Nasze najpopularniejsze modele


13 652 oferty wraz z promowanymi
Sortuj według
Sponsorowana
Cartier Santos Dumont
COMPLETE 2024 UNWORN BEST PRICE Large Santos Dumont
17 188 
Darmowa wysyłka
Sponsorowana
Patek Philippe Calatrava
Pilot Travel Time 18ct White Gold
167 077 
+ 2611 zł za wysyłkę
Sponsorowana
Rolex GMT-Master II
"Batman"
69 569 
+ 441 zł za wysyłkę
Chrono24 Direct
Popularna
IWC Pilot Mark
ETA Le Petit Prince Mark Xviii 40mm ref. IW327004
18 730 
+ 400 zł za wysyłkę
Cartier Santos Dumont
FULL SET - Santos Dumont Large WSSA0022 41 mm 4240
17 900 
+ 500 zł za wysyłkę
IWC Pilot Mark
XII Pilot Lady in Steel 28mm Automatic Ref. IW4421
11 818 
Darmowa wysyłka
Rolex Sky-Dweller
Steel/Gold ref. 326933 Black Dial - Oyster Bracelet - Full Set
77 106 
+ 887 zł za wysyłkę
Breitling Colt Skyracer
"Patrouille De France" Box and Papers
8415 
+ 441 zł za wysyłkę
Sponsorowana
Breitling Avenger Seawolf
E17370
9300 
+ 500 zł za wysyłkę
Bell & Ross BR 03-92 Steel
BR0392-BLC-ST
9000 
+ koszty wysyłki
Sprzedawca prywatny
IWC Big Pilot
Stainless Steel ref: IW5004-01 IW500401 full set Box & Papers
37 014 
+ 308 zł za wysyłkę
Sponsorowana
IWC Pilot Mark
XVIII Special Edition Automatik Stahl Herrenuhr IW327003
15 831 
+ 401 zł za wysyłkę
Sponsorowana
Rolex Sky-Dweller
42mm ref. 336934
88 745 
+ 400 zł za wysyłkę
IWC Pilot Mark
FULL SET - Pilot Mark XVII 18 41 mm IW326501
19 900 
+ 500 zł za wysyłkę
Rolex GMT-Master
16700
52 000 
+ 300 zł za wysyłkę
Rolex GMT-Master II
ref. 16710 - Black bezel
47 673 
+ 887 zł za wysyłkę
Popularna
IWC Pilot Mark
XVI Ref. IW325501 with Papers from 2008
15 564 
+ 446 zł za wysyłkę
Sponsorowana
IWC Pilot Chronograph Top Gun
Woodland
46 000 
+ 500 zł za wysyłkę
Cartier Santos Dumont
WSSA0023
18 430 
+ koszty wysyłki
Sprzedawca prywatny
Rolex Sky-Dweller
Ref.326933
93 651 
+ 263 zł za wysyłkę
Sponsorowana
IWC Pilot Chronograph Top Gun
Keramik Automatik Herrenuhr Ref IW388001
26 534 
+ 714 zł za wysyłkę
Rolex GMT-Master II
40mm ref. 16710
64 000 
+ 400 zł za wysyłkę
Breitling Navitimer
42 mm A23322
23 500 
+ 500 zł za wysyłkę
Rolex Sky-Dweller
326235
182 396 
+ 2000 zł za wysyłkę
Rolex GMT-Master II
ref. 16713 - Black Bezel - Oyster Bracelet - Full set
49 011 
+ 887 zł za wysyłkę
Breitling Jupiter Pilot
Chronograph Quartz A59028 42mm
6500 
+ 308 zł za wysyłkę
Rolex Sky-Dweller
In Stock 2022 Sky-Dweller Champagne Dial 326933 18k Two Tone Oyster Bracelet
79 210 
Darmowa wysyłka
Breitling Aerospace
F56062
6400 
+ koszty wysyłki
Sprzedawca prywatny
Rolex GMT-Master
„Stahl / Gold” - Ref. 16750 - 1981 - Box
51 285 
+ 441 zł za wysyłkę
Popularna
Rolex Sky-Dweller
BLUE DIAL | Ref.326934 | Top Condition
83 171 
+ 669 zł za wysyłkę

Kupuj bez obaw

Gwarancja bezpieczeństwa z Ochroną Kupujących Chrono24

Więcej informacji

Rolex GMT-Master
40mm 16700 pepsi full set
70 000 
+ 400 zł za wysyłkę
Breitling Navitimer World
FULL SET - Navitimer World GMT 46 mm A2432212 Rubber Strap
21 900 
+ 500 zł za wysyłkę
Popularna
Rolex Sky-Dweller
326934
89 502 
Darmowa wysyłka
Rolex Sky-Dweller
Steel/Gold ref. 326933 Champagne Dial Oyster Bracelet - Full Set
77 106 
+ 887 zł za wysyłkę
Rolex GMT-Master II
Oman GMT-Master II 116710LN
112 479 
+ 1220 zł za wysyłkę
Popularna
Rolex GMT-Master
Rare Mexico Bracelet GMT-Master Pepsi Ref. 1675 Long E
64 664 
+ 2230 zł za wysyłkę
Rolex Sky-Dweller
BLUE DIAL
86 358 
+ koszty wysyłki
Sprzedawca prywatny
Breitling Navitimer
Airborne D33030 38 mm oryginal
17 834 
+ 669 zł za wysyłkę
Popularna
IWC Pilot Chronograph
Box Pilot Watch IW377701 2012
17 789 
+ 6689 zł za wysyłkę
IWC Big Pilot
Pilot's Watch 43
33 447 
+ 400 zł za wysyłkę
Breitling Avenger Seawolf
E17370 Titanium 44 mm
11 900 
+ 500 zł za wysyłkę
Sponsorowana
Rolex Sky-Dweller
336934 | Jubilee | Blau | 2024 | Neu | Full Set | On Stock | Lagernd
101 188 
Darmowa wysyłka
Rolex GMT-Master
ref. 16700 - Pepsi Bezel - Oyster bracelet
49 011 
+ 887 zł za wysyłkę
Rolex GMT-Master II
116713LN Stahl Steel Gold B&P Full Service 2023
66 889 
+ 1115 zł za wysyłkę
Popularna
Rolex GMT-Master II
116710LN 40mm + Box
46 067 
+ 373 zł za wysyłkę
IWC Pilot Mark
IW325311
11 999 
+ koszty wysyłki
Sprzedawca prywatny
Rolex GMT-Master II
Ref.116710LN
55 968 
+ 263 zł za wysyłkę
Popularna
IWC
Top Gun
18 860 
Darmowa wysyłka
Rolex GMT-Master
40 REF. 1675 FUCHSIA full set Bucherer two bracelets
164 558 
+ 400 zł za wysyłkę
IWC Pilot Mark
FULL SET - IWC SCHAFFHAUSEN Pilot Mark XVI Spitfire IW325505
17 900 
+ 500 zł za wysyłkę
IWC Pilot Chronograph
Flieger Chronograph IW3706
16 500 
+ koszty wysyłki
Sprzedawca prywatny
Rolex GMT-Master II
ref. 116710LN - Full Set
56 146 
+ 887 zł za wysyłkę
Popularna
IWC Pilot Spitfire Chronograph
1996 - ALL PAPER - IWC Fliegeruhr Spitfire Chronograph tritium
13 334 
+ 441 zł za wysyłkę
Popularna
Rolex GMT-Master II
16710 40MM Black and Red Bezel + Box
43 992 
+ 373 zł za wysyłkę
Popularna
Rolex Sky-Dweller
326934
78 658 
+ 955 zł za wysyłkę
Rolex GMT-Master II
16710
58 866 
+ 1338 zł za wysyłkę
Popularna
IWC Pilot Chronograph Top Gun
Woodlands
40 014 
+ 231 zł za wysyłkę
Rolex GMT-Master
1675
61 000 
+ koszty wysyłki
Sprzedawca prywatny
Rolex GMT-Master
Coke Bezel
61 988 
+ 450 zł za wysyłkę
Rolex GMT-Master II
2016 | LC100 | Service 2022
60 160 
+ 2230 zł za wysyłkę
Rolex GMT-Master II
ref. 16710 - Pepsi Bezel - Full set
56 592 
+ 887 zł za wysyłkę
Rolex GMT-Master II
"Batman" 116710BLNR ''Full set 2017'' 99% NEW
64 641 
+ 3345 zł za wysyłkę
Popularna
Rolex GMT-Master II
"Batman" 116710BLNR + Box
59 507 
+ 373 zł za wysyłkę

Zegarki lotnicze – funkcjonalność dla najbardziej wymagających

Zegarki lotnicze to zarówno precyzyjne instrumenty pomiarowe, jak i modne gadżety. Ten stworzony z myślą o pilotach typ zegarka naręcznego cieszy się rosnącą popularnością w branży. Najważniejszymi producentami modeli lotniczych są IWC i Breitling.


5 powodów, dla których warto kupić zegarek lotniczy

  • Doskonała czytelność cyferblatu także w nocy
  • IWC Mark XI: model o wzorcowym designie
  • Breitling Navitimer: kultowy chronograf z suwakiem logarytmicznym
  • Noszone modele znanych marek można kupić za mniej niż 1000 euro
  • Niektóre modele marki Sinn i Stowa są certyfikowane jako zegarki lotnicze

Modele nie tylko dla pilotów

Duże, przejrzyste i funkcjonalne – tak najlepiej opisać można zegarki lotnicze. Historia najpopularniejszych z nich często powiązana jest z przemysłem wojskowym, co tłumaczy dlaczego postawiono w nich na czytelność i funkcjonalność. Obecnie czasomierze należą do grona najchętniej kupowanych i to nie tylko przez pilotów.

Modele lotnicze wyróżnia ich nieskomplikowany design umożliwiający bezproblemowe odczytanie godziny. Ich cyferblaty są raczej proste i zazwyczaj czarne. Białe wskazówki i indeksy pokrywa się dodatkowo masą fluorescencyjną, co pozwala na sprawdzanie czasu nawet w ciemności.

W 2012 roku wprowadzono ujednolicone standardy dla modeli lotniczych. W związku z tym niemieccy producenci tacy jak Sinn czy Stowa zaczęli certyfikować swoje czasomierze, gwarantując tym samym ich niezawodność nawet w ekstremalnych warunkach.

Najbardziej znane szwajcarskie manufaktury oferujące zegarki dla pilotów to Breitling i IWC. Na szczególną uwagę zasługują tutaj takie klasyki jak Breitling Navitimer czy IWC Mark XI. Wiele spośród współczesnych modeli lotniczych wzorowanych jest właśnie na zegarkach tej drugiej marki. Z kolei chronograf Navitimer zapisał się w historii zegarmistrzostwa dzięki wykorzystaniu w nim suwaka logarytmicznego. Funkcja pozwala na obliczanie takich wartości jak ilość spalanego paliwa czy średnia prędkość wznoszenia i opadania.


Ile kosztują zegarki lotnicze?

Model Szacowana cena Wielkość w mm Funkcje
Rolex GMT-Master II Pepsi 18 600 euro 40 GMT
Rolex GMT-Master II Batman 9600 euro 40 GMT
IWC Mark XI (vintage) 6600 euro 36
Breitling Chronomat 44 GMT 6600 euro 44 chronograf, GMT
Breitling Navitimer 01 5200 euro 43 chronograf, suwak logarytmiczny, datownik
IWC Pilot’s Watch Chronograph 4000 euro 43 chronograf, wskaźnik Day-Date
IWC Pilot’s Watch Chronograph 3900 euro 40 datownik
Sinn 103 Ti UTC TESTAF 2800 euro 41 chronograf, GMT, datownik

Ceny poszczególnych modeli

Segment luksusowych zegarków lotniczych cieszy się w ostatnich latach dużą popularnością. Oferta – przede wszystkim na rynku kolekcjonerskim – jest obecnie na tyle szeroka, że nawet osoby z nieco mniejszym budżetem szybko znajdą pasujący do ich oczekiwań model. Najbardziej przystępne cenowo egzemplarze są do nabycia za mniej niż 1000 euro. Dla przykładu, używane modele Breitling Aerospace z werkiem kwarcowym kosztują aktualnie około 800 euro. Nieco droższe są zegarki Breitling Chronomat – ich obecna wartość rynkowa to mniej niż 1000 euro. Oba wymienione modele posiadają typowe dla Breitlinga lunety z czterema charakterystycznymi „pazurami“.

W segmencie cenowym od 1000 do 2500 euro oprócz droższych modeli Breitlinga znajdziemy również wiele zegarków francuskiej marki Bell & Ross. Jeśli chodzi o klasyki pośród oferty IWC, najtańsze używane egzemplarze kosztują około 2000 euro. Dobrze zachowane chronografy producenta z Schaffhausen można z kolei nabyć za 2500 euro.

Wybrane warianty zegarka 857 UTC firmy Sinn posiadają certyfikat TESTAF. Nowy egzemplarz tego innowacyjnego modelu kosztuje 1900 euro. Jeśli chodzi o chronografy, lotniczy model Sinn 103 Ti TESTAF bez funkcji GMT wymaga inwestycji około 2.600 euro. Warianty wyposażone w drugą strefą czasową są warte 500 euro więcej.

W przedziale cenowym do 10 000 euro wśród modeli lotniczych króluje zegarek GMT-Master marki Rolex. Genewska manufaktura zaprojektowała te czasomierze z drugą strefą czasową specjalnie z myślą o pilotach linii lotniczych. Amerykańska spółka lotnicza Pan American World Airways (Pan Am) mianowała je oficjalnymi zegarkami służbowymi.

Jednym z najpopularniejszych modeli jest GMT-Master II z czarno-niebieską, ceramiczną lunetą, który ze względu na kolor nazywany jest również Batmanem. W wersji nienoszonej kosztuje on około 9600 euro. Za egzemplarz noszony zapłacisz o kilkaset euro mniej. Na uwagę zasługuje również zaprezentowany na targach zegarkowych Baselworld 2018 GMT-Master II Pepsi o numerze referencyjnym 126710BLRO. Aby stać się jego właścicielem należy przygotować się na wydatek minimum 18 000 euro, pomimo, że jego cena katalogowa ustalona została na 8400 euro.


Właściwości zegarków lotniczych

Zegarki lotnicze wyróżniają się wyjątkowo dobrą czytelnością. Zazwyczaj wyposaża się je w duże czarne cyferblaty, białe indeks godzinowe i duże wskazówki. Aby zapewnić użytkownikowi możliwość odczytania godziny również w ciemności zarówno wskazówki oraz indeksy pokrywa się farbą fluorescencyjną. Całości dopełniają cyfry arabskie i trójkąt, którym w większości modeli zastępuje się indeks godziny 12.

Wiele spośród zegarków lotniczych wyposaża się dodatkowo w chronografy, a nierzadko również w funkcję flyback. Przykładem takiego modelu jest Heuer Bund, który marka Heuer stworzyła pod koniec lat 60. ubiegłego wieku na potrzeby niemieckich sił zbrojnych. Ten zegarek vintage'owy jest niezwykle popularny wśród kolekcjonerów, a pomimo tego jest jeszcze stosunkowo niedrogi. Aby stać się właścicielem tego lotniczego chronografu trzeba się będzie przygotować na wydatek rzędu 5000 euro.


Najpopularniejsze modele lotnicze

Breitling Navitimer jest jednym z najpopularniejszych zegarków lotniczych na świecie. Chronograf wyposażono w suwak logarytmiczny pozwalający na dokonywanie różnych obliczeń. Zegarek oferowany jest obecnie również w wersji z kalibrem manufakturowym 01 wyróżniającym się 70-godzinną rezerwą chodu. Najbardziej czytelne są modele z 46-milimetrowymi kopertami. Najlepsze z zegarków tej kolekcji wyposaża się w kaliber manufakturowy z funkcją rattrapante umożliwiającą mierzenie międzyczasów. Model Navitimer oferowany jest w wersji ze stali szlachetnej, złota i połączenia obu tych materiałów.

Zegarki lotnicze marki IWC należą do grona najbardziej pożądanych na rynku. Ich design wytyczył kierunek dla wszystkich tego typu zegarków. Modele Big Pilot’s Heritage inspirowane są egzemplarzami historycznymi, co oznacza, że należą do kategorii zegarków retro. Na uwagę zasługuje tutaj między innymi wariant o 48-milimetrowej kopercie zapewniającej niezwykłą czytelność. Ponadprzeciętnie duża koronka ułatwia ponadto obsługę zegarka. Oprócz prostych modeli trzywskazówkowych pośród czasomierzy lotniczych marki IWC odnaleźć można również chronografy.

Z produkcji zegarków dla pilotów znana jest również niemiecka marka Tutima. Tak jak Heuer dostarczała ona chronografy lotnicze dla niemieckich sił zbrojnych. Czasomierze te są bardzo rzadkie i mało znane, a przy tym niezwykle popularne wśród kolekcjonerów. Dostępne są w wersji ze stali szlachetnej i tytanu. Te drugie są dużo lżejsze. Koperta modelu Tutima Military Chronograph jest całkowicie zaokrąglona, aby pilot znajdujący się ekstremalnej sytuacji nie zranił się o krawędź. Ze względów bezpieczeństwa wszystkie przyciski zintegrowane zostały ponadto z kopertą. Zegarek napędza kaliber automatyczny 5100 marki Lémania. Mechanizm należy do grona rzadkich i pożądanych werków z funkcją chronografu. Zakup tytanowego modelu będzie wiązał się z wydatkiem około 2300 euro. Za zegarek wykonany ze stali szlachetnej zapłacisz odrobinę mniej, bo około 2000 euro.


Historyczne znaczenie modeli lotniczych

Za jeden z pierwszych na świecie naręcznych czasomierzy lotniczych uchodzi model Cartier Santos. Louis Cartier zaprojektował go w 1904 roku dla brazylijskiego pioniera lotnictwa Alberto Santosa-Dumonta. Dwa lata później Santos-Dumont wykonał pierwszy w Europie oficjalny przelot samolotem silnikowym. Noszony przez niego model Cartier posiadał charakterystyczną, kwadratową kopertę. Zegarki naręczne – w przeciwieństwie do kieszonkowych – zapewniały większe bezpieczeństwo pilotom, którzy dzięki nim nie musieli odrywać rąk od wolantu podczas sprawdzania godziny.

Design nowoczesnych modeli lotniczych opiera się na wzornictwie dawnych zegarków obserwacyjnych, z których korzystano w ramach żeglugi dalekomorskiej. W Niemczech kolekcjonerzy nazywają te urządzenia „B-Uhren“, w Anglii „deck watches“, a we Francji „chronomètres de bord“. Czasomierze te – jeszcze w formacie kieszonkowym – służyły jako „mobilne“ uzupełnienie stacjonarnych chronometrów pokładowych, pomagające marynarzom podczas precyzyjnego ustalania pozycji na morzu. Do dziś nawigację morską – na przykład w przypadku awarii systemu GPS – można prowadzić na podstawie wskazań sekstansu oraz analogowych lub kwarcowych zegarów pokładowych.

Kierowanie okrętem według zasad wciąż wykładanej na uczelniach morskich astronawigacji odbywa się na podstawie czasu zegara pokładowego, który zestawia się ze wskazaniami skierowanego na horyzont sekstansu. Godzina na zegarku obserwacyjnym – noszonym zazwyczaj przez kapitana lub oficera nawigacyjnego – jest precyzyjnie zsynchronizowana z godziną wskazywaną przez zegar pokładowy.

Pionierzy lotnictwa na początku XX wieku bardzo chętnie korzystali z kieszonkowych zegarków obserwacyjnych dla marynarzy. Co ciekawe, do ich kopert często dorabiano małe uchwyty, które służyły do zaczepienia pasków. Tym sposobem zegarek można było zapiąć na nadgarstku lub udzie, co znacznie ułatwiało sprawdzenie godziny podczas lotu. Charakterystycznym detalem takich przerobionych czasomierzy była duża, wystająca do góry koronka.

Rozwój zegarków obserwacyjnych pośrednio ukształtował przyszły wzorniczy standard modeli dla pilotów – czarny cyferblat, duże białe lub żółte indeksy oraz nieco większe niż zwykle wskazówki. Co istotne, wiele elementów dawnych zegarków lotniczych i morskich posiadało luminescencyjne oznaczenia. Masę świecącą wykonywano wówczas ze szkodliwego, radioaktywnego radu. Dziś promieniotwórczy pierwiastek zastąpiono innymi substancjami, spośród których najbardziej popularna jest Superluminova. Różnica między radem a Superluminovą polega na tym, że rad świeci bez przerwy, podczas gdy Superluminova wymaga wcześniejszego naświetlenia.

Od samych początków istnienia segmentu zegarków lotniczych większość egzemplarzy posiadała tak zwaną stop-sekundę. Funkcja ta pozwala zatrzymywać wskazówki po wyjęciu koronki, co umożliwia precyzyjne ustawienie godziny oraz łatwą synchronizację czasu z innymi zegarkami. Przed drugą wojną światową jednym z najważniejszych niemieckich producentów modeli lotniczych była manufaktura A. Lange & Söhne z siedzibą w saksońskim Glashütte. Przez wiele lat spółka rodziny Lange zaopatrywała niemieckie siły zbrojne. Dziś lotnicze zegarki Lange są bardzo rzadkie oraz stanowią niezwykłą gratkę dla kolekcjonerów. Ich ceny przekraczają czasami kwotę 30 000 euro. Podobny pułap cenowy osiągają chronografy lotnicze kilku innych niemieckich producentów takich jak Tutima i Junghans.

Najważniejsze fakty z historii zegarków lotniczych

  • Wzorowane na dawnych zegarkach obserwacyjnych dla marynarzy
  • Modele dla pilotów upowszechniły standard noszenia zegarka na nadgarstku
  • Pierwszy naręczny zegarek lotniczy nosił nazwę Cartier Santos
  • A. Lange & Söhne był jednym z najważniejszych niemieckich producentów zegarków lotniczych

IWC Mark XI – „lotnik“ o kultowym statusie

W kręgach kolekcjonerskich za jeden z najbardziej uznanych modeli lotniczych od lat uchodzi zegarek Mark XI szwajcarskiego producenta IWC. Pierwsze egzemplarze Mark XI opuściły manufakturę pod koniec lat 40. ubiegłego wieku. Przez trzy następne dekady IWC zaopatrywało lotników najróżniejszych sił powietrznych, w tym także pilotów brytyjskich jednostek RAF. Mark XI był prostym zegarkiem z naciągiem ręcznym. Nie posiadał dodatkowej funkcji stopera, dzięki czemu był stosunkowo niedrogi – jego cena wynosiła około 350 franków szwajcarskich. Obecnie wartość egzemplarzy vintage'owych oscyluje między 5000 a 9000 euro. Znakiem szczególnym sławnych modeli lotniczych IWC jest skierowany ku górze trójkąt na pozycji godziny dwunastej. Wielu współczesnych producentów – między innymi firma Fortis – kopiuje klasyczny styl zegarków IWC.


DIN 8330 – nowa norma przemysłowa dla zegarków lotniczych

W 2016 roku stworzono pierwszą na świecie oficjalną normę przemysłową dla zegarków lotniczych. Jej pełna nazwa to „DIN 8330: techniki pomiaru czasu – zegarki lotnicze“. Producentem, który najszybciej dopasował się do kryteriów nowego standardu, była niemiecka firma Sinn. Co ciekawe, przedsiębiorstwo z Frankfurtu współpracowało już wcześniej na tym polu z Uniwersytetem Technicznym w Aachen. Efektem współpracy był stworzony w 2012 roku standard TESTAF (Technischer Standard Fliegeruhren), który można uznać za bezpośredni pierwowzór regulacji wprowadzonej przez Niemiecki Instytut Normalizacyjny. Według DIN 8330 naręczny zegarek lotniczy powinien móc zastąpić czasomierze pokładowe samolotu na wypadek ich awarii. Poza tym konstrukcja takiego czasomierza ma gwarantować ochronę mechanizmu przed fizycznymi obciążeniami lotu, nie stwarzając przy tym zagrożenia dla pilotów.

Spośród dalszych regulacji DIN 8330 warto wymienić przede wszystkim te, które dotyczą wyglądu oraz budowy zegarka lotniczego. Modele tego typu powinny posiadać wyraźnie zaznaczone indeksy godzinowe i minutowe. Zarówno indeksy, jak i wskazówki powinny być obficie pokryte masą świecącą, która zapewnia czytelność tarczy w ciemności. Co istotne, świecenie farby fluorescencyjnej musi być gwarantowane przez przynajmniej trzy godziny po odstawieniu od źródła światła. Cyferblat oraz tło skali godzinowej powinny być matowoczarne, a średnica całej tarczy nie może być mniejsza niż 27 mm. Centralny sekundnik powinien zatrzymywać się po wyjęciu koronki. Luneta musi obracać się w obie strony oraz dysponować dokładnie zaznaczoną skalą minutową.

Norma DIN 8330 zawiera bardzo konkretne wytyczne, jeżeli chodzi o odporność zegarka na trudne warunki lotu. Mechanizm czasomierza lotniczego musi zachować funkcjonalność w przedziale temperaturowym od -15 do +55 stopni Celsjusza. Poza tym działania werku nie powinien zakłócić upadek na twarde podłoże z wysokości jednego metra. Dalsze regulacje dotyczą między innymi odporności na pola magnetyczne, wytrzymałości paska, jego mocowań przy kopercie oraz wodoszczelności koperty według osobnej normy DIN 8310. Po zakończonych testach zegarek nie powinien wykazywać znacznych błędów pomiarowych oraz widocznych uszkodzeń zewnętrznych.


Masz pytania?

Nasi pracownicy chętnie Ci pomogą.