Chrono24: Pomoc i FAQ

Skorzystaj z pola wyszukiwania, aby szybko znaleźć odpowiedzi na Twoje pytania. Możesz się także skontaktować bezpośrednio z nami.

Korzystając z paska wyszukiwania na Chrono24 szybko znajdziesz Twój wymarzony zegarek. Lista wyników oferuje ponadto wiele możliwości filtrowania.

Pasek wyszukiwania
Korzystanie z paska wyszukiwania to najłatwiejszy sposób na odnalezienie określonego zegarka. Podczas wpisywania hasła automatycznie otrzymujesz sugestie dotyczące Twojego wyszukiwania.

Lista wyników wyszukiwania
Lista wyników wyszukiwania oferuje wiele możliwości filtrowania. Możesz je sortować na przykład według nazwy producenta, modelu lub numeru referencyjnego.

Klikając Zapisz to wyszukiwanie stworzysz polecenie wyszukiwania, na podstawie którego będziemy Cię informować o nowych ofertach w tej kategorii. Wybrane przez Ciebie filtry zostaną automatycznie zapisane.
Po wyszukaniu określonego artykułu za pomocą paska wyszukiwania, możesz doprecyzować Twoje zapytanie filtrując wyniki wyszukiwania. Możesz na przykład zastosować filtr w stosunku do producenta, modelu, stanu oraz materiału zegarka. Więcej opcji filtrowania znajdziesz klikając na przycisk Więcej. Możesz wybrać równocześnie kilka różnych opcji filtrowania w dostępnych kategoriach. Aby całkiem wyłączyć filtr wystarczy usunąć wybrane zaznaczenia.

Sortowanie wyników można dostosować za pomocą okna wyboru w prawym górnym rogu ponad wynikami wyszukiwania. Możesz tu wybrać opcje takie jak cena, data zamieszczenia oferty, trafność wyszukiwania lub popularność. Sortowanie domyślne można zmienić w zakładce Ustawienia w Twojej strefie myChrono24.
Numer referencyjny to indywidualne oznaczenie modelu zegarka. Wielu producentów (np. Breitling) używa numeru referencyjnego do oznaczenia konkretnej wersji zegarka (np. pasek, rodzaj zapięcia itp.).

Kupowanie zegarków

Ogólne

Chrono24 oferuje dwie możliwości zakupu zegarka:

Realizacja transakcji za pośrednictwem Chrono24:
W przypadku wielu ofert masz możliwość kupienia zegarka bezpośrednio przez stronę Chrono24. W tym celu wystarczy kliknąć znajdujący się przy ofercie zielony przycisk "Kup". Następnie wpłacasz kwotę zamówienia na rachunek powierniczy, na którym będzie ona przechowywana do momentu, aż otrzymasz zegarek. W razie pytań lub wątpliwości możesz się w każdej chwili skontaktować z naszym Działem Obsługi Klienta, który zatroszczy się o sprawny przebieg transakcji.

Szczegółowe informacje dotyczące realizacji transakcji za pośrednictwem Chrono24 znajdziesz tutaj:
Zakup bezpośrednio od sprzedawcy:
Jeżeli sprzedawca nie oferuje realizacji transakcji za pośrednictwem Chrono24, skontaktuj się z nim telefonicznie lub korzystając z formularza kontaktowego (przycisk: "Skontaktuj się ze sprzedawcą").

Pamiętaj, że w każdym z przypadków umowę zawierasz bezpośrednio ze sprzedawcą.
Na cenę zegarka składa się kilka elementów. Najistotniejszym z nich jest podana w ofercie cena zegarka. Do niej doliczone mogą zostać koszty dodatkowe za opakowanie, ubezpieczenie oraz wysyłkę, a także VAT i podatek obrotowy od towarów importowanych. W zależności od tego, czy zamawiasz zegarek u sprzedawcy w kraju lub za granicą, doliczone mogą zostać też dodatkowe koszty różnej wysokości. Aby uzyskać na ten temat dokładne informacje, skontaktuj się bezpośrednio ze sprzedawcą.
Tak. Dzięki temu w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości będziemy mogli służyć Ci pomocą. Ponadto będziemy Cię mogli informować o stanie Twojego zamówienia.
W każdym przypadku umowa zostaje zawarta bezpośrednio pomiędzy Tobą a sprzedawcą profesjonalnym lub prywatnym. Jeżeli zdecydujesz się na realizację transakcji za pośrednictwem Chrono24, Warunki Sprzedaży zostaną Ci udostępnione w trakcie składania zamówienia. Jeżeli kupujesz bezpośrednio od sprzedawcy profesjonalnego, zwróć uwagę na udostępnione przez niego Ogólne Warunki Sprzedaży.

Szczegółowe informacje dotyczące realizacji transakcji przez stronę Chrono24 znajdziesz tutaj:
Masz możliwość dokonania zapłaty za pomocą karty kredytowej (VISA, MasterCard lub American Express), przez Affirm (usługa dostępna tylko w USA) lub przelewem. Informację o tym, która metoda płatności jest dostępna w przypadku danego artykułu, znajdziesz bezpośrednio na stronie oferty.

Zwróć uwagę, że przy realizacji transakcji współpracujemy z firmą Mangopay, specjalizującą się w transakcjach internetowych. Działa ona w porozumieniu z francuskim bankiem Credit Mutuel Arkea.
Brak odpowiedzi od sprzedawcy może mieć wiele przyczyn. Chrono24 to międzynarodowa giełda zegarkowa, z której korzystają sprzedawcy z całego świata. W wielu krajach sklepy mogą być zamknięte z powodu święta państwowego lub okresu urlopowego. Do niewielkich opóźnień może dochodzić również, jeśli sprzedawca otrzymuje jednocześnie dużą liczbę zapytań. Pamiętaj, aby kontaktować się ze sprzedawcą w języku podanym przez niego obok formularza kontaktowego i daj mu trochę czasu na odpowiedź.
Możesz zgłosić podejrzany artykuł bezpośrednio na stronie oferty. Link Zgłoś ofertę można znaleźć w każdej ofercie. Zwróć uwagę na to, aby jak najdokładniej opisać przyczyny zgłoszenia. Dokonamy szczegółowej weryfikacji wskazanej oferty i w razie potrzeby podejmiemy odpowiednie kroki.
Wszystkich sprzedawców na Chrono24 obowiązuje zakaz oferowania podrobionych zegarków. Sprzedawcy profesjonalni są przez nas dokładnie weryfikowani i większość z nich od wielu lat sprzedaje z powodzeniem zegarki luksusowe na naszej platformie. Dodatkowym dowodem na rzetelność sprzedawcy jest certyfikat Trusted Seller. W przypadku, jeśli sprzedawcy profesjonalnemu zostanie udowodnione, że oferuje podróbki, zostaje przez nas zablokowany.

Przed dokonaniem zakupu wymarzonego zegarka, warto dla pewności odnaleźć informacje na temat jego ceny rynkowej. Jak wiadomo, zegarki takich znanych producentów jak np. Rolex czy Breitling raczej nie bywają oferowane za kilkaset euro. Najważniejsza zasada jest taka, że jeśli jakaś oferta brzmi zbyt pięknie, żeby mogła być prawdziwa, lub jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do autentyczności artykułu, lepiej zrezygnować z jego zakupu. W takich przypadkach możesz zwrócić naszą uwagę na taką ofertę klikając na jej stronie przycisk "Zgłoś ofertę".

Zauważ jednocześnie, że autentyczne, markowe zegarki czasem w trakcie naprawy wyposażane są w części zapasowe, które nie są identyczne z oryginalnymi. Brak oryginalnych części zamiennych zdarza się często zwłaszcza w przypadku zegarków vintage'owych. W takiej sytuacji jednak sprzedawca ma obowiązek poinformowania nabywcy o zamontowanych w zegarku częściach zamiennych.
Jeśli dokonujesz zakupu bezpośrednio przez Chrono24, możesz zamówić wybrany zegarek za pomocą zielonego przycisku „Kup”. Korzystając z opcji „Skontaktuj się ze sprzedawcą” możesz zadać mu pytanie dotyczące oferty. Wielu sprzedawców umożliwia również przesłanie im propozycji ceny zakupu za pomocą przycisku „Zaproponuj cenę”. Jeśli na stronie oferty dostępny jest przycisk „Pytanie o ofertę”, odpowiedź sprzedawcy na Twoje pytanie będzie widoczna dla wszystkich użytkowników Chrono24.

Sprzedawca otrzyma wiadomość e-mail z Twoim pytaniem. Podamy Ci przy tym informację o średnim czasie odpowiedzi sprzedawcy. Weź jednak pod uwagę, że nie mamy możliwości powiadomienia Cię o tym, kiedy dokładnie przeczyta Twoją wiadomość i kiedy na nią odpowie.

Szczegółowe informacje dotyczące realizacji transakcji za pośrednictwem Chrono24 znajdziesz tutaj:

Artykuły są z reguły dostępne od razu lub w niedługim czasie. Dokładne informacje znajdziesz bezpośrednio w opisie oferty.

Wysyłka

Wiele ofert od sprzedawców profesjonalnych zawiera informacje dotyczące czasu dostawy i kosztów wysyłki, natomiast sprzedawcy prywatni wyszczególniają je w przesyłanej do Ciebie indywidualnej ofercie zakupu.
To sprzedawca decyduje, która firma kurierska dostarczy Twoją przesyłkę. Dokładniejsze informacje znajdziesz w potwierdzeniu wysyłki.
Poinformujemy Cię, gdy Twoje zamówienie zostanie nadane do wysyłki. Jeżeli będzie to możliwe, otrzymasz od nas wiadomość zawierającą numer monitorowania (Tracking-ID).
O ile nie zostało ustalone inaczej ze sprzedawcą profesjonalnym, każdy zegarek zakupiony w ramach Ochrony Kupujących nadawany jest w przesyłce ubezpieczonej do jego pełnej wartości – dotyczy to również przesyłek zagranicznych. W przypadku zakupu od osoby prywatnej wszelkie szczegóły wysyłki należy omówić bezpośrednio ze sprzedawcą.
Nadawany do wysyłki artykuł jest ubezpieczony do jego pełnej wartości.

Kupuj od sprzedawcy prywatnego

Najbezpieczniejszą metodą płatności w przypadku zakupu zegarka od osoby prywatnej jest usługa powiernicza na Chrono24. Korzystając z niej wpłacasz kwotę zamówienia na rachunek powierniczy, na którym będzie ona przechowywana do momentu, aż otrzymasz zegarek. W razie problemów lub wątpliwości nasz Dział Obsługi Klienta chętnie służy pomocą.

Jeżeli sprzedawca nie oferuje usługi powierniczej na Chrono24, zalecamy Ci przeprowadzenie transakcji osobiście. Spotkaj się ze sprzedawcą w bezpiecznym, monitorowanym miejscu, najlepiej w siedzibie któregoś ze znanych jubilerów lub sprzedawców zegarków. Będziesz mógł od razu poprosić o sprawdzenie zegarka. Alternatywnie możesz się zdecydować na dokonanie płatności za pomocą usługi PayPal lub na skorzystanie z usług zewnętrznej firmy oferującej usługi powiernicze.

Kupuj od sprzedawców profesjonalnych

Gwarancja to świadczona przez sprzedawcę lub producenta dobrowolna usługa, która zapewnia pokrycie kosztów w przypadku powstania ewentualnych uszkodzeń. Gwarancją objęte bywa zazwyczaj działanie całego zegarka lub jego określonych części w ustalonym z góry okresie.

Także sprzedawcy internetowi mogą udzielać gwarancji na określone usługi. Informację na temat gwarancji i jej okresu ważności otrzymasz bezpośrednio od sprzedawcy. Dokonując zakupu upewnij się, że karta gwarancyjna zawiera datę i pieczęć lub podpis, a dane na rachunku i karcie są zgodne. W innym przypadku karta gwarancyjna może zostać zakwestionowana.
Podczas procesu rejestracji sprawdzamy zarówno tożsamość sprzedawców na Chrono24, jak i ich rzetelność. Składa się na to m.in. sprawdzenie referencji oraz dokumentów potwierdzających prowadzenie działalności gospodarczej. W ocenie sprzedawców uwzględniane są również opinie klientów.
Tylko sprzedawcy profesjonalni posiadający certyfikat Trusted Seller mogą otrzymywać rekomendacje oraz polecać innych sprzedawców użytkownikom na Chrono24. Liczba możliwych do wystawienia rekomendacji jest ograniczona do dziesięciu.

Kupuj zegarki od sprzedawców zagranicznych

Podana w ofercie cena jest kwotą ustaloną przez sprzedawcę. Dodatkowo mogą zostać do niej doliczone np. opłaty celne, podatki importowe, koszty wysyłki i ubezpieczenia.

Skontaktuj się ze sprzedawcą, aby dowiedzieć się, ile będzie wynosiła całkowita kwota zamówienia (wraz z ewentualnymi opłatami). Poinformuje Cię on również o tym, czy firma kurierska zajmie się procedurami związanymi z cłem. Aby uzyskać informacje na temat obowiązujących przepisów dotyczących zakupu towarów za granicą, skontaktuj się z właściwym urzędem celnym.

Zakup zegarków wewnątrz Unii Europejskiej jest wolny od cła. Jednak w przypadku importu zegarka z kraju trzeciego (np. ze Stanów Zjednoczonych) do UE naliczane są niewielkie opłaty celne i podatki importowe. Szczegółowe informacje na ten temat uzyskasz w urzędzie celnym.
Podczas importu towarów do Twojego kraju możesz zostać zobowiązany do zapłacenia opłat celno-podatkowych (np. cło, podatek VAT). Pobierane są przez urzędy celne i muszą zostać uiszczone, gdy artykuł dotrze do kraju docelowego. W celu uzyskania dokładniejszych informacji skontaktuj się z odpowiednim urzędem celnym.
Wysokość opłat i podatków określana jest przez odpowiedni urząd celny. Kwota musi zostać uiszczona, gdy artykuł dotrze do kraju docelowego. W większości przypadków można ją uregulować u kuriera podczas odbioru przesyłki.

Płatność

W przypadku większości ofert możliwa jest realizacja transakcji za pomocą usługi powierniczej Chrono24. W tym celu wpłacasz kwotę zamówienia na rachunek powierniczy, na którym będzie ona przechowywana do momentu, aż otrzymasz zegarek. W razie pytań lub wątpliwości możesz się w każdej chwili skontaktować z naszym Działem Obsługi Klienta, który zatroszczy się o sprawny przebieg transakcji

Szczegółowe informacje dotyczące płatności za po średnictwem Chrono24 znajdziesz tutaj:
Jeżeli sprzedawca nie oferuje płatności za pomocą usługi powierniczej na Chrono24, skontaktuj się z nim bezpośrednio, aby ustalić szczegóły transakcji.
Zasadniczo doradzamy dokonanie płatności za pośrednictwem bezpiecznego rachunku powierniczego Chrono24. Jeśli jednak nie jest to możliwe, możesz polegać na tym, że nasi sprzedawcy profesjonalni są godni zaufania. Podczas procesu rejestracji sprawdzamy dokładnie ich tożsamość oraz rzetelność, m.in. poprzez sprawdzenie referencji oraz dokumentów potwierdzających prowadzenie działalności gospodarczej. Jeśli zatem sprzedawca profesjonalny wymaga płatności z góry za pomocą przelewu bankowego, możesz mu zaufać.

W przypadku zakupu od osoby prywatnej dokonywanie płatności za pomocą przelewu nie jest najbezpieczniejszą metodą. Jeżeli sprzedawca prywatny upiera się przy zapłacie z góry, a Ty koniecznie chcesz kupić oferowany przez niego zegarek, pamiętaj o tym, aby na własną rękę sprawdzić rzetelność sprzedawcy i jego oferty. Możesz go np. poprosić o referencje od innego sprzedawcy, zażądać przesłania Ci dodatkowych zdjęć zegarka lub zdjęć dokumentów potwierdzających tożsamość sprzedawcy. Inną opcją jest skorzystanie z usług sprawdzonej firmy oferującej usługi powiernicze. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości co do osoby sprzedawcy, lepiej zrezygnuj z zakupu.

Wielu sprzedawców oferuje możliwość realizacji transakcji za pośrednictwem Chrono24. W tym celu wpłacasz kwotę zamówienia na rachunek powierniczy, na którym będzie ona przechowywana do momentu, aż otrzymasz zegarek i upewnisz się co do jego jakości. W razie pytań lub wątpliwości możesz się w każdej chwili skontaktować z naszym Działem Obsługi Klienta, który zatroszczy się o sprawny przebieg transakcji. Szczegółowe informacje dotyczące realizacji transakcji za pośrednictwem Chrono24 znajdziesz tutaj:

Doradzamy skorzystanie z bezpiecznej płatności za pośrednictwem rachunku powierniczego Chrono24. W przypadku płatności kartą kredytową lub przez PayPal zwróć uwagę na następujące kwestie:

Możesz samodzielnie zwiększyć bezpieczeństwo transakcji poprzez przestrzeganie określonych zasad przy dokonywaniu płatności kartą kredytową w internecie. Po pierwsze, upewnij się, że korzystasz z szyfrowanego połączenia. Można to stwierdzić sprawdzając, czy użyty przez Ciebie w adres internetowy zaczyna się oznaczeniem https i czy znajduje się obok niego ikona kłódki. Oprócz tego kontroluj regularnie wyciągi z karty kredytowej. Większość kart kredytowych oferowana jest na zasadzie zerowej odpowiedzialności. Oznacza to, że użytkownik nie musi ponosić odpowiedzialności w przypadku nadużycia. Jeśli zauważysz na wyciągu nieautoryzowaną płatność, zwróć się niezwłocznie do dostawcy Twojej karty kredytowej. Szczegółowe informacje na temat warunków dokonywania transakcji za pośrednictwem systemu PayPal znajdziesz bezpośrednio na ich stronie. Pamiętaj jednak, że płatności dokonane za pomocą opcji "Wysyłam pieniądze do znajomego" nie podlegają ochronie kupujących na portalu PayPal i nie będziemy mogli Ci w takim przypadku udzielić wsparcia.
W przypadku większości ofert możliwa jest realizacja transakcji za pomocą usługi powierniczej Chrono24. W tym celu wpłacasz kwotę zamówienia na rachunek powierniczy, na którym będzie ona przechowywana do momentu, aż otrzymasz zegarek. W razie pytań lub wątpliwości możesz się w każdej chwili skontaktować z naszym Działem Obsługi Klienta, który zatroszczy się o sprawny przebieg transakcji. Szczegółowe informacje dotyczące usługi powierniczej na Chrono24 znajdziesz tutaj:
Jeżeli sprzedawca nie oferuje płatności za pomocą usługi powierniczej, zwróć uwagę na następujące wskazówki:

W Twoim kraju na pewno znajdziesz sprawdzone firmy, które oferują usługi powiernicze. Dowiedz się więcej o każdej z nich, zanim się na którąś zdecydujesz.

Pamiętaj, że zarówno sprzedawca, jak i nabywca muszą się zgodzić na skorzystanie z pośrednictwa danej firmy. Jeżeli zdecydujesz się na skorzystanie z usługi powierniczej, skontaktuj się z firmą, która ją oferuje, aby uzyskać dokładniejsze informacje. Nie ufaj korespondencji dotyczącej usług powierniczych, którą przekierowuje do Ciebie sprzedawca.

Zwrot

Zanim dokonasz zakupu, sprawdź jakie warunki zwrotu oferuje sprzedawca. Niektórzy sprzedawcy profesjonalni przyjmują zwroty wyłącznie, jeśli opakowanie zegarka oraz naklejki są w nienaruszonym stanie i nie zostały otwarte. We własnym interesie pamiętaj, aby odesłać artykuł przesyłką ubezpieczoną i nie przekroczyć wyznaczonego terminu zwrotu. Doradzamy również skontaktować się ze sprzedawcą przed odesłaniem artykułu, aby ustalić wszystkie szczegóły.
Jeśli dokonałeś zakupu za pośrednictwem usługi powierniczej i chcesz skorzystać z ustawowego prawa zwrotu, skontaktuj się w ciągu 14 dni z naszym Działem Obsługi Klienta telefonicznie pod numerem +49 721 96693-920 lub mailowo na adres . Otrzymasz od nas wiadomość potwierdzającą terminowe odstąpienie od umowy. Poinformujemy Cię także o dalszych krokach.

Jeżeli wpłaciłeś kwotę zakupu bezpośrednio sprzedawcy profesjonalnemu lub prywatnemu, skontaktuj się z nim w sprawie zwrotu płatności.

Pamiętaj, że w przypadku zakupu od osoby prywatnej nie przysługuje ustawowe prawo do zwrotu lub odstąpienia od umowy.
W przypadku przesyłki zwrotnej sam ponosisz bezpośrednie koszty związane z jej nadaniem. Pamiętaj, że ze względu na konieczność ubezpieczenia przesyłki mogą one wynieść nawet 250 euro.

Ochrona Kupujących

Jeżeli chcesz zgłosić problem, skontaktuj się z naszym Działem Obsługi Klienta w ciągu 14 dni po otrzymaniu artykułu, podając numer Twojego zamówienia.
Ochrona Kupujących Chrono24 obejmuje różne zabezpieczenia dla Twoich transakcji, od chwili złożenia zamówienia, aż po jego ewentualny zwrot:

  • Płatność za pośrednictwem rachunku powierniczego
  • Gwarancja autentyczności
  • 14-dniowe ustawowe prawo odstąpienia od umowy
  • Rygorystyczne warunki użytkowania dla sprzedawców
  • Ubezpieczona wysyłka
  • Zespół ds. jakości i bezpieczeństwa


Więcej informacji na temat Ochrony Kupujących na Chrono24 można znaleźć tutaj: https://www.chrono24.pl/about-us.htm.
Ochrona Kupujących na Chrono24 jest zasadniczo bezpłatna. Dodatkowa opłata pobierana jest tylko w przypadku płatności kartą American Express (Amex), ponieważ proces ten wiąże się dla nas z wysokimi kosztami. Wysokość opłaty jest naliczana indywidualnie dla każdej transakcji i wyświetlana podczas wyboru dostępnych metod płatności.
Ochrona Kupujących jest dostępna, gdy zegarek został nabyty od sprzedawcy profesjonalnego na Chrono24. Zamówienie musi zostać złożone za pomocą naszego systemu. Jeśli zakup nie został dokonany za pośrednictwem usługi powierniczej, Ochrona Kupujących może zostać w jego przypadku aktywowana później.

Miej na uwadze, że transakcje dokonane ze sprzedawcami prywatnymi nie podlegają Ochronie Kupujących.
Dochodzenie uprawnień z tytułu rękojmi w ramach zakupu objętego Ochroną Kupujących odbywa się na podstawie obowiązujących przepisów. Przedłużenie gwarancji nie jest możliwe.
Jeśli zakup został dokonany w ramach Ochrony Kupujących, w razie zwrotu artykułu wypłacimy kwotę zamówienia oraz poniesione koszty wysyłki z powrotem na Twoje konto.

Pamiętaj jednak, że ponosisz koszty związane z nadaniem przesyłki zwrotnej. Ze względu na konieczność ubezpieczenia przesyłki mogą one wynieść nawet 250 euro. Oprócz tego musisz także samodzielnie skontaktować się z właściwym urzędem celnym w sprawie zwrotu poniesionych opłat celnych.
Trusted Checkout to określenie, które było dawniej stosowane na Chrono24 w odniesieniu do Ochrony Kupujących. Zmieniliśmy nazwę dla tej usługi na naszej stronie z myślą o lepszej komunikacji z naszymi użytkownikami. Nie zmieniło się natomiast to, że wciąż możesz korzystać z dotychczasowych usług i wielu nowych ułatwień.

W ramach Ochrony Kupujących Chrono24 nabywcy mogą liczyć na następujące zabezpieczenia:
  • Płatność za pośrednictwem usługi powierniczej
  • Gwarancja autentyczności
  • 14-dniowe ustawowe prawo odstąpienia od umowy
  • Rygorystyczne zasady dla sprzedawców profesjonalnych
  • Ubezpieczona wysyłka
  • Zespół ds. jakości i bezpieczeństwa

Więcej informacji na temat Ochrony Kupujących Chrono24 znajdziesz na stronieOchrona kupujących

myChrono24

Ogólne

Zarejestruj się i wejdź do świata zegarków luksusowych: Za pośrednictwem prywatnego konta możesz szybko i bezpiecznie komunikować się ze sprzedawcami i korzystać z niezliczonych możliwości. Wszystkie dostępne funkcje są podzielone tematycznie i umożliwiają Ci łatwe zarządzanie.

Kupuj szybko i bezpiecznie

Dzięki Twojej strefie myChrono24 możesz szybko i bezpiecznie dokonać zakupu wymarzonego zegarka u wybranego przez Ciebie sprzedawcy. Za pomocą prywatnego konta możesz także komunikować się bezpośrednio ze sprzedawcą.

Trzymaj rękę na pulsie

W Twojej strefie myChrono24 możesz dodawać interesujące Cię oferty do Obserwowanych. Masz także możliwość zapisywania wyszukiwań i otrzymywania od nas powiadomień o wszystkich najnowszych ofertach. W ten sposób nigdy nie umkną Ci najlepsze okazje.

Zamieszczaj i edytuj łatwo oferty

Na Chrono24 możesz nie tylko kupować zegarki, ale także sprzedawać je. W Twojej strefie myChrono24 możesz szybko i łatwo stworzyć w kilku krokach ofertę i zaprezentować ją światu na naszej platformie.

Szczegółowe informacje: https://www.chrono24.pl/info/mychrono24.htm
Zaloguj się za pomocą adresu e-mail (nazwy użytkownika) oraz hasła w Twojej strefie myChrono24. W zakładce Profil możesz edytować i zapisywać Twoje dane osobowe takie jak nazwisko, adres, numer telefonu oraz hasło. W zakładce Ustawienia możesz także dostosować ustawienia związane ze stroną internetową oraz powiadomieniami e-mail, a także wybrać język, w którym chcesz otrzymywać informacje od Chrono24. Możesz tutaj także aktywować lub anulować subskrypcję naszego newslettera.
Twoje hasło możesz edytować w Twojej strefie myChrono24 w zakładce Profil. Kiedy wybierzesz u dołu strony opcję Zmień hasło, zostaniesz poproszony o podanie starego oraz nowego hasło. Jeśli zapomniałeś, jakie jest Twoje stare hasło, możesz kliknąć Nie pamiętam hasła. Zostaniesz wtedy poproszony o podanie Twojego adresu e-mail, a następnie wybranie opcji Odzyskiwanie hasła. Otrzymasz od nas na wskazany adres wiadomość e-mail wraz z instrukcjami dotyczącymi zmiany hasła.
Wejdź w zakładkę Profil w Twojej strefie myChrono24 i wybierz u dołu strony opcję "Usuń konto". Pamiętaj, że wiąże się to także z usunięciem Twoich wyszukiwań, listy obserwowanych oraz zamieszczonych przez Ciebie ofert.
Tak, za pośrednictwem Chrono24 możesz łatwo i bezpiecznie komunikować się ze sprzedawcami i nabywcami. Aby wysłać wiadomość, musisz być zalogowany do Twojej strefy myChrono24. Dostęp do wiadomości możesz uzyskać poprzez stronę internetową Chrono24, a także poprzez naszą aplikację mobilną.
Bezpieczeństwo i ochrona

Za pomocą prywatnych wiadomości możesz bezpiecznie ustalać szczegóły dotyczące zamówień i płatności. Nie musisz przy tym podawać nabywcom ani sprzedawcom Twojego adresu e-mail ani numeru telefonu i możesz komunikować się bez konieczności ujawniania swoich danych osobom trzecim. Chrono24 gwarantuje poufność Twoich danych oraz prywatnych wiadomości.

Skuteczna komunikacja

Za pośrednictwem naszego portalu możesz szybko i łatwo przesyłać wiadomości. Dzięki temu nie musisz korzystać z dodatkowych usług mailowych ani aplikacji.

Komunikacja w róznych językach

Dzieki opcji "Przetłumacz", która jest dostępna na końcu każdej wiadomości, możesz porozumiewać się również ze sprzedawcami, którzy piszą w innym języku.

Wszystkie wiadomości w jednym miejscu

W każdej chwili masz łatwy dostęp do Twojej komunikacji z nabywcami i sprzedawcami. Możesz przy tym łatwo zarządzać aktualnymi oraz starszymi wiadomościami. Oprócz tego możesz szybko uzyskać informacje na temat aktualnego stanu Twoich zapytań i zamówień. Starsze wiadomości są archiwizowane na wypadek, gdyby doszło do jakichkolwiek nieporozumień dotyczących przeszłych transakcji.

Filtr spamowy

Wykrywamy nieistotne wiadomości i chronimy Cię przed nimi. Kiedy korzystasz z messengera na Chrono24, wysyłane przez Ciebie wiadomości są przez nas automatycznie skanowane i analizowane. robimy to w celu:

  • zapobiegania oszustwom
  • wykrywania nielegalnych dziełań oraz przypadków łamania przepisów zawartych w Ogólnych Warunkach Handlowych
  • oraz poprawy procesu komunikacji i poziomu obsługi klientów.
  • Tak, możesz łatwo dodawać załączniki klikając w ikonę spinacza. Rozmiar załączników nie może przekraczać 60 MB. Dozwolone formaty plików to: pdf, txt, eml, mp4, mov, rtf, m4v, csv, wmv, doc, docx, xls, zip, odt, pages, rar, ppt, pptx, ods, jpg, jpeg, png, gif.
    Możesz samodzielnie zarządzać wysłanymi oraz otrzymanymi wiadomościami, w tym także archiwizować je. Na Twoje życzenie możemy je również wykasować.
    Nie, nie jest możliwe cofnięcie wysłanej już wiadomości.
    Tak, wiadomości można filtrować według kategorii Nieprzeczytane, Bez odpowiedzi oraz Archiwum. Oprócz tego możesz je przeszukiwać także pod kątem słów kluczowych lub cen.

    Logowanie z Google/Apple

    Aby się zarejestrować lub zalogować na Chrono24, możesz skorzystać z następujących opcji:

    1. Załóż nowe konto na Chrono24 za pomocą adresu e-mail oraz hasła. Następnie wykorzystaj je do zalogowania się.
    2. Zarejestruj lub zaloguj się za pośrednictwem dostawcy zewnętrznego – czyli Google lub Apple. Weryfikacja następuje w tym przypadku za pomocą loginu Google lub Apple ID. Dzięki temu nie musisz tworzyć nowego hasła dla Twojego konta Chrono24 i możesz w przyszłości szybciej się logować.
    Uwaga: Podczas rejestracji za pomocą Apple ID zwróć uwagę na szczególne właściwości funkcji „Ukryj mój adres e-mail”.
    Niezależnie od tego, w jaki sposób rejestrujesz się na Chrono24 – za pomocą adresu e-mail i hasła lub loginu Google/Apple – w przyszłości możesz zmienić swój adres e-mail w Twojej strefie myChrono24 w zakładce „Profil”.
    Zmiana adresu e-mail nie ma wpływu na Twój login Google/Apple. Możesz z nich nadal korzystać jak wcześniej.
    Czy Twoje konto na Chrono24 powiązane jest z innym adresem e-mail niż ten, który został użyty do logowania za pośrednictwem Google/Apple? Jeśli tak, wykonaj następujące kroki:
    1. Zlikwiduj konto na Chrono24 utworzone podczas logowania za pomocą loginu Google/Apple ID. W tym celu wejdź w ustawienia konta na Chrono24 i w zakładce „Profil” wybierz opcję „Usuń konto” .
    2. Rozpocznij ponownie proces rejestracji za pośrednictwem Google lub Apple. Przy pytaniu o ewentualne konto na Chrono24 oznacz koniecznie odpowiedź „Mam już konto”. Następnie podaj adres e-mail Twojego konta na Chrono24.
    3. Twoje konto Chrono24 zostanie powiązane z loginem Google/Apple ID. Od tej pory będziesz mieć dostęp do wszystkich informacji zapisanych na Twoim koncie.
    1. Rozpocznij proces rejestracji za pośrednictwem Google lub Apple. Przy pytaniu o ewentualne konto na Chrono24 oznacz koniecznie odpowiedź „Mam już konto”. Uwaga: Powiązanie kont na późniejszym etapie nie jest możliwe.
    2. Podaj adres e-mail Twojego konta na Chrono24.
    3. Dokonaj weryfikacji powiązania konta z loginem Google/Apple ID –
    w ten prosty sposób uzyskasz dostęp do wszystkich informacji zapisanych na Twoim koncie.
    Tak, możesz powiązać ze swoim kontem na Chrono24 nieograniczoną liczbę loginów Google/Apple.
    Aby odłączyć swoje konto Chrono24 od loginu Google/Apple, wykonaj następujące kroki:
    1. Zaloguj się na konto Chrono24.
    2. W strefie myChrono24 znajdziesz w zakładce „Profil” listę loginów Google/Apple powiązanych z Twoim kontem na Chrono24.
    3. Aby odłączyć wybrany login od Twojego konta, kliknij znajdującą się przy nim ikonkę kosza na śmieci.
    Zazwyczaj identyfikacja rozmówcy przeprowadzana jest za pomocą adresu e-mail oraz numeru PIN. Twój PIN znajdziesz na swoim koncie w zakładce „Profil”.
    Twoje konto na Chrono24 jest powiązane z loginem Google/Apple i nie wiesz, jaki adres e-mail został użyty do logowania? A może korzystasz z funkcji Apple „Ukryj mój adres e-mail”? W takiej sytuacji możesz do identyfikacji użyć numeru użytkownika, który znajdziesz na swoim koncie w zakładce „Profil” tuż pod zdjęciem profilowym.
    Zazwyczaj Apple ID ma postać Twojego prywatnego adresu e-mail. Możesz jednak ukryć swój prywatny adres i otrzymać specjalny adres wygenerowany przez Apple (np. 12312455915123@appleid.com). Wszelkie wiadomości e-mail wysyłane na ten adres są wtedy przekierowywane automatycznie do Twojej prywatnej skrzynki, której adres pozostaje w ten sposób ukryty.
    1. Sprawdź ponownie Twoją skrzynkę mailową. Może minąć kilka minut zanim otrzymasz wiadomość e-mail z kodem weryfikacyjnym.
    2. Wciąż nie dotarła do Ciebie nasza wiadomość? Zajrzyj na wszelki wypadek do folderu ze spamem.
    3. Wiadomości nie ma także w spamie? Poproś o przesłanie kolejnego maila za pośrednictwem linku dostępnego na stronie z rejestracją.
    Uwaga: Kod weryfikacyjny jest ważny przez 24 godziny. Po upływie tego czasu staje się nieaktywny.

    Obserwowane oferty i zapisane wyszukiwania

    Kliknij przyciskZapisz to wyszukiwanie znajdujący się u góry listy z wynikami wyszukiwania. Możesz zapisać dowolną liczbę wyszukiwań.
    W zakładce Zapisane wyszukiwania w Twojej strefie myChrono24 masz dostęp do wszystkich zapisanych przez Ciebie wyszukiwań. Możesz tam oglądać nowo dodane oferty, usuwać zapisane wyszukiwania, a także włączać albo wyłączać powiadomienia o nowych wynikach wyszukiwania. Masz również możliwość zmienić nazwę zapisanego wyszukiwania klikając przycisk Edytuj.
    Na Twoim koncie Chrono24 w zakładce „Obserwowane oferty” znajdziesz wszystkie zapisane przez Ciebie oferty. Możesz łatwo dodawać zegarki do listy Obserwowanych klikając serce w prawym górnym rogu oferty. Ponowne kliknięcie serca umożliwia usunięcie oferty z listy. Jeśli oferta w międzyczasie przestanie być dostępna, nie będzie możliwe jej wyświetlenie.
    W historii zapisywane są oferty, które ostatnio przeglądałeś. Dzięki temu możesz je łatwo ponownie odnaleźć.

    Watch Collection

    Dzięki Watch Collection zarządzasz Twoją wirtualną kolekcją zegarków. Możesz dodawać do niej nowe zegarki, zapisywać w niej zdjęcia Twoich modeli oraz dowolną ilość danych. Możesz też sprawdzić, jak w przeszłości zmieniała się wartość Twoich czasomierzy oraz prześledzić, jaką wartość mogą uzyskać w przyszłości. Oprócz zarządzania własną kolekcją możesz także obserwować zegarki, które Ci się podobają, a których jeszcze nie posiadasz.
    Nie, możesz także obserwować zegarki, które Cię się podobają i których zmiany wartości Cię interesują. Aby dodać zegarek, podaj jego numer referencyjny, markę, model i stan oraz wybierz opcję "Nie posiadam tego zegarka".

    Dowiedz się więcej
    Możesz do niej dodać nieograniczoną liczbę zegarków.
    Kiedy kupujesz zegarek za pośrednictwem Chrono24, dodajemy go automatycznie do Twojej Watch Collection, abyś mógł obserwować zmiany jego wartości.
    W Twojej Watch Collection możesz obserwować wartość szacowaną oraz zmiany wartości Twojego całego zbioru, jak i pojedynczych zegarków.
    Wartość szacowana obliczana jest codziennie. Wahania wartości nie będą jednak widoczne od razu, tylko po dłuższym czasie.
    Tak, do każdego zegarka możesz dodawać własne zdjęcia i notatki.
    Tak, aby Twoja Watch Collection była jak najbardziej szczegółowa, możesz do niej dodawać wszystkie zegarki. Niestety najczęściej nie posiadamy żadnych lub tylko niewiele danych dotyczących rzadkich modeli. Gdy tylko pojawi się więcej ofert dotyczących danego egzemplarza i zbierzemy więcej informacji o nim, dane te zostaną automatycznie zaktualizowane w Watch Collection.

    Sprzedaż prywatna zegarków

    Ogólne

    Publikowanie ofert na Chrono24 jest bezpłatne. W sytuacji, gdy uda Ci się sprzedać zegarek, naliczymy Ci prowizję od obsługi sprzedaży w wysokości 6,5 %. Prowizja będzie należna tylko w wypadku udanej sprzedaży. Zostanie odliczona od kwoty zamówienia, którą wypłacimy na Twoje konto. W pojedynczych przypadkach może się zdarzyć, że nabywca nie będzie mógł dokonać płatności za pomocą usługi powierniczej. W takiej sytuacji wystawimy Ci rachunek na kwotę prowizji.

    Dowiedz się więcej
    Sprzedawcy prywatni mogą bezpłatnie oferować akcesoria zegarkowe na Chrono24.

    Aby stworzyć ofertę, wybierz w menu opcję "Sprzedaj zegarek", a następnie kliknij "Sprzedaj części lub akcesoria".
    Twoja oferta jest dostępna na Chrono24 przez 3 miesiące. Jeśli nie uda Ci się sprzedać w tym czasie artykułu, masz możliwość przedłużenia oferty o kolejne 3 miesiące lub jej usunięcia. W wybranych przypadkach w celu przedłużenia oferty będziemy prosili o dostarczenie nam dowodu na to, że zegarek wciąż znajduje się w Twoim posiadaniu.
    Jako sprzedawca prywatny możesz mieć maksymalnie 10 aktywnych ofert. Sprzedaż w ramach działalności handlowej nie jest w tym przypadku dozwolona. Zastrzegamy sobie prawo do odstąpienia od publikacji ofert, które mają naszym zdaniem profesjonalny charakter.

    Jeśli interesuje Cię sprzedaż komercyjna na Chrono24, zarejestruj się jako sprzedawca profesjonalny. Szczegółowe informacje znajdziesz tutaj.
    Na Chrono24 nie obowiązują szczególne warunki dla kolekcjonerów. Dla każdego zegarka należy stworzyć osobną ofertę.
    Chrono24 jest platformą łączącą miłośników zegarków z całego świata. Określenie warunków sprzedaży następuje bezpośrednio pomiędzy sprzedawcą a nabywcą. Z tego względu Chrono24 nie zajmuje się kupnem, oceną jakości, ani sprawdzaniem oferowanych artykułów. Zalecamy Ci sprzedanie zegarka za pomocą oferty.

    Tworzenie oferty

    Za pomocą naszego asystenta sporządzenie oferty zajmie tylko chwilę:
    1. Wpisz najpierw w pasku wyszukiwania numer referencyjny Twojego zegarka. Asystent oferty rozpoznaje model i automatycznie uzupełnia jego cechy.
    2. Dokładnie opisz Twój zegarek. Im bardziej szczegółowy będzie opis, tym większa szansa, że szybko znajdziesz potencjalnego kupca.
    3. Do oferty możesz dodać maksymalnie 10 zdjęć. Podczas tworzenia oferty miej przygotowany aparat, ponieważ w trakcie edycji poprosimy Cię o wykonanie zdjęć tarczy ze wskazówkami ustawionymi w dwóch losowo wybranych pozycjach. Fotografie te nazywamy zdjęciami bezpieczeństwa. Służą one jako dowód własności zegarka i zostaną dodane do Twojej oferty.
    4. Następnie zarejestruj się jako sprzedawca i uzupełnij dane Twojego konta bankowego, tak aby pieniądze mogły być wypłacane bezpośrednio na Twoje konto.
    Dowiedz się więcej
    Numer referencyjny to unikatowe oznaczenie modelu lub wydania Twojego zegarka. Może się on składać z wielu cyfr oraz liter. Niektórzy producenci umieszczają numer referencyjny na dnie koperty (nie mylić z numerem koperty) albo na końcówce paska lub bransolety. Czasami numer ten graweruje się na cyferblacie. Numer referencyjny Twojego zegarka powinien się ponadto znajdować w jego dokumentacji oraz na rachunku. Jeżeli nie możesz odnaleźć numeru referencyjnego, poszukaj nazwy producenta w internecie i porównaj obrazy z sieci z Twoim zegarkiem. Ta metoda jest w większości przypadków najskuteczniejsza.
    Za pomocą zdjęć sprawdzamy, czy sprzedawca jest w posiadaniu danego zegarka. Jeżeli z jakiegoś powodu nie możesz ustawić podanej przez nas godziny, napisz ją na kartce i sfotografuj obok zegarka. Następnie dodaj zdjęcia. W razie problemów skontaktuj się z nami, pisząc na adres PrivateSeller@chrono24.com
    Skorzystaj z bezpłatnej wyceny na Chrono24. Porównamy Twój zegarek z ponad 500 000 ofert z całego świata i zaproponujemy Ci kwotę, dzięki której sprzedasz go po jak najlepszej cenie.

    Oczywiście możesz także samodzielnie przeanalizować ceny ofert na Chrono24. Możesz również wycenić zegarek bezpośrednio u jubilera lub w domu aukcyjnym.

    Pamiętaj, że sprzedając w internecie na pewno uzyskasz wyższą cenę. Kwoty oferowane przez domy aukcyjne i jubilerów są zazwyczaj trochę niższe, tak aby umożliwić sprzedanie zegarka z zyskiem.
    Wszystkie najważniejsze pojęcia znajdziesz w naszym leksykonie zegarkowym.
    Jeżeli nie możesz znaleźć Twojej oferty na Chrono24, może to wynikać z następujących powodów:
    1. Twoja oferta nie została jeszcze zweryfikowana.
    2. Mając na uwadze bezpieczeństwo użytkowników Chrono24 sprawdzamy wszystkie nowe oferty zamieszczone na naszej stronie. Odbywa się tylko w dni powszednie i zajmuje z reguły od 1 do 3 dni roboczych.
    3. Zdjęcia bezpieczeństwa są nieprawidłowe. W takiej sytuacji otrzymałeś wiadomość e-mail z prośbą o zaktualizowanie zdjęć w Twoim koncie na Chrono24.
    4. Twoje konto użytkownika nie zostało jeszcze aktywowane. Sprawdź, czy potwierdziłeś założenie konta klikając na link zawarty w e-mailu aktywacyjnym.
    5. W niektórych krajach weryfikujemy tożsamość sprzedawców prywatnych. Możliwe, że nie została ona jeszcze sprawdzona. Pamiętaj, że sprawdzenie Twojego dowodu tożsamości może potrwać od 1 do 3 dni roboczych.
    6. Potrzebujemy od Ciebie również informacji podatkowych: jeśli odprowadzasz podatki w UE, podaj nam swój numer identyfikacji podatkowej.
    Aby edytować ofertę prywatną, wejdź w zakładkę „Oferty“ w Twojej strefie myChrono24. Klikając odpowiedni link możesz edytować lub usunąć Twoje oferty. Aby dokonać zmian dotyczących ceny, nazwy producenta lub modelu skontaktuj się z nami pisząc na adres PrivateSeller@chrono24.com. Pamiętaj, że gdy usuniemy Twoją ofertę z naszego systemu, nie będzie jej można ponownie aktywować.
    Jeżeli w trakcje dokonywania płatności wystąpi błąd, będziesz mógł anulować transakcję i powrócić do strony Chrono24. Wybierz wtedy inną metodę. Jeśli masz jakieś pytania, skontaktuj się z nami pisząc na adres PrivateSeller@chrono24.com.
    Twoja oferta jest dostępna na Chrono24 przez 3 miesiące. Jeśli sprzedasz w tym czasie zegarek poza naszą platformą lub postanowisz go wcale nie sprzedawać, możesz w każdej chwili usunąć go za pośrednictwem swojego konta na Chrono24.
    Chcemy zaoferować najlepszą jakość wszystkim odwiedzającym naszą platformę zegarkową. W celu utrzymania najaktualniejszego stanu ofert na Chrono24 co 3 miesiące sprawdzamy za pomocą e-maili, czy oferowane artykuły są w dalszym ciągu dostępne. Jeżeli Twoja oferta nie zostanie potwierdzona, usuniemy ją automatycznie po upływie tygodnia.
    Chętnie aktywujemy Twoją ofertę. Wyślij w tej sprawie wiadomość e-mail na adres PrivateSeller@chrono24.com

    Sprzedaż

    Proces sprzedaży odbywa się za pomocą bezpiecznej usługi powierniczej na Chrono24. Z wysłaniem zegarka czekasz do momentu, aż nabywca wpłaci kwotę zamówienia na rachunek powierniczy. Kwota zamówienia zostanie Ci wypłacona, gdy nabywca otrzyma artykuł.

    W pojedynczych przypadkach może się zdarzyć, że nabywca lub sprzedawca nie będzie mógł dokonać płatności za pomocą usługi powierniczej. W takiej sytuacji będzie musiał wpłacić kwotę zamówienia bezpośrednio do Ciebie. Poinformuj go wtedy o wybranej przez Ciebie metodzie płatności, jak np. przelew lub PayPal.

    Dalsze informacje dotyczące sprzedaży za pomocą usługi powierniczej znajdziesz tutaj.
    W takim przypadku nie podejmuj niepotrzebnego ryzyka. Możesz zaoferować nabywcy płatność np. za pośrednictwem usługi PayPal. Uwaga: Pamiętaj, aby wysłać artykuł dopiero, kiedy kwota zamówienia zostanie zaksięgowana na Twoim koncie. Nie polegaj wyłącznie na przesłanym drogą mailową poleceniu zapłaty.

    Oczywiście możesz również przeprowadzić transakcję osobiście i umówić się z kupującym na przekazanie zegarka. W takich wypadkach zalecamy wybranie bezpiecznego i monitorowanego miejsca, jak np. zakład jubilerski.
    Zapisane w naszym systemie adresy e-mail sprzedawców i kupujących pozostają ukryte ze względu na ochronę danych osobowych. W trakcie komunikacji między użytkownikami ich adresy podlegają automatycznemu szyfrowaniu. Ma to na celu ochronę prywatnych danych przez osobami, które mogłyby zechcieć wykorzystać naszą platformę do phishingu lub innych form oszustwa.

    Po ustaleniu szczegółów dotyczących zakupu możesz poprosić użytkownika o udostępnienie swoich danych do kontaktu w celu nadania przesyłki lub wygenerowania polecenia zapłaty w systemie PayPal. Link o formularza z danymi do kontaktu znajdziesz w każdej wiadomości od użytkownika przesłanej za pośrednictwem naszego portalu.

    Oto przykład anonimowego adresu e-mail wygenerowanego przez nasz system:
    41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com
    Płatność dokonywana jest z reguły za pomocą usługi powierniczej na Chrono24. Oznacza to, że po złożeniu zamówienia nabywca wpłaca wymaganą kwotę na bezpieczny rachunek powierniczy. Dopiero w następnym kroku nadajesz artykuł do wysyłki. Kwota zamówienia zostanie Ci wypłacona, gdy nabywca otrzyma artykuł.

    W pojedynczych przypadkach może się zdarzyć, że nabywca lub sprzedawca nie będzie mógł dokonać płatności za pomocą usługi powierniczej. W takiej sytuacji będzie musiał wpłacić kwotę zamówienia bezpośrednio do Ciebie. Musisz się wtedy zdecydować na metodę płatności, jak np. przelew lub PayPal. Chrono24 przekaże wtedy nabywcy dane do płatności.

    Dalsze informacje dotyczące usługi powierniczej znajdziesz tutaj.

    Możesz również przeprowadzić transakcję osobiście i umówić się z kupującym na przekazanie zegarka. W takich wypadkach zalecamy wybranie bezpiecznego i monitorowanego miejsca, jak np. zakład jubilerski. Możesz także skorzystać z usługi powierniczej. Zwróć uwagę na nasze wskazówki dotyczące bezpieczeństwa.
    W przypadku korzystania z usługi powierniczej prowizja zostanie odliczona od kwoty zamówienia, którą wypłacimy na Twoje konto.

    Jeżeli nabywca wpłaci kwotę zamówienia bezpośrednio do Ciebie, otrzymasz od nas rachunek na kwotę prowizji. Zapłać go w ciągu 14 dni.

    Dowiedz się więcej
    Jeżeli nie udało Ci się sprzedać zegarka, a mimo to wystawiliśmy Ci rachunek z prowizją od obsługi sprzedaży, możesz tę sprzedaż anulować. W tym celu dodaj do przeglądu sprzedaży dwa nowe zdjęcia zegarka jako dowód własności.

    Wyślij nam także odpowiedni dowód, jeżeli sprzedałeś zegarek w inny sposób niż przez Chrono24.
    Aby Twoja przesyłka dotarła bezpiecznie do nabywcy, zwróć uwagę na następujące punkty:

    • Opakowanie: zadbaj o to, aby opakowanie miało odpowiednią wielkość i wykonane było z wytrzymałego materiału.
    • Adres odbiorcy: poproś kupującego o wcześniejsze potwierdzenie adresu dostawy. Upewnij się, że umieszczony na przesyłce adres jest czytelny.
    • Ubezpieczenie: zanim nadasz przesyłkę, zbierz odpowiednie informacje. Upewnij się, że zegarek zostanie ubezpieczony przez uszkodzeniem i utratą do jego pełnej wartości.
    • Monitorowanie przesyłki: wybierz taki rodzaj przesyłki, która umożliwia śledzenie. Po jej nadaniu podaj nabywcy numer monitorowania.

    Sprzedaż profesjonalna zegarków

    Rejestracja jako sprzedawca profesjonalny trwa tylko chwilę:
    1. Wpisz Twoje dane osobiste
    2. Podaj dane do płatności (numer karty kredytowej lub jeżeli mieszkasz na terenie UE, zlecenie polecenia zapłaty SEPA)
    3. Dodaj dokumenty weryfikacyjne
    Następnie możesz rozpocząć tworzenie pierwszych ofert. Pamiętaj, że zanim zostaną one opublikowane, Twoje konto sprzedawcy musi zostać aktywowane przez Chrono24. Miej na uwadze, że aktywacja następuje dopiero po weryfikacji Twoich danych i dokumentów. Wszystkie dokumenty możesz przesłać bezpośrednio za pomocą formularza na naszej stronie. Możliwe jest również dostarczenie ich pocztą, faksem lub w formie załącznika do wiadomości e-mail.Do wymaganych przy rejestracji dokumentów należą:
    • Wypis z rejestru handlowego lub potwierdzenie rejestracji działalności gospodarczej
    • Wiarygodny dokument potwierdzający adres, np. kopia rachunku telefonicznego lub rachunku za prąd
    Skorzystaj już dziś z darmowego, 30-dniowego okresu próbnego, aby w pełni przetestować ofertę Chrono24:
    Na Chrono24 proponujemy użytkownikom różne pakiety zależnie od ich potrzeb. Pakiety Light Pro oraz Premium różnią się pod względem dostępnej liczby ofert oraz wysokości prowizji od obsługi sprzedaży. Za wybrany pakiet możesz płacić raz miesiącu lub opłacić go za cały rok z góry. Wszystkie szczegóły znajdziesz tutaj.
    Możesz dodawać zegarki samodzielnie lub zaimportować dane bezpośrednio z Twojej strony internetowej. Nowe oferty przygotujesz w Twoim Managerze Platformy, w którym udostępniamy Ci w szereg pomocnych funkcji. Poza tym do każdej oferty możesz dołączyć 16 zdjęć, niezależnie od wykupionego pakietu. Zaimportowanie danych bezpośrednio z Twojej strony jest możliwe dopiero od 50 ofert. Proces codziennego importowania oraz aktualizowania danych jest automatyczny.
    W przypadku importu danych oferty będą pobierane 1:1 ze strony sprzedawcy. Zmiany wprowadzone na Twojej stronie będą widoczne na Chrono24 po następnym imporcie danych.

    Możesz także samodzielnie edytować lub usuwać oferty w Managerze Platformy. Aby to zrobić, wejdź w zakładkę Moje oferty i wybierz opcję Edytuj oferty. Wprowadź zmiany, a następnie zapisz ofertę.
    W przypadku akcesoriów oferujemy szczególne warunki rozliczenia. Zgodnie z nimi 50 ofert dotyczących akcesoriów zegarkowych odpowiada jednej ofercie zegarkowej.
    Zapisane w naszym systemie adresy e-mail sprzedawców i kupujących pozostają ukryte ze względu na ochronę danych osobowych. W trakcie komunikacji między użytkownikami ich adresy podlegają automatycznemu szyfrowaniu. Ma to na celu ochronę prywatnych danych przez osobami, które mogłyby zechcieć wykorzystać naszą platformę do phishingu lub innych form oszustwa.

    Po ustaleniu szczegółów dotyczących zakupu możesz poprosić użytkownika o udostępnienie swoich danych do kontaktu w celu nadania przesyłki lub wygenerowania polecenia zapłaty w systemie PayPal. Link o formularza z danymi do kontaktu znajdziesz w każdej wiadomości od użytkownika przesłanej za pośrednictwem naszego portalu.

    Oto przykład anonimowego adresu e-mail wygenerowanego przez nasz system:

    41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com
    Zamieszczane przez Ciebie dane są wiążące. Pamiętaj, aby regularnie aktualizować swoje oferty zgodnie ze stanem faktycznym. W razie, gdyby doszło do anulowania zamówienia już po wpłynięciu płatności, zastrzegamy sobie prawo do naliczenia Ci kary umownej.

    Ochrona danych osobowych

    Tak. Dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii jesteśmy w stanie zapewnić Ci ochronę przed utratą danych, jak również manipulacjami oraz nadużyciami ze strony osób trzecich. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.
    Twoje dane wykorzystywane są wyłącznie przy realizacji Twoich zamówień lub transakcji. Przekazywanie ich osobom trzecim możliwe jest tylko w określonych przypadkach, które zostały opisane w naszej Polityce prywatności.

    DAC 7

    DAC7 to innymi słowy unijna Dyrektywa 2021/514. Jako platforma handlowa jesteśmy zobowiązani przekazywać Centralnemu Federalnemu Urzędowi Podatkowemu (BZSt) informacje o przychodach uzyskanych przez sprzedawców za pośrednictwem naszej platformy. W tym celu musimy również pobierać informacje na temat numeru identyfikacji podatkowej.

    więcej informacji na temat przekazywanych przez nas danych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

    Podstawą prawną jest Dyrektywa UE 2021/514 („DAC7”) z 22 marca 2021 roku, która weszła w życie z dniem 1 stycznia 2023 roku.

    To skrót od angielskiej nazwy „Directive on Administrative Cooperation”, czyli „Dyrektywa w sprawie współpracy administracyjnej”.
    Przechowujemy dane tak długo, jak jesteśmy do tego zobowiązani prawnie.
    Nie – jeśli odprowadzasz podatki na terenie Unii Europejskiej. Jest tak, jeśli nadano Ci numer identyfikacji podatkowej w co najmniej jednym kraju UE.
    • W przypadku sprzedawców profesjonalnych i prywatnych nie posiadających siedziby na terenie UE: ponieważ nie jesteśmy w stanie stwierdzić istnienia obowiązku podatkowego, aktywnie pytamy sprzedawcę, czy posiada stosowny numer identyfikacji podatkowej.
    • W przypadku sprzedawców profesjonalnych i prywatnych z siedzibą na terenie UE: wychodzimy z założenia, że sprzedawca posiada co najmniej jeden numer identyfikacji podatkowej objęty obowiązkiem sprawozdawczym zgodnie z dyrektywą DAC7. Masz obowiązek podać nam informację na temat posiadanego numeru.
    Jesteśmy zobowiązani przekazywać Centralnemu Federalnemu Urzędowi Podatkowemu (BZSt) następujące informacje:
    • imię i nazwisko
    • adres (ulica, kod pocztowy, miejscowość, kraj)
    • każdy numer identyfikacji podatkowej sprzedawcy podlegającego raportowaniu, w tym każde państwo członkowskie wydania
    • data urodzenia
    • identyfikator rachunku finansowego
    • wszelkie składki, prowizje lub podatki zatrzymane lub pobrane przez nas
    • łączne wynagrodzenie wypłacone lub uznane w ciągu okresu sprawozdawczego
    • liczba stosownych czynności, z tytułu których wynagrodzenie to zostało wypłacone lub uznane

    Więcej informacji na temat przekazywanych przez nas danych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.
    Od początku 2023 roku musimy zgłaszać Centralnemu Federalnemu Urzędowi Podatkowemu (BZSt) informacje dotyczące wszystkich transakcji dokonanych za naszym pośrednictwem przez sprzedawców posiadających rezydencję podatkową na terenie UE.
    Zgłoszeniu podlegają wszyscy odprowadzający podatki w UE sprzedawcy, którzy w danym roku kalendarzowym dokonali za pośrednictwem naszej platformy co najmniej 30 sprzedaży lub jeśli ich obrót wyniósł powyżej 2000 euro.
    Mamy obowiązek uzyskania od sprzedawców informacji o numerze identyfikacji podatkowej, jeśli dokonali sprzedaży na Chrono24 w roku 2023 – nawet jeśli oferta została utworzona wcześniej.
    Musisz podać numer kraju, w którym odprowadzasz podatki.
    Jeśli odprowadzasz podatki w którymkolwiek kraju UE, musisz podać odpowiedni numer.
    Nie, nie pobieramy podatku ani nie odprowadzamy go za Ciebie. Przekazujemy jedynie informacje podatkowe związane z Twoimi transakcjami na Chrono24 za pomocą zaszyfrowanego transferu danych.
    Ściśle przestrzegamy obowiązujących przepisów o ochronie danych. Wszystkie dane, które przekazujesz Chrono24, są szyfrowane (SSL) i przesyłane przez bezpieczne połączenie internetowe (HTTPS).
    Twoje dane podatkowe są wykorzystywane wyłącznie do przekazywania informacji Federalnemu Centralnemu Urzędowi Podatkowemu i nie są nigdzie publikowane.
    Kliknij ten link, aby przejść do formularza. Ten sam link przesłaliśmy Ci już w wiadomości e-mail.
    Jeśli mieszkasz na terenie UE, podaj numer identyfikacji podatkowej nadany w kraju Twojego miejsca zamieszkania. Jeśli odprowadzasz podatki także w innym kraju UE, podaj również nadany Ci w nim numer podatkowy. W wypadku, jeśli nie mieszkasz na terenie UE, możesz przekazać nam informację, czy masz obowiązek odprowadzania podatku w którymkolwiek z krajów UE.
    Zależnie od tego, w jakim kraju posiadasz rezydencję podatkową, Twój numer identyfikacji podatkowej może znajdować się w różnych dokumentach. Listę dokumentów odpowiednich dla Twojego kraju znajdziesz na stronach OECD.
    Kliknij link i wybierz z listy swój kraj. W załączonym pliku PDF możesz przeczytać, gdzie znajdziesz swój numer identyfikacji podatkowej.
    Jeśli przez pomyłkę zapisałeś błędny numer identyfikacji podatkowej i nie możesz go samodzielnie poprawić, skontaktuj się z naszym Działem Obsługi Klienta.

    Obowiązek zgłaszania obrotu towarami we Francji

    Zgodnie z postanowieniami zawartymi w artykule 242 bis ustawy „Code général des impôts” (CGI, czyli francuskiej ordynacji podatkowej) z art. 10 ustawy N° 2018-898 (znanej również pod nazwą „Ecollab”) z 23 października 2018 roku o przeciwdziałaniu oszustwom, jako administrator internetowej platformy handlowej podlegamy następującym obowiązkom:
    • Coroczny obowiązek zgłaszania francuskim organom podatkowym informacji o działalności sprzedawców dokonujących za pośrednictwem naszej platformy transakcji powiązanych z Francją;
    • Obowiązek informowania o zgłoszeniach objętych nimi sprzedawców.
    Mamy obowiązek zgłaszania francuskim organom podatkowym sprzedaży dokonanych za pośrednictwem Chrono24, jeśli spełniają one któreś z następujących kryteriów:
    • Wysyłka nastąpiła na francuski adres;
    • Wysyłka nastąpiła z francuskiego adresu;
    • Sprzedawca jest zameldowany we Francji lub posiada tam adres firmy – oprócz wysyłki także osobiste przekazanie artykułu na terenie Francji jak i poza nim podlega zgłoszeniu.

    Otrzymasz od nas wiadomość z informacją, że zgłosiliśmy jedną lub więcej Twoich sprzedaży francuskim organom podatkowym. Więcej informacji na temat zobowiązań podatkowych i ubezpieczeń społecznych znajdziesz na stronach francuskich organów podatkowych: www.impots.gouv.fr oraz www.urssaf.fr.
    Niestety nie możemy udzielić Ci porady w kwestii podatków. W razie pytań o obowiązek zgłaszania sprzedaży skontaktuj się bezpośrednio z francuskim urzędem skarbowym lub Twoim doradcą podatkowym.
    Zgodnie z przepisami francuskiej ustawy o przeciwdziałaniu oszustwom mamy obowiązek zgłaszania następujących informacji:
    • Twój numer identyfikacji podatkowej, numer VAT UE lub SIREN / SIRET;
    • Twój zdeklarowany status – jako osoba prawna, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą lub osoba fizyczna sprzedająca prywatnie;
    • łączna liczba oraz obrót z transakcji powiązanych z Francją.

    Wszystkie kwoty są przy tym zaokrąglane do następnej pełnej cyfry i podawane w walucie euro.
    Zaznaczamy, że istnieje minimalny próg sprzedaży zgłaszanych francuskim organom podatkowym – jeśli w ciągu roku dokonano mniej niż 20 sprzedaży lub jeśli obrót ze sprzedaży wyniósł poniżej 3000 EUR, nie są one przez nas zgłaszane francuskiemu urzędowi skarbowemu.
    Niestety nie możemy udzielić Ci porady w kwestii podatków. W razie pytań o obowiązek zgłaszania sprzedaży skontaktuj się bezpośrednio z francuskim urzędem skarbowym lub Twoim doradcą podatkowym.
    O tym, które sprzedaże podlegają zgłoszeniu francuskim organom podatkowym, decydujemy na podstawie
    • Twojego adresu zapisanego na koncie Chrono24,
    • miejsca wysyłki artykułu,
    • adresu dostawy.

    Prosimy o regularne aktualizowanie danych zapisanych na koncie Chrono24. Obowiązują Ogólne warunki korzystania ze strony.
    Niestety nie możemy udzielić Ci porady w kwestii podatków. W razie pytań o obowiązek zgłaszania sprzedaży skontaktuj się bezpośrednio z francuskim urzędem skarbowym lub Twoim doradcą podatkowym.

    Więcej informacji na temat zobowiązań podatkowych i ubezpieczeń społecznych znajdziesz na stronach francuskich organów podatkowych: www.impots.gouv.fr oraz www.urssaf.fr.
    W takim przypadku mimo wszystko możesz podlegać francuskim obowiązkom podatkowym i/lub obowiązkom związanym z ubezpieczeniem społecznym. Przykładowo:
    • Sprzedaż na rzecz nabywcy mieszkającego we Francji może skutkować obowiązkiem zapłaty podatku VAT
    • Twoje miejsce stałego pobytu lub prowadzenia działalności gospodarczej jest we Francji.
    • Jako pracodawca, pracownik lub osoba prowadząca działalność gospodarczą we Francji możesz być objęty obowiązkiem odprowadzania składek na ubezpieczenie społeczne.

    Jeśli nie masz pewności co do tego, czy podlegasz francuskim obowiązkom podatkowym i/lub obowiązkiem odprowadzania składek na ubezpieczenie społeczne, skontaktuj się bezpośrednio z francuskim urzędem skarbowym lub Twoim doradcą podatkowym.
    Więcej informacji na temat zobowiązań podatkowych i ubezpieczeń społecznych znajdziesz na stronach francuskich organów podatkowych: www.impots.gouv.fr oraz www.urssaf.fr.
    Mamy obowiązek zgłaszania francuskim organom podatkowym sprzedaży dokonanych od początku 2019 roku.
    Niestety nie możemy udzielić Ci porady w kwestii podatków. W razie pytań o obowiązek zgłaszania sprzedaży skontaktuj się bezpośrednio z francuskim urzędem skarbowym lub Twoim doradcą podatkowym.
    Brak wyników wyszukiwania