Informacja dla konsumentów o rozmieszczeniu wyników wyszukiwania

Organiczne wyniki wyszukiwania

Gdy użytkownik szuka artykułów na Chrono24, nasza wyszukiwarka pokazuje mu w pierwszej kolejności te oferty, które są najbardziej trafne pod względem treści oraz dają największą szansę na dokonanie udanego zakupu. W celu uzyskania jak najtrafniejszych wyników wpisane w pasek wyszukiwarki hasła porównywane są z tytułami i treścią ofert.

Następnie lista trafnych pod względem treści wyników optymalizowana jest pod kątem następujących cech jakościowych:

  • Jakość oferty: Preferowane są oferty z dobrej jakości opisem oraz oferty zawierające zdjęcia.
  • Dostępność artykułu: Dostępność wpływa na pozycję oferty w wynikach wyszukiwania.
  • Popularność oferty: Pierwszeństwo mają oferty oglądane przez większą liczbę użytkowników.
  • Jakość sprzedawcy: Na całościową ocenę jakości sprzedawcy wpływają następujące czynniki:
    • Rzetelność w odpowiadaniu na zapytania użytkowników
    • Rzetelność w przetwarzaniu zamówień
    • Punktualność dostaw
    • Współczynnik pomyślnych transakcji
    • Pozytywne oceny użytkowników

Oferty użytkowników, którzy po raz pierwszy zamieszczają oferty na Chrono24, otrzymują tymczasowe pierwszeństwo, co pomaga poprawić ich widoczność. Dotyczy to zarówno ofert od sprzedawców profesjonalnych, jak i prywatnych.

Aby zagwarantować naszym użytkownikom jak największą różnorodność wyników wyszukiwania, wyświetlamy podobne oferty jednego sprzedawcy w odpowiednich odstępach poprzez wymieszanie ich z ofertami od innych sprzedawców.

Wpływanie na kolejność wyświetlania

Użytkownicy naszej platformy mogą dostosować kolejność wyświetlania wyników do swoich indywidualnych potrzeb korzystając z funkcji „Sortuj według”. Dostępne są następujące opcje sortowania:

  • Trafność (jak opisano w powyższym punkcie)
  • Cena rosnąco (cena oferty jako najważniejszy czynnik w kolejności rosnącej)
  • Cena malejąco (cena oferty jako najważniejszy czynnik w kolejności malejącej)
  • Najnowsze (pierwszeństwo dla najnowszych ofert)
  • Popularność (liczba kliknięć jako najważniejszy czynnik)

Dodatki

Oprócz zawartości oraz cech jakościowych dla rozmieszczenia wyników wyszukiwania ważną rolę odgrywają również wykupione przez sprzedawców dodatki, które umożliwiają wyświetlanie ich ofert na lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Sprzedawcy profesjonalni oraz prywatni mogą kupować na naszej stronie dodatki, które – na określony czas i zależnie od kraju – zapewniają wybranym ofertom lepsze rozmieszczenie. Oferty takie w wynikach wyszukiwania oznaczone są dopiskiem „TOP” i odróżniają się od pozostałych także wizualnie.

Zakup bezpośrednio od Chrono24

Oferty naszych partnerów oznaczone są logo z napisem „Chrono24 Direct” i również odróżniają się wizualnie od pozostałych, organicznych wyników wyszukiwania.