych ofertach w tej kategorii. Wybrane przez Ciebie filtry zostaną automatycznie zapisane.
Jak filtrować wyniki wyszukiwania?
Po wyszukaniu określonego artykułu za pomocą paska wyszukiwania, możesz doprecyzować Twoje zapytanie filtrując wyniki wyszukiwania. Możesz na przykład zastosować filtr w stosunku do producenta, modelu, stanu oraz materiału zegarka. Więcej opcji filtrowania znajdziesz klikając na przycisk Więcej. Możesz wybrać równocześnie kilka różnych opcji filtrowania w dostępnych kategoriach. Aby całkiem wyłączyć filtr wystarczy usunąć wybrane zaznaczenia.

Sortowanie wyników można dostosować za pomocą okna wyboru w prawym górnym rogu ponad wynikami wyszukiwania. Możesz tu wybrać opcje takie jak cena, data zamieszczenia oferty, trafność wyszukiwania lub popularność. Sortowanie domyślne można zmienić w zakładce Ustawienia w Twojej strefie myChrono24.
Co oznacza numer referencyjny zegarka?
Numer referencyjny to indywidualne oznaczenie modelu zegarka. Wielu producentów (np. Breitling) używa numeru referencyjnego do oznaczenia konkretnej wersji zegarka (np. pasek, rodzaj zapięcia itp.).

Kupowanie zegarków

Ogólne

Chcę kupić konkretny zegarek. Jak to zrobić?
Chrono24 oferuje dwie możliwości zakupu zegarka:

Realizacja transakcji za pośrednictwem Chrono24:
W przypadku wielu ofert masz możliwość kupienia zegarka bezpośrednio przez stronę Chrono24. W tym celu wystarczy kliknąć znajdujący się przy ofercie zielony przycisk "Kup". Następnie wpłacasz kwotę zamówienia na rachunek powierniczy, na którym będzie ona przechowywana do momentu, aż otrzymasz zegarek. W razie pytań lub wątpliwości możesz się w każdej chwili skontaktować z naszym Działem Obsługi Klienta, który zatroszczy się o sprawny przebieg transakcji.

Szczegółowe informacje dotyczące realizacji transakcji za pośrednictwem Chrono24 znajdziesz tutaj:
Zakup bezpośrednio od sprzedawcy:
Jeżeli sprzedawca nie oferuje realizacji transakcji za pośrednictwem Chrono24, skontaktuj się z nim telefonicznie lub korzystając z formularza kontaktowego (przycisk: "Skontaktuj się ze sprzedawcą").

Pamiętaj, że w każdym z przypadków umowę zawierasz bezpośrednio ze sprzedawcą.
Co składa się na cenę zegarka?
Na cenę zegarka składa się kilka elementów. Najistotniejszym z nich jest podana w ofercie cena zegarka. Do niej doliczone mogą zostać koszty dodatkowe za opakowanie, ubezpieczenie oraz wysyłkę, a także VAT i podatek obrotowy od towarów importowanych. W zależności od tego, czy zamawiasz zegarek u sprzedawcy w kraju lub za granicą, doliczone mogą zostać też dodatkowe koszty różnej wysokości. Aby uzyskać na ten temat dokładne informacje, skontaktuj się bezpośrednio ze sprzedawcą.
Kto jest stroną umowy przy zakupie zegarka?
W każdym przypadku umowa zostaje zawarta bezpośrednio pomiędzy Tobą a sprzedawcą profesjonalnym lub prywatnym. Jeżeli zdecydujesz się na realizację transakcji za pośrednictwem Chrono24, Warunki Sprzedaży zostaną Ci udostępnione w trakcie składania zamówienia. Jeżeli kupujesz bezpośrednio od sprzedawcy profesjonalnego, zwróć uwagę na udostępnione przez niego Ogólne Warunki Sprzedaży.

Szczegółowe informacje dotyczące realizacji transakcji przez stronę Chrono24 znajdziesz tutaj:
Co zrobić, jeśli sprzedawca nie odpowiada na moje zapytanie dotyczące zakupu?
Brak odpowiedzi od sprzedawcy może mieć wiele przyczyn. Chrono24 to międzynarodowa giełda zegarkowa, z której korzystają sprzedawcy z całego świata. W wielu krajach sklepy mogą być zamknięte z powodu święta państwowego lub okresu urlopowego. Do niewielkich opóźnień może dochodzić również, jeśli sprzedawca otrzymuje jednocześnie dużą liczbę zapytań. Pamiętaj, aby kontaktować się ze sprzedawcą w języku podanym przez niego obok formularza kontaktowego i daj mu trochę czasu na odpowiedź.
Gdzie mogę zgłosić wątpliwości co do autentyczności artykułu?
Możesz zgłosić podejrzany artykuł bezpośrednio na stronie oferty. Przycisk Zgłoś podejrzaną ofertę znajduje się u dołu strony, tuż pod szczegółowymi informacjami na temat zegarka. Zwróć uwagę na to, aby jak najdokładniej opisać przyczyny zgłoszenia. Dokonamy szczegółowej weryfikacji wskazanej oferty i w razie potrzeby podejmiemy odpowiednie kroki.
Jak rozpoznać podróbkę?
Wszystkich sprzedawców na Chrono24 obowiązuje zakaz oferowania podrobionych zegarków. Sprzedawcy profesjonalni są przez nas dokładnie weryfikowani i większość z nich od wielu lat sprzedaje z powodzeniem zegarki luksusowe na naszej platformie. dodatkowym dowodem na rzetelność sprzedawcy jest certyfikat Trusted Seller. W przypadku, jeśli sprzedawcy profesjonalnemu zostanie udowodnione, że oferuje podróbki, zostaje przez nas zablokowany.

Przed dokonaniem zakupu wymarzonego zegarka, warto dla pewności odnaleźć informacje na temat jego ceny rynkowej. Jak wiadomo, zegarki takich znanych producentów jak np. Rolex czy Breitling raczej nie bywają oferowane za kilkaset euro. Najważniejsza zasada jest taka, że jeśli jakaś oferta brzmi zbyt pięknie, żeby mogła być prawdziwa, lub jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do autentyczności artykułu, lepiej zrezygnować z jego zakupu. W takich przypadkach możesz zwrócić naszą uwagę na taką ofertę klikając na jej stronie przycisk "Zgłoś podejrzaną ofertę".

Zauważ jednocześnie, że autentyczne, markowe zegarki czasem w trakcie naprawy wyposażane są w części zapasowe, które nie są identyczne z oryginalnymi. Brak oryginalnych części zamiennych zdarza się często zwłaszcza w przypadku zegarków vintage'owych. W takiej sytuacji jednak sprzedawca ma obowiązek poinformowania nabywcy o zamontowanych w zegarku częściach zamiennych.
Jak skontaktować się ze sprzedawcą zegarka?
W przypadku zegarków, których zakup możliwy jest bezpośrednio przez Chrono24, wystarczy, że klikniesz znajdujący się przy ofercie zielony przycisk "Kup". Korzystając z opcji "Skontaktuj się ze sprzedawcą" możesz zadać mu pytanie dotyczące oferty. Wiele ofert umożliwia również nawiązanie kontaktu ze sprzedawcą przez kliknięcie przycisku "Zaproponuj cenę".

W przypadku każdej innej oferty wystarczy, że klikniesz przycisk "Skontaktuj się ze sprzedawcą".

Otrzyma on wtedy wiadomość e-mail zawierającą Twoje zapytanie. Niestety nie mamy możliwości poinformowania Cię o tym, kiedy przeczyta Twoją wiadomość lub kiedy na nią odpowie. Możesz także skontaktować się ze sprzedawcą telefonicznie. Jego dane kontaktowe znajdziesz na stronie oferty pod hasłem "Sprzedawca".

Szczegółowe informacje dotyczące realizacji transakcji za pośrednictwem Chrono24 znajdziesz tutaj:

Jak szybko artykuł będzie gotowy do wysyłki?
Artykuły są z reguły dostępne od razu lub w niedługim czasie. Dokładne informacje znajdziesz bezpośrednio w opisie oferty.

Wysyłka

Jak długo trwa dostawa i ile wynoszą koszty wysyłki?
Wiele ofert od sprzedawców profesjonalnych zawiera informacje dotyczące czasu dostawy i kosztów wysyłki, natomiast sprzedawcy prywatni wyszczególniają je w przesyłanej do Ciebie indywidualnej ofercie zakupu.
Która firma kurierska dostarczy artykuł?
To sprzedawca decyduje, która firma kurierska dostarczy Twoją przesyłkę. Dokładniejsze informacje znajdziesz w potwierdzeniu wysyłki.
Czy mogę śledzić status mojej przesyłki?
Poinformujemy Cię, gdy Twoje zamówienie zostanie nadane do wysyłki. Jeżeli będzie to możliwe, otrzymasz od nas wiadomość zawierającą numer monitorowania (Tracking-ID).
Czy artykuł jest ubezpieczony przed kradzieżą lub uszkodzeniami powstałymi podczas transportu?
Każda przesyłka zawierająca artykuł zakupiony za pomocą usługi Trusted Checkout powinna zostać ubezpieczona. Masz jednak możliwość uzgodnienia ze sprzedawcą innego rodzaju wysyłki.
Do jakiej wartości jest ubezpieczona przesyłka?
Nadawany do wysyłki artykuł jest ubezpieczony do jego pełnej wartości.

Kupuj od sprzedawcy prywatnego

Na co należy zwracać uwagę w przypadku sprzedawcy prywatnego?
Najbezpieczniejszą metodą płatności w przypadku zakupu zegarka od osoby prywatnej jest usługa powiernicza na Chrono24. Korzystając z niej wpłacasz kwotę zamówienia na rachunek powierniczy, na którym będzie ona przechowywana do momentu, aż otrzymasz zegarek. W razie problemów lub wątpliwości nasz Dział Obsługi Klienta chętnie służy pomocą.

Jeżeli sprzedawca nie oferuje usługi powierniczej na Chrono24, zalecamy Ci przeprowadzenie transakcji osobiście. Spotkaj się ze sprzedawcą w bezpiecznym, monitorowanym miejscu, najlepiej w siedzibie któregoś ze znanych jubilerów lub sprzedawców zegarków. Będziesz mógł od razu poprosić o sprawdzenie zegarka. Alternatywnie możesz się zdecydować na dokonanie płatności za pomocą usługi PayPal lub na skorzystanie z usług zewnętrznej firmy oferującej usługi powiernicze.

Kupuj od sprzedawców profesjonalnych

Jakie bezpieczeństwo daje mi gwarancja?
Gwarancja to świadczona przez sprzedawcę lub producenta dobrowolna usługa, która zapewnia pokrycie kosztów w przypadku powstania ewentualnych uszkodzeń. Gwarancją objęte bywa zazwyczaj działanie całego zegarka lub jego określonych części w ustalonym z góry okresie.

Także sprzedawcy internetowi mogą udzielać gwarancji na określone usługi. Informację na temat gwarancji i jej okresu ważności otrzymasz bezpośrednio od sprzedawcy. Dokonując zakupu upewnij się, że karta gwarancyjna zawiera datę i pieczęć lub podpis, a dane na rachunku i karcie są zgodne. W innym przypadku karta gwarancyjna może zostać zakwestionowana.
W jaki sposób Chrono24 weryfikuje sprzedawców profesjonalnych?
Podczas procesu rejestracji sprawdzamy zarówno tożsamość sprzedawców na Chrono24, jak i ich rzetelność. Składa się na to m.in. sprawdzenie referencji oraz dokumentów potwierdzających prowadzenie działalności gospodarczej. W ocenie sprzedawców uwzględniane są również opinie klientów.
Co oznacza certyfikat Trusted Seller?
Podczas rejestracji na Chrono24 sprawdzamy dokładnie tożsamość oraz wiarygodność każdego sprzedawcy profesjonalnego. Certyfikat Trusted Seller przyznawany jest wyłącznie tym sprzedawcom, którzy na podstawie doświadczeń zebranych przez Chrono24 oraz użytkowników portalu wyróżniają się wyjątkową niezawodnością i zaufaniem.

Trusted Seller to sprzedawca profesjonalny, który zobowiązuje się do przestrzegania określonych warunków.Mówią one między innymi, że:

  • wszystkie zamieszczone na stronie oraz przekazane Chrono24 informacje dotyczące jego osoby oraz jego przedsiębiorstwa są zgodne z prawdą,
  • sprzedaje on wyłącznie oryginalne artykuły pochodzące z zaufanych źródeł,
  • podaje prawdziwe informacje dotyczące stanu oferowanych artykułów, a na ewentualne braki zwraca uwagę w opisie i na zdjęciach,
  • odpowiada z reguły w ciągu 5 dni roboczych na zapytania otrzymane od użytkowników.

Priorytetem dla wszystkich stron powinna być uczciwa transakcja handlowa. W razie, gdyby doszło do różnicy zdań, sprzedawca jest zobowiązany do znalezienia wraz z klientem rozwiązania, które będzie satysfakcjonujące dla obu stron. Naruszenie jednego lub kilku spośród wymienionych powyżej warunków może prowadzić do tymczasowej lub trwałej utraty certyfikatu Trusted Seller,a w przypadku rażących naruszeń - do utraty członkostwa na Chrono24.
Kto może wystawiać rekomendację?
Tylko sprzedawcy profesjonalni posiadający certyfikat Trusted Seller mogą otrzymywać rekomendacje oraz polecać innych sprzedawców użytkownikom na Chrono24. Liczba możliwych do wystawienia rekomendacji jest ograniczona do dziesięciu.

Kupuj zegarki od sprzedawców zagranicznych

Oferta pochodzi z zagranicy. Na co powinienem zwrócić uwagę i na jakie opłaty muszę się przygotować?
Podana w ofercie cena jest kwotą ustaloną przez sprzedawcę. Dodatkowo mogą zostać do niej doliczone np. opłaty celne, podatki importowe, koszty wysyłki i ubezpieczenia.

Skontaktuj się ze sprzedawcą, aby dowiedzieć się, ile będzie wynosiła całkowita kwota zamówienia (wraz z ewentualnymi opłatami). Poinformuje Cię on również o tym, czy firma kurierska zajmie się procedurami związanymi z cłem. Aby uzyskać informacje na temat obowiązujących przepisów dotyczących zakupu towarów za granicą, skontaktuj się z właściwym urzędem celnym.

Zakup zegarków wewnątrz Unii Europejskiej jest wolny od cła. Jednak w przypadku importu zegarka z kraju trzeciego (np. ze Stanów Zjednoczonych) do UE naliczane są niewielkie opłaty celne i podatki importowe. Szczegółowe informacje na ten temat uzyskasz w urzędzie celnym.
Czym są opłaty celne i podatki obrotowe od importu?
Podczas importu towarów do Twojego kraju możesz zostać zobowiązany do zapłacenia opłat celno-podatkowych (np. cło, podatek VAT). Pobierane są przez urzędy celne i muszą zostać uiszczone, gdy artykuł dotrze do kraju docelowego. W celu uzyskania dokładniejszych informacji skontaktuj się z odpowiednim urzędem celnym.
Gdzie i w jaki sposób należy uiścić opłaty celno-podatkowe?
Wysokość opłat i podatków określana jest przez odpowiedni urząd celny. Kwota musi zostać uiszczona, gdy artykuł dotrze do kraju docelowego. W większości przypadków można ją uregulować u kuriera podczas odbioru przesyłki.

Płatność

Jakie metody płatności są dostępne?
W przypadku większości ofert możliwa jest realizacja transakcji za pomocą usługi powierniczej Chrono24. W tym celu wpłacasz kwotę zamówienia na rachunek powierniczy, na którym będzie ona przechowywana do momentu, aż otrzymasz zegarek. W razie pytań lub wątpliwości możesz się w każdej chwili skontaktować z naszym Działem Obsługi Klienta, który zatroszczy się o sprawny przebieg transakcji

Szczegółowe informacje dotyczące płatności za po średnictwem Chrono24 znajdziesz tutaj:
Jeżeli sprzedawca nie oferuje płatności za pomocą usługi powierniczej na Chrono24, skontaktuj się z nim bezpośrednio, aby ustalić szczegóły transakcji.
Jedyną oferowaną przez sprzedawcę metodą płatności jest płatność z góry za pomocą przelewu. Czy jest to bezpieczne?
Zasadniczo doradzamy dokonanie płatności za pośrednictwem rachunku powierniczego Chrono24. Jeśli jednak nie jest to możliwe, weź pod uwagę następujące informacje:

Kładziemy ogromny nacisk na to, aby działający na Chrono24 sprzedawcy profesjonalni byli godni zaufania. Podczas procesu rejestracji sprawdzamy dokładnie ich tożsamość oraz rzetelność. Składa się na to np. sprawdzenie referencji oraz dokumentów potwierdzających prowadzenie działalności gospodarczej. Jeśli zatem sprzedawca profesjonalny wymaga płatności z góry za pomocą przelewu bankowego, możesz mu zaufać. Alternatywnie możesz się także spotkać ze sprzedawcą, aby osobiście przeprowadzić realizację transakcji. Pamiętaj jednak, że Chrono24 nie przejmuje odpowiedzialności za tego rodzaju sprzedaż.

W przypadku zakupu od osoby prywatnej dokonywanie płatności za pomocą przelewu nie jest najbezpieczniejszą metodą. Jeżeli sprzedawca prywatny upiera się przy zapłacie z góry, a Ty koniecznie chcesz kupić oferowany przez niego zegarek, pamiętaj o tym, aby na własną rękę sprawdzić rzetelność sprzedawcy i jego oferty. Możesz go np. poprosić o referencje od innego sprzedawcy, zażądać przesłania Ci dodatkowych zdjęć zegarka lub zdjęć dokumentów potwierdzających tożsamość sprzedawcy. Inną opcją jest umówienie się na spotkanie w bezpiecznym miejscu i dokonanie płatności gotówką lub skorzystanie z usług sprawdzonej firmy oferującej usługi powiernicze. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości co do osoby sprzedawcy, lepiej zrezygnuj z zakupu.

Wielu sprzedawców oferuje możliwość realizacji transakcji za pośrednictwem Chrono24. W tym celu wpłacasz kwotę zamówienia na rachunek powierniczy, na którym będzie ona przechowywana do momentu, aż otrzymasz zegarek. W razie pytań lub wątpliwości możesz się w każdej chwili skontaktować z naszym Działem Obsługi Klienta, który zatroszczy się o sprawny przebieg transakcji. Szczegółowe informacje dotyczące realizacji transakcji za pośrednictwem Chrono24 znajdziesz tutaj:

Czy płatność za pośrednictwem PayPal lub karty kredytowej jest bezpieczna?
Doradzamy skorzystanie z bezpiecznej płatności za pośrednictwem rachunku powierniczego Chrono24. W przypadku płatności kartą kredytową lub przez PayPal zwróć uwagę na następujące kwestie:

Możesz samodzielnie zwiększyć bezpieczeństwo transakcji poprzez przestrzeganie określonych zasad przy dokonywaniu płatności kartą kredytową w internecie. Po pierwsze, upewnij się, że korzystasz z szyfrowanego połączenia. Można to stwierdzić sprawdzając, czy użyty przez Ciebie w adres internetowy zaczyna się oznaczeniem https i czy znajduje się obok niego ikona kłódki. Oprócz tego kontroluj regularnie wyciągi z karty kredytowej. Większość kart kredytowych oferowana jest na zasadzie zerowej odpowiedzialności. Oznacza to, że użytkownik nie musi ponosić odpowiedzialności w przypadku nadużycia. Jeśli zauważysz na wyciągu nieautoryzowaną płatność, zwróć się niezwłocznie do dostawcy Twojej karty kredytowej. Szczegółowe informacje na temat warunków dokonywania transakcji za pośrednictwem systemu PayPal znajdziesz bezpośrednio na ich stronie. Pamiętaj jednak, że płatności dokonane za pomocą opcji "Wysyłam pieniądze do znajomego" nie podlegają ochronie kupujących na portalu PayPal i nie będziemy mogli Ci w takim przypadku udzielić wsparcia.
Czy mogę zrealizować transakcję za pomocą usługi powierniczej?
W przypadku większości ofert możliwa jest realizacja transakcji za pomocą usługi powierniczej Chrono24. W tym celu wpłacasz kwotę zamówienia na rachunek powierniczy, na którym będzie ona przechowywana do momentu, aż otrzymasz zegarek. W razie pytań lub wątpliwości możesz się w każdej chwili skontaktować z naszym Działem Obsługi Klienta, który zatroszczy się o sprawny przebieg transakcji. Szczegółowe informacje dotyczące usługi powierniczej na Chrono24 znajdziesz tutaj:
Jeżeli sprzedawca nie oferuje płatności za pomocą usługi powierniczej, zwróć uwagę na następujące wskazówki:

W Twoim kraju na pewno znajdziesz sprawdzone firmy, które oferują usługi powiernicze. Dowiedz się więcej o każdej z nich, zanim się na którąś zdecydujesz.

Pamiętaj, że zarówno sprzedawca, jak i nabywca muszą się zgodzić na skorzystanie z pośrednictwa danej firmy. Jeżeli zdecydujesz się na skorzystanie z usługi powierniczej, skontaktuj się z firmą, która ją oferuje, aby uzyskać dokładniejsze informacje. Nie ufaj korespondencji dotyczącej usług powierniczych, którą przekierowuje do Ciebie sprzedawca.

Zwrot

Jakie obowiązują warunki zwrotu?
Zanim dokonasz zakupu, sprawdź jakie warunki zwrotu oferuje sprzedawca. Niektórzy sprzedawcy profesjonalni przyjmują zwroty wyłącznie, jeśli opakowanie zegarka oraz naklejki są w nienaruszonym stanie i nie zostały otwarte. We własnym interesie pamiętaj, aby odesłać artykuł przesyłką ubezpieczoną i nie przekroczyć wyznaczonego terminu zwrotu. Doradzamy również skontaktować się ze sprzedawcą przed odesłaniem artykułu, aby ustalić wszystkie szczegóły.
Co muszę zrobić, jeżeli chcę zwrócić zakupiony artykuł?
W przypadku zakupu dokonanego za pośrednictwem usługi Trusted Checkout: Jeśli chcesz skorzystać z ustawowego prawa zwrotu, skontaktuj się niezwłocznie z naszym Działem Obsługi Klienta telefonicznie (+49 721 96693-920) lub mailowo (withdraw@chrono24.com). Otrzymasz od nas wiadomość potwierdzającą terminowe odstąpienie od umowy. Poinformujemy Cię także o dalszych krokach.

Jeżeli wpłaciłeś kwotę zakupu bezpośrednio sprzedawcy profesjonalnemu lub prywatnemu, skontaktuj się bezpośrednio z nim w sprawie zwrotu płatności.

Pamiętaj, że w przypadku zakupu od osoby prywatnej nie przysługuje ustawowe prawo do zwrotu lub odstąpienia od umowy.
Kto pokrywa koszty przesyłki zwrotnej?
W przypadku przesyłki zwrotnej sam ponosisz bezpośrednie koszty związane z jej nadaniem. Pamiętaj, że ze względu na konieczność ubezpieczenia przesyłki mogą one wynieść nawet 250 euro.

Ochrona Kupujących

Czym jest Ochrona Kupujących na Chrono24?

Bezpłatna Ochrona Kupujących na Chrono24 gwarantuje pełne bezpieczeństwo Twoich transakcji, od chwili złożenia zamówienia, aż po jego ewentualny zwrot:

  1. Sprawdzeni sprzedawcy
  2. Płatność za pośrednictwem rachunku powierniczego
  3. Ubezpieczona przesyłka
  4. Gwarancja autentyczności
  5. Osobiste doradztwo w wielu językach
  6. Zwrot zamówienia

Szczegółowe informacje na temat Ochrony Kupujących na Chrono24 znajdziesz na stronie https://www.chrono24.pl/about-us.htm
W jakich przypadkach można skorzystać z Ochrony Kupujących na Chrono24?
Ochrona Kupujących obowiązuje w tych przypadkach, gdy zegarek został nabyty od sprzedawcy profesjonalnego na Chrono24. Zamówienie musi zostać złożone za pomocą naszego systemu. Jeśli zakup nie został dokonany przez usługę Trusted Checkout, Ochrona Kupujących może zostać w jego przypadku aktywowana później.

Miej na uwadze, że transakcje dokonane ze sprzedawcami prywatnymi nie podlegają Ochronie Kupujących.
Jak długo obowiązuje Ochrona Kupujących Chrono24?
Jeżeli chcesz zgłosić problem, skontaktuj się z naszym Działem Obsługi Klienta w ciągu 14 dni po otrzymaniu artykułu, podając numer Twojego zamówienia.

Trusted Checkout

Ile kosztuje skorzystanie z usługi Trusted Checkout?
Usługa Trusted Checkout jest zasadniczo bezpłatna.

Dodatkowa opłata pobierana jest tylko w przypadku płatności kartą American Express (Amex), ponieważ proces ten wiąże się dla nas z wysokimi kosztami. Wysokość opłaty jest naliczana indywidualnie dla każdej transakcji i wyświetlana podczas wyboru dostępnych metod płatności.
Czy muszę się zarejestrować na stronie Chrono24 przed dokonaniem zakupu?
Tak. Dzięki temu w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości będziemy mogli służyć Ci pomocą. Ponadto będziemy Cię mogli informować o stanie Twojego zamówienia.
Jak mogę zapłacić za zamówiony artykuł?
Masz możliwość dokonania zapłaty za pomocą karty kredytowej (VISA, MasterCard lub American Express), przez Affirm (usługa dostępna tylko w USA) lub przelewem. Informację o tym, która metoda płatności jest dostępna w przypadku danego artykułu, znajdziesz bezpośrednio na stronie oferty.

Zwróć uwagę, że przy realizacji transakcji współpracujemy z firmą Mangopay, specjalizującą się w transakcjach internetowych. Działa ona w porozumieniu z francuskim bankiem Credit Mutuel Arkea.
Czy przysługują mi roszczenia z tytułu rękojmi i gwarancji w przypadku zakupu za pomocą usługi Trusted Checkout?
Dochodzenie uprawnień z tytułu rękojmi odbywa się na podstawie obowiązujących przepisów. Przedłużenie gwarancji nie jest możliwe.

myChrono24

Ogólne

Jakie korzyści wynikają z posiadania konta myChrono24?
Zarejestruj się i wejdź do świata zegarków luksusowych: Za pośrednictwem prywatnego konta możesz szybko i bezpiecznie komunikować się ze sprzedawcami i korzystać z niezliczonych możliwości. Wszystkie dostępne funkcje są podzielone tematycznie i umożliwiają Ci łatwe zarządzanie.

Kupuj szybko i bezpiecznie

Dzięki Twojej strefie myChrono24 możesz szybko i bezpiecznie dokonać zakupu wymarzonego zegarka u wybranego przez Ciebie sprzedawcy. Za pomocą prywatnego konta możesz także komunikować się bezpośrednio ze sprzedawcą.

Trzymaj rękę na pulsie

W Twojej strefie myChrono24 możesz dodawać interesujące Cię oferty do Obserwowanych. Masz także możliwość zapisywania wyszukiwań i otrzymywania od nas powiadomień o wszystkich najnowszych ofertach. W ten sposób nigdy nie umkną Ci najlepsze okazje.

Zamieszczaj i edytuj łatwo oferty

Na Chrono24 możesz nie tylko kupować zegarki, ale także sprzedawać je. W Twojej strefie myChrono24 możesz szybko i łatwo stworzyć w kilku krokach ofertę i zaprezentować ją światu na naszej platformie.

Szczegółowe informacje: https://www.chrono24.pl/info/mychrono24.htm
Jak edytować moje dane osobowe?
Zaloguj się za pomocą adresu e-mail (nazwy użytkownika) oraz hasła w Twojej strefie myChrono24. W zakładce Profil możesz edytować i zapisywać Twoje dane osobowe takie jak nazwisko, adres, numer telefonu oraz hasło. W zakładce Ustawienia możesz także dostosować ustawienia związane ze stroną internetową oraz powiadomieniami e-mail, a także wybrać język, w którym chcesz otrzymywać informacje od Chrono24. Możesz tutaj także aktywować lub anulować subskrypcję naszego newslettera.
Jak zmienić hasło?
Twoje hasło możesz edytować w Twojej strefie myChrono24 w zakładce Profil. Kiedy wybierzesz u dołu strony opcję Zmień hasło, zostaniesz poproszony o podanie starego oraz nowego hasło. Jeśli zapomniałeś, jakie jest Twoje stare hasło, możesz kliknąć Nie pamiętam hasła. Zostaniesz wtedy poproszony o podanie Twojego adresu e-mail, a następnie wybranie opcji Odzyskiwanie hasła. Otrzymasz od nas na wskazany adres wiadomość e-mail wraz z instrukcjami dotyczącymi zmiany hasła.
Jak usunąć moje konto myChrono24?
Wejdź w zakładkę Profil w Twojej strefie myChrono24 i wybierz u dołu strony opcję "Usuń konto". Pamiętaj, że wiąże się to także z usunięciem Twoich wyszukiwań, listy obserwowanych oraz zamieszczonych przez Ciebie ofert.
Czy mogę przesyłać wiadomości za pośrednictwem Chrono24?
Tak, za pośrednictwem Chrono24 możesz łatwo i bezpiecznie komunikować się ze sprzedawcami i nabywcami. Aby wysłać wiadomość, musisz być zalogowany do Twojej strefy myChrono24. Dostęp do wiadomości możesz uzyskać poprzez stronę internetową Chrono24, a także poprzez naszą aplikację mobilną.
Dlaczego warto wysyłać wiadomości za pośrednictwem Chrono24?
Bezpieczeństwo i ochrona

Za pomocą prywatnych wiadomości możesz bezpiecznie ustalać szczegóły dotyczące zamówień i płatności. Nie musisz przy tym podawać nabywcom ani sprzedawcom Twojego adresu e-mail ani numeru telefonu i możesz komunikować się bez konieczności ujawniania swoich danych osobom trzecim. Chrono24 gwarantuje poufność Twoich danych oraz prywatnych wiadomości.

Skuteczna komunikacja

Za pośrednictwem naszego portalu możesz szybko i łatwo przesyłać wiadomości. Dzięki temu nie musisz korzystać z dodatkowych usług mailowych ani aplikacji.

Komunikacja w róznych językach

Dzieki opcji "Przetłumacz", która jest dostępna na końcu każdej wiadomości, możesz porozumiewać się również ze sprzedawcami, którzy piszą w innym języku.

Wszystkie wiadomości w jednym miejscu

W każdej chwili masz łatwy dostęp do Twojej komunikacji z nabywcami i sprzedawcami. Możesz przy tym łatwo zarządzać aktualnymi oraz starszymi wiadomościami. Oprócz tego możesz szybko uzyskać informacje na temat aktualnego stanu Twoich zapytań i zamówień. Starsze wiadomości są archiwizowane na wypadek, gdyby doszło do jakichkolwiek nieporozumień dotyczących przeszłych transakcji.

Filtr spamowy

Wykrywamy nieistotne wiadomości i chronimy Cię przed nimi. Kiedy korzystasz z messengera na Chrono24, wysyłane przez Ciebie wiadomości są przez nas automatycznie skanowane i analizowane. robimy to w celu:

  • zapobiegania oszustwom
  • wykrywania nielegalnych dziełań oraz przypadków łamania przepisów zawartych w Ogólnych Warunkach Handlowych
  • oraz poprawy procesu komunikacji i poziomu obsługi klientów.
  • Czy mogę dodawać załączniki do moich wiadomości?
    Tak, możesz łatwo dodawać załączniki klikając w ikonę spinacza. Rozmiar załączników nie może przekraczać 100 MB. Dozwolone formaty plików to: pdf, txt, eml, mp4, mov, rtf, m4v, csv, wmv, doc, docx, xls, zip, odt, pages, rar, ppt, pptx, ods, jpg, jpeg, png, gif, bmp.
    Czy mogę kasować wiadomości?
    Możesz samodzielnie zarządzać wysłanymi oraz otrzymanymi wiadomościami, w tym także archiwizować je. Na Twoje życzenie możemy je również wykasować.
    Czy mogę cofnąć wysłanie wiadomości?
    Nie, nie jest możliwe cofnięcie wysłanej już wiadomości.
    Czy mogę filtrować i przeszukiwać wiadomości?
    Tak, wiadomości można filtrować według kategorii Nieprzeczytane, Bez odpowiedzi oraz Archiwum. Oprócz tego możesz je przeszukiwać także pod kątem słów kluczowych lub cen.

    Obserwowane oferty i zapisane wyszukiwania

    Jak zapisać wyszukiwanie?
    Kliknij przyciskZapisz to wyszukiwanie znajdujący się u góry listy z wynikami wyszukiwania. Możesz zapisać dowolną liczbę wyszukiwań.
    Jak edytować lub usunąć zapisane wyszukiwanie?
    W zakładce Zapisane wyszukiwania w Twojej strefie myChrono24 masz dostęp do wszystkich zapisanych przez Ciebie wyszukiwań. Możesz tam oglądać nowo dodane oferty, usuwać zapisane wyszukiwania, a także włączać albo wyłączać powiadomienia o nowych wynikach wyszukiwania. Masz również możliwość zmienić nazwę zapisanego wyszukiwania klikając przycisk Edytuj.
    Jak przeglądać i edytować Obserwowane oferty?
    W zakładce Obserwowane oferty w Twojej strefie myChrono24 znajdziesz wszystkie zapisane przez Ciebie oferty. Możesz łatwo dodawać zegarki do listy Obserwowanych klikając symbol serca w prawym górnym rogu oferty. Ponowne kliknięcie umożliwia natomiast usunięcie oferty z listy. Jeśli oferta w międzyczasie przestanie być dostępna, nie będziesz mógł jej wyświetlić.
    Do czego służy historia?
    W historii zapisywane są oferty, które ostatnio przeglądałeś. Dzięki temu możesz je łatwo ponownie odnaleźć.

    Watch Collection

    Czym jest Watch Collection?
    Dzięki Watch Collection zarządzasz Twoją wirtualną kolekcją zegarków. Możesz dodawać do niej nowe zegarki, zapisywać w niej zdjęcia Twoich modeli oraz dowolną ilość danych. Możesz też sprawdzić, jak w przeszłości zmieniała się wartość Twoich czasomierzy oraz prześledzić, jaką wartość mogą uzyskać w przyszłości. Oprócz zarządzania własną kolekcją możesz także obserwować zegarki, które Ci się podobają, a których jeszcze nie posiadasz.
    Czy muszę posiadać dany zegarek, aby dodać go do mojej Watch Collection?
    Nie, możesz także obserwować zegarki, które Cię się podobają i których zmiany wartości Cię interesują. Aby dodać zegarek, podaj jego numer referencyjny, markę, model i stan oraz wybierz opcję "Nie posiadam tego zegarka".

    Dowiedz się więcej
    Ile zegarków mogę dodać do mojej Watch Collection?
    Możesz do niej dodać nieograniczoną liczbę zegarków.
    Dlaczego w mojej Watch Collection znajduje się zegarek, którego tam nie dodałem?
    Kiedy kupujesz zegarek za pośrednictwem Chrono24, dodajemy go automatycznie do Twojej Watch Collection, abyś mógł obserwować zmiany jego wartości.
    Jakie wartości szacowane mogę obserwować w mojej Watch Collection?
    W Twojej Watch Collection możesz obserwować wartość szacowaną oraz zmiany wartości Twojego całego zbioru, jak i pojedynczych zegarków.
    Jak często obliczana jest wartość szacowana?
    Wartość szacowana obliczana jest codziennie. Wahania wartości nie będą jednak widoczne od razu, tylko po dłuższym czasie.
    Czy inni użytkownicy widzą moją Watch Collection?
    Nie, widzą ja tylko ci użytkownicy, którym udostępniłeś Twoją Watch Collection.
    Czy mogę zapisywać prywatne informacje w mojej Watch Collection?
    Tak, do każdego zegarka możesz dodawać własne zdjęcia i notatki.
    Czy mogę dodawać do Watch Collection także rzadkie zegarki?
    Tak, aby Twoja Watch Collection była jak najbardziej szczegółowa, możesz do niej dodawać wszystkie zegarki. Niestety najczęściej nie posiadamy żadnych lub tylko niewiele danych dotyczących rzadkich modeli. Gdy tylko pojawi się więcej ofert dotyczących danego egzemplarza i zbierzemy więcej informacji o nim, dane te zostaną automatycznie zaktualizowane w Watch Collection.

    Sprzedaż prywatna zegarków

    Ogólne

    Ile trzeba zapłacić za możliwość sprzedaży na Chrono24?
    Publikowanie ofert na Chrono24 jest bezpłatne. W sytuacji, gdy uda Ci się sprzedać zegarek, naliczymy Ci prowizję od obsługi sprzedaży w wysokości 6,5 %. Prowizja będzie należna tylko w wypadku udanej sprzedaży. Zostanie odliczona od kwoty zamówienia, którą wypłacimy na Twoje konto. W pojedynczych przypadkach może się zdarzyć, że nabywca nie będzie mógł dokonać płatności za pomocą usługi powierniczej. W takiej sytuacji wystawimy Ci rachunek na kwotę prowizji.

    Dowiedz się więcej
    Jak są rozliczane akcesoria zegarkowe?
    Sprzedawcy prywatni mogą bezpłatnie oferować akcesoria zegarkowe na Chrono24.

    Aby stworzyć ofertę, wybierz w menu opcję "Sprzedaj zegarek", a następnie kliknij "Sprzedaj części lub akcesoria".
    Jak długo moja oferta będzie dostępna na stronie?
    Twoja oferta jest dostępna na Chrono24 przez 3 miesiące. W tym czasie niedozwolone jest oferowanie tego artykułu za pośrednictwem innych kanałów sprzedaży. Jeśli nie uda Ci się sprzedać artykułu, masz możliwość przedłużenia oferty o kolejne 3 miesiące lub jej usunięcie. W wybranych przypadkach w celu przedłużenia oferty będziemy prosili o dostarczenie nam dowodu na to, że oferowany artykuł wciąż znajduje się w Twoim posiadaniu.
    Ile ofert mogę opublikować jako sprzedawca prywatny?
    Jako sprzedawca prywatny możesz mieć maksymalnie 10 aktywnych ofert. Sprzedaż w ramach działalności handlowej nie jest w tym przypadku dozwolona. Zastrzegamy sobie prawo do odstąpienia od publikacji ofert, które mają naszym zdaniem profesjonalny charakter.

    Jeśli interesuje Cię sprzedaż komercyjna na Chrono24, zarejestruj się jako sprzedawca profesjonalny. Szczegółowe informacje znajdziesz tutaj.
    Czy jako kolekcjoner prywatny mogę sprzedać całą moją kolekcję?
    Na Chrono24 nie obowiązują szczególne warunki dla kolekcjonerów. Dla każdego zegarka należy stworzyć osobną ofertę.
    Czy Chrono24 skupuje zegarki?
    Chrono24 jest platformą łączącą miłośników zegarków z całego świata. Określenie warunków sprzedaży następuje bezpośrednio pomiędzy sprzedawcą a nabywcą. Z tego względu Chrono24 nie zajmuje się kupnem, oceną jakości, ani sprawdzaniem oferowanych artykułów. Zalecamy Ci sprzedanie zegarka za pomocą oferty.

    Tworzenie oferty

    Jak zamieścić ofertę sprzedaży zegarka?
    Za pomocą naszego asystenta sporządzenie oferty zajmie tylko chwilę:
    1. Wpisz najpierw w pasku wyszukiwania numer referencyjny Twojego zegarka. Asystent oferty rozpoznaje model i automatycznie uzupełnia jego cechy.
    2. Dokładnie opisz Twój zegarek. Im bardziej szczegółowy będzie opis, tym większa szansa, że szybko znajdziesz potencjalnego kupca.
    3. Do oferty możesz dodać maksymalnie 10 zdjęć. Podczas tworzenia oferty miej przygotowany aparat, ponieważ w trakcie edycji poprosimy Cię o wykonanie zdjęć tarczy ze wskazówkami ustawionymi w dwóch losowo wybranych pozycjach. Fotografie te nazywamy zdjęciami bezpieczeństwa. Służą one jako dowód własności zegarka i zostaną dodane do Twojej oferty.
    4. Następnie zarejestruj się jako sprzedawca i uzupełnij dane Twojego konta bankowego, tak aby pieniądze mogły być wypłacane bezpośrednio na Twoje konto.
    Dowiedz się więcej
    Czym jest numer referencyjny?
    Numer referencyjny to unikatowe oznaczenie modelu lub wydania Twojego zegarka. Może się on składać z wielu cyfr oraz liter. Niektórzy producenci umieszczają numer referencyjny na dnie koperty (nie mylić z numerem koperty) albo na końcówce paska lub bransolety. Czasami numer ten graweruje się na cyferblacie. Numer referencyjny Twojego zegarka powinien się ponadto znajdować w jego dokumentacji oraz na rachunku. Jeżeli nie możesz odnaleźć numeru referencyjnego, poszukaj nazwy producenta w internecie i porównaj obrazy z sieci z Twoim zegarkiem. Ta metoda jest w większości przypadków najskuteczniejsza.
    Jakie informacje podać na temat stanu zegarka?
    Co zrobić, jeżeli nie mogę ustawić godziny wymaganej do zrobienia zdjęcia bezpieczeństwa?
    Za pomocą zdjęć sprawdzamy, czy sprzedawca jest w posiadaniu danego zegarka. Jeżeli z jakiegoś powodu nie możesz ustawić podanej przez nas godziny, napisz ją na kartce i sfotografuj obok zegarka. Następnie dodaj zdjęcia. W razie problemów skontaktuj się z nami, pisząc na adres PrivateSeller@chrono24.com
    W jaki sposób można wycenić wartość zegarka?
    Skorzystaj z bezpłatnej wyceny na Chrono24. Porównamy Twój zegarek z ponad 475 000 ofert z całego świata i zaproponujemy Ci kwotę, dzięki której sprzedasz go za jak najlepszą cenę.

    Oczywiście możesz także samodzielnie przeanalizować ceny ofert na Chrono24. Możesz również wycenić zegarek bezpośrednio u jubilera lub w domu aukcyjnym.

    Pamiętaj, że sprzedając w internecie na pewno uzyskasz wyższą cenę. Kwoty oferowane przez domy aukcyjne i jubilerów są zazwyczaj trochę niższe, tak aby umożliwić sprzedanie zegarka z zyskiem.
    Co oznaczają takie pojęcia jak repetycja czy chronograf?
    Wszystkie najważniejsze pojęcia znajdziesz w naszym leksykonie zegarkowym.
    Nie mogę znaleźć mojej oferty. Kiedy zostanie opublikowana na Chrono24?
    Jeżeli nie możesz znaleźć Twojej oferty na Chrono24, może to wynikać z następujących powodów:
    1. Twoja oferta nie została jeszcze zweryfikowana.
    2. Mając na uwadze bezpieczeństwo wszystkich użytkowników Chrono24 sprawdzamy wszystkie nowe oferty zamieszczone na naszej stronie. Odbywa się tylko w dni powszednie i zajmuje z reguły od 1 do 3 dni roboczych.
    3. Zdjęcie bezpieczeństwa są nieprawidłowe. W takiej sytuacji otrzymałeś wiadomość e-mail z prośbą o zaktualizowanie zdjęć w Twojej strefie myChrono24.
    4. Twoje konto użytkownika nie zostało jeszcze aktywowane. Sprawdź, czy potwierdziłeś założenie konta klikając na link zawarty w e-mailu aktywacyjnym.
    5. W niektórych krajach weryfikujemy tożsamość sprzedawców prywatnych. Możliwe, że nie została ona jeszcze sprawdzona. Pamiętaj, że sprawdzenie Twojego dowodu tożsamości może potrwać od 1 do 3 dni roboczych.
    Jak edytować lub usunąć ofertę prywatną?
    Aby edytować ofertę prywatną, wejdź w zakładkę „Oferty“ w Twojej strefie myChrono24. Klikając odpowiedni link możesz edytować lub usunąć Twoje oferty. Aby dokonać zmian dotyczących ceny, nazwy producenta lub modelu skontaktuj się z nami pisząc na adres PrivateSeller@chrono24.com. Pamiętaj, że gdy usuniemy Twoją ofertę z naszego systemu, nie będzie jej można ponownie aktywować.
    Czy mogę w późniejszym czasie zmienić metodę płatności?
    Jeżeli w trakcje dokonywania płatności wystąpi błąd, będziesz mógł anulować transakcję i powrócić do strony Chrono24. Wybierz wtedy inną metodę. Jeśli masz jakieś pytania, skontaktuj się z nami pisząc na adres PrivateSeller@chrono24.com.
    W jakim przypadku mogę wystąpić o usunięcie mojej oferty?
    Twoja oferta jest dostępna na naszych stronach przez 3 miesiące. Aby uniknąć rozczarowania potencjalnych nabywców, artykuł może być w tym czasie oferowany wyłącznie na Chrono24. Usunięcie oferty przed upływem tego terminu możliwe jest wyłącznie w uzasadnionych przypadkach w Twojej strefie myChrono24.
    Moja oferta została opłacona, a jej termin ważności nie upłynął. Dlaczego Chrono24 sprawdza, czy jest ona wciąż aktualna?
    Chcemy zaoferować najlepszą jakość wszystkim odwiedzającym naszą platformę zegarkową. W celu utrzymania najaktualniejszego stanu ofert na Chrono24 co 3 miesiące sprawdzamy za pomocą e-maili, czy oferowane artykuły są w dalszym ciągu dostępne. Jeżeli Twoja oferta nie zostanie potwierdzona, usuniemy ją automatycznie po upływie tygodnia.
    Jak mogę ponownie aktywować ofertę po tym, jak została usunięta w ramach kontroli aktualności?
    Chętnie aktywujemy Twoją ofertę. Wyślij w tej sprawie wiadomość e-mail na adres PrivateSeller@chrono24.com

    Sprzedaż

    Jak przebiega proces sprzedaży?
    Proces sprzedaży odbywa się za pomocą bezpiecznej usługi powierniczej na Chrono24. Z wysłaniem zegarka czekasz do momentu, aż nabywca wpłaci kwotę zamówienia na rachunek powierniczy. Kwota zamówienia zostanie Ci wypłacona, gdy nabywca otrzyma artykuł.

    W pojedynczych przypadkach może się zdarzyć, że nabywca lub sprzedawca nie będzie mógł dokonać płatności za pomocą usługi powierniczej. W takiej sytuacji będzie musiał wpłacić kwotę zamówienia bezpośrednio do Ciebie. Poinformuj go wtedy o wybranej przez Ciebie metodzie płatności, jak np. przelew lub PayPal.

    Dalsze informacje dotyczące sprzedaży za pomocą usługi powierniczej znajdziesz tutaj.
    Nabywca sprawia bardzo nieprofesjonalne wrażenie. Jak mam się zachować w takiej sytuacji?
    W takim przypadku nie podejmuj niepotrzebnego ryzyka. Możesz zaoferować nabywcy płatność np. za pośrednictwem usługi PayPal. Uwaga: Pamiętaj, aby wysłać artykuł dopiero, kiedy kwota zamówienia zostanie zaksięgowana na Twoim koncie. Nie polegaj wyłącznie na przesłanym drogą mailową poleceniu zapłaty.

    Oczywiście możesz również przeprowadzić transakcję osobiście i umówić się z kupującym na przekazanie zegarka. W takich wypadkach zalecamy wybranie bezpiecznego i monitorowanego miejsca, jak np. zakład jubilerski.
    Dlaczego jako sprzedawca nie widzę adresu e-mail kupującego?
    Zapisane w naszym systemie adresy e-mail sprzedawców i kupujących pozostają ukryte ze względu na ochronę danych osobowych. W trakcie komunikacji między użytkownikami ich adresy podlegają automatycznemu szyfrowaniu. Ma to na celu ochronę prywatnych danych przez osobami, które mogłyby zechcieć wykorzystać naszą platformę do phishingu lub innych form oszustwa.

    Po ustaleniu szczegółów dotyczących zakupu możesz poprosić użytkownika o udostępnienie swoich danych do kontaktu w celu nadania przesyłki lub wygenerowania polecenia zapłaty w systemie PayPal. Link o formularza z danymi do kontaktu znajdziesz w każdej wiadomości od użytkownika przesłanej za pośrednictwem naszego portalu.

    Oto przykład anonimowego adresu e-mail wygenerowanego przez nasz system:
    41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com
    Jakie metody płatności mogę zaoferować kupującemu?
    Płatność dokonywana jest z reguły za pomocą usługi powierniczej na Chrono24. Oznacza to, że po złożeniu zamówienia nabywca wpłaca wymaganą kwotę na bezpieczny rachunek powierniczy. Dopiero w następnym kroku nadajesz artykuł do wysyłki. Kwota zamówienia zostanie Ci wypłacona, gdy nabywca otrzyma artykuł.

    W pojedynczych przypadkach może się zdarzyć, że nabywca lub sprzedawca nie będzie mógł dokonać płatności za pomocą usługi powierniczej. W takiej sytuacji będzie musiał wpłacić kwotę zamówienia bezpośrednio do Ciebie. Musisz się wtedy zdecydować na metodę płatności, jak np. przelew lub PayPal. Chrono24 przekaże wtedy nabywcy dane do płatności.

    Dalsze informacje dotyczące usługi powierniczej znajdziesz tutaj.

    Możesz również przeprowadzić transakcję osobiście i umówić się z kupującym na przekazanie zegarka. W takich wypadkach zalecamy wybranie bezpiecznego i monitorowanego miejsca, jak np. zakład jubilerski. Możesz także skorzystać z usługi powierniczej. Zwróć uwagę na nasze wskazówki dotyczące bezpieczeństwa.
    Kiedy muszę zapłacić prowizję od obsługi sprzedaży?
    W przypadku korzystania z usługi powierniczej prowizja zostanie odliczona od kwoty zamówienia, którą wypłacimy na Twoje konto.

    Jeżeli nabywca wpłaci kwotę zamówienia bezpośrednio do Ciebie, otrzymasz od nas rachunek na kwotę prowizji. Zapłać go w ciągu 14 dni.

    Dowiedz się więcej
    Co się stanie z prowizją od obsługi sprzedaży, gdy nie dojdzie do sprzedaży zegarka?
    Jeżeli nie udało Ci się sprzedać zegarka, a mimo to wystawiliśmy Ci rachunek z prowizją od obsługi sprzedaży, możesz tę sprzedaż anulować. W tym celu dodaj do przeglądu sprzedaży dwa nowe zdjęcia zegarka jako dowód własności.

    Wyślij nam także odpowiedni dowód, jeżeli sprzedałeś zegarek w inny sposób niż przez Chrono24.
    Jak bezpiecznie wysłać zegarek jako sprzedawca prywatny?
    Aby Twoja przesyłka dotarła bezpiecznie do nabywcy, zwróć uwagę na następujące punkty:

    • Opakowanie: zadbaj o to, aby opakowanie miało odpowiednią wielkość i wykonane było z wytrzymałego materiału.
    • Adres odbiorcy: poproś kupującego o wcześniejsze potwierdzenie adresu dostawy. Upewnij się, że umieszczony na przesyłce adres jest czytelny.
    • Ubezpieczenie: zanim nadasz przesyłkę, zbierz odpowiednie informacje. Upewnij się, że zegarek zostanie ubezpieczony przez uszkodzeniem i utratą do jego pełnej wartości.
    • Monitorowanie przesyłki: wybierz taki rodzaj przesyłki, która umożliwia śledzenie. Po jej nadaniu podaj nabywcy numer monitorowania.

    Sprzedaż profesjonalna zegarków

    Jak zarejestrować się jako sprzedawca profesjonalny?
    Rejestracja jako sprzedawca profesjonalny trwa tylko chwilę:
    1. Wpisz Twoje dane osobiste
    2. Podaj dane do płatności (numer karty kredytowej lub jeżeli mieszkasz na terenie UE, zlecenie polecenia zapłaty SEPA)
    3. Dodaj dokumenty weryfikacyjne
    Następnie możesz rozpocząć tworzenie pierwszych ofert. Pamiętaj, że zanim zostaną one opublikowane, Twoje konto sprzedawcy musi zostać aktywowane przez Chrono24. Miej na uwadze, że aktywacja następuje dopiero po weryfikacji Twoich danych i dokumentów. Wszystkie dokumenty możesz przesłać bezpośrednio za pomocą formularza na naszej stronie. Możliwe jest również dostarczenie ich pocztą, faksem lub w formie załącznika do wiadomości e-mail.Do wymaganych przy rejestracji dokumentów należą:
    • Wypis z rejestru handlowego lub potwierdzenie rejestracji działalności gospodarczej
    • Wiarygodny dokument potwierdzający adres, np. kopia rachunku telefonicznego lub rachunku za prąd
    Skorzystaj już dziś z darmowego, 30-dniowego okresu próbnego, aby w pełni przetestować ofertę Chrono24:
    Jakie modele cenowe są dostępne dla sprzedawców profesjonalnych?
    Na Chrono24 proponujemy użytkownikom różne pakiety zależnie od ich potrzeb. Pakiety Light Pro oraz Premium różnią się pod względem dostępnej liczby ofert oraz wysokości prowizji od obsługi sprzedaży. Za wybrany pakiet możesz płacić raz miesiącu lub opłacić go za cały rok z góry. Wszystkie szczegóły znajdziesz tutaj.
    Jak opublikować oferty?
    Możesz dodawać zegarki samodzielnie lub zaimportować dane bezpośrednio z Twojej strony internetowej. Nowe oferty przygotujesz w Twoim Managerze Platformy, w którym udostępniamy Ci w szereg pomocnych funkcji. Poza tym do każdej oferty możesz dołączyć 16 zdjęć, niezależnie od wykupionego pakietu. Zaimportowanie danych bezpośrednio z Twojej strony jest możliwe dopiero od 50 ofert. Proces codziennego importowania oraz aktualizowania danych jest automatyczny.
    Jak edytować lub usunąć ofertę?
    W przypadku importu danych oferty będą pobierane 1:1 ze strony sprzedawcy. Zmiany wprowadzone na Twojej stronie będą widoczne na Chrono24 po następnym imporcie danych.

    Możesz także samodzielnie edytować lub usuwać oferty w Twoim Managerze Platformy. Aby to zrobić, wejdź w zakładkę Moje oferty i wybierz opcję Edytuj oferty. Wprowadź zmiany, a następnie zapisz ofertę.
    Jak są rozliczane akcesoria zegarkowe?
    W przypadku akcesoriów oferujemy szczególne warunki rozliczenia. Zgodnie z nimi 50 ofert dotyczących akcesoriów zegarkowych odpowiada jednej ofercie zegarkowej.
    Dlaczego jako sprzedawca nie widzę adresu e-mail kupującego?
    Zapisane w naszym systemie adresy e-mail sprzedawców i kupujących pozostają ukryte ze względu na ochronę danych osobowych. W trakcie komunikacji między użytkownikami ich adresy podlegają automatycznemu szyfrowaniu. Ma to na celu ochronę prywatnych danych przez osobami, które mogłyby zechcieć wykorzystać naszą platformę do phishingu lub innych form oszustwa.

    Po ustaleniu szczegółów dotyczących zakupu możesz poprosić użytkownika o udostępnienie swoich danych do kontaktu w celu nadania przesyłki lub wygenerowania polecenia zapłaty w systemie PayPal. Link o formularza z danymi do kontaktu znajdziesz w każdej wiadomości od użytkownika przesłanej za pośrednictwem naszego portalu.

    Oto przykład anonimowego adresu e-mail wygenerowanego przez nasz system:

    41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com

    Ochrona danych osobowych

    Czy moje dane są bezpieczne na Chrono24?
    Tak. Dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii jesteśmy w stanie zapewnić Ci ochronę przed utratą danych, jak również manipulacjami oraz nadużyciami ze strony osób trzecich. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.
    Czy moje dane będą przekazywane osobom trzecim?
    Twoje dane wykorzystywane są wyłącznie przy realizacji Twoich zamówień lub transakcji. Przekazywanie ich osobom trzecim możliwe jest tylko w określonych przypadkach, które zostały opisane w naszej Polityce prywatności.
    Brak wyników wyszukiwania