48 166 zegarki dla "

Rolex

"
1 - 30 od 48 166 trafienia
Widok
Sortuj według

Na Chrono24 znajdziesz w sumie 17 392 nowych zegarków marki Rolex i 27 405 używanych zegarków mark Rolex.

Rolex – symbol luksusu i precyzji

Marka Rolex od dziesięcioleci uważana jest za symbol prestiżu i luksusu. Jej czasomierze łączą w sobie elegancję, precyzję i najwyższą jakość wykonania.

5 najważniejszych cech marki Rolex

  • Najbardziej znany producent luksusowych zegarków
  • Najlepsze na rynku kalibry manufakturowe
  • Zegarki, po które sięgają znane osobistości, głowy państw i szefowie wielkich koncernów
  • Doskonała inwestycja ze względu na stabilną wartość
  • Legendarne modele: Submariner, Daytona, Explorer

Rolex – symbol statusu od 1905 roku

Marka Rolex, tak jak Porsche, Chanel czy Louis Vuitton, uważana jest za symbol luksusu. Swój sukces zawdzięcza dwóm cechom: trwałości oraz stabilności. Design jej produktów, jak w przypadku modelu Oyster, praktycznie się nie zmienia. To właśnie dzięki tej strategii zegarki Rolexa są łatwo rozpoznawalne. Wszystkie uważane są dziś za klasyki o wysokiej wartości kolekcjonerskiej. Dodatkową zaletą czasomierzy są ich niezwykle stabilne ceny rynkowe, na które wpływ ma ich ponadczasowy i spójny styl. Oprócz modelu Oyster dotyczy to również takich zegarków jak Daytona, Day-Date, Datejust oraz Submariner.
Rolex znany jest z tego, że wprowadza do obiegu więcej złota niż jakikolwiek inny producent zegarków na świecie. Jak głosi plotka, sprzedaje on około miliona zegarków rocznie o łącznej wartości ponad 2 miliardów euro.
Do sukcesu zegarków Rolexa przyczyniła się także polityka firmy, która opiera się na ochronie jej tajemnic. Osoby trzecie niezwykle rzadko otrzymują zezwolenie na zwiedzenie hal produkcyjnych. W tajemnicy utrzymywane są także liczby dotyczące zysku rocznego, a dyrektorzy firmy udzielają wywiadów jedynie na drodze wyjątku. Całości dopełnia niezależność Rolexa. Jego zegarki niemalże w całości produkowane są we własnych pracowniach.

Zegarki Rolex – inwestycja bez ryzyka

Osoby poszukujące luksusowego zegarka, który stanowiłby idealną lokatę kapitału, powinny sięgnąć po produkty marki Rolex. Genewska manufaktura utożsamiana jest z takimi pojęciami jak władza i prestiż. Jej zegarki stanowią idealną inwestycję. Wartość starszych modeli będących w dobrym stanie znacznie wzrasta wraz z upływem lat. Rzadkie okazy potrafią osiągnąć astronomiczne, pięcio-, a nawet sześciocyfrowe kwoty. Używane modele Oyster Perpetual kupić można już za 1 000 euro. Ceny nowych, nienoszonych egzemplarzy zaczynają się dopiero od 3 000 euro. Submariner, jeden z najbardziej znanych produktów Rolexa, w używanej wersji kosztuje około 5 000 euro. Ceny nowszych, nienoszonych wersji utrzymują się w granicach 6 000 euro. Za rzadkie egzemplarze, takie jak np. „Red Sub“ o numerze referencyjnym 1680 trzeba zapłacić już ponad 30 000 euro. Podobne ceny osiągają modele COMEX-Submariner, które produkowano na zamówienie francuskiej firmy Compagnie maritime d’expertises. Ceny innego znanego modelu – Daytony – zaczynają się dopiero od 8 000 EUR. Granicę 100 000 euro przekraczają natomiast egzemplarze określane jako „Paul-Newman“. Te zegarki o numerze referencyjnym 6239 rozpoznać można po kontrastującej z cyferblatem skali sekundowej.

Wskazówki dotyczące zakupu zegarków marki Rolex

  • Stabilna wartość połączona z możliwym wzrostem wartości rynkowej
  • Oyster Perpetual: wersja podstawowa już od 1 000 euro
  • Cztero-, a nawet pięciocyfrowe kwoty w przypadku rzadkich egzemplarzy („Red Sub“, „Paul Newman” Daytona)
  • Długowieczność zapewniona solidnymi i niezawodnymi kalibrami
  • Inni renomowani producenci: Patek Philippe, Omega, Audemars Piguet

Rolex Oyster – wydajność w ekstremalnych warunkach

Rolex to coś więcej niż tylko efektowna błyskotka. Historię tego jedynego w swoim rodzaju producenta można porównać z historią nowoczesnego zegarmistrzostwa. Pierwszy model Rolexa – Oyster – wprowadzono na rynek już w 1926 roku. Był to również pierwszy zegarek na świecie, który był jednocześnie wodo- i pyłoszczelny. Do dzisiaj model ten uważany jest za klasyk.
Niezwykłą wodoszczelność zegarków Oyster osiągnięto dzięki hermetycznie zamykanej kopercie, przykręcanej koronce oraz wykonanemu z tworzywa sztucznego szkiełku frontowemu, które idealnie łączyło się z kopertą. Dla podkreślenia jego wodoszczelności model Oyster prezentowano w mini-akwariach wypełnionych wodą, w których dla zwiększenia efektu pływały złote rybki. Rolex szybko przekonał się, jakie korzyści dla sprzedaży niesie ze sobą dobry marketing. W 1927 roku marka podjęła współpracę z brytyjską pływaczką Mercedes Gleitze, która zamierzała przepłynąć kanał La Manche. Podczas 10 godzinnego wyczynu Gleitze przez cały czas miała przy sobie zegarek Oyster. Przepłynięcie kanału co prawda nie powiodło się, Oyster dowiódł jednak swojej niezawodności i pozostał wodoszczelny.

Z Rolexem na krańcach świata

Zegarki marki Rolex zdobyły także oba krańce świata – dotarły do głębin Pacyfiku oraz na szczyt Himalajów. Jeden z modeli Rolexa – Deep Sea Special – znajdował się na pokładzie batyskafu Trieste, który w styczniu 1960 roku osiadł na dnie Głębi Challengera, czyli najgłębiej położonego miejsca w Rowie Mariańskim. Ten przygotowany specjalnie na potrzeby ekspedycji model potwierdził, do czego zdolne są zegarki tej marki. Przed zanurzeniem Deep Sea Special przymocowany został do powłoki zewnętrznej łodzi. Okazało się, że panujące na głębokości 10 916 m wysokie ciśnienie w żaden sposób nie wpłynęło na jego funkcjonowanie. W roku 2012 Rolex postanowił powtórzyć ten wyczyn. Eksperymentalny zegarek nurkowy Rolex Deepsea Challenge został przymocowany do ramienia uchwytu łodzi podwodnej o nazwie Deepsea Challenger. Tym razem łódź osiadła na głębokości 10 908 m. Zegarek w ogóle na tym nie ucierpiał. Potwierdzono laboratoryjnie, że wodoszczelność tego modelu sięga aż 12 000 m i że jest w stanie wytrzymać ciśnienie wynoszące nawet 1 500 barów.

Rolex Submariner – pionier wśród zegarków nurkowych

Morska pasja konstruktorów Rolexa dała o sobie znać już w roku 1953, kiedy zaprezentowano światu pierwszy zegarek nurkowy – Rolex Submariner. Określany jako „the divers friend“ (pol. przyjaciel nurków) zegarek należy do najbardziej pożądanych czasomierzy na świecie. Dzięki podwójnej koronce model pozostawał wodoszczelny nawet na głębokości 100 m. Wyróżniał go oprócz tego czarny matowy cyferblat oraz obustronnie obrotowa luneta, która umożliwiała odczytanie czasu nurkowania z dokładnością co do minuty. Rolex bez wątpienia należy do pionierów wśród konstruktorów zegarków nurkowych. Swoje pierwsze modele tworzył w czasach, w których nurkowanie jako sport wyczynowy praktycznie nie istniało.
Na wygląd modelu Submariner miał w dużej mierze wpływ ówczesny dyrektor firmy René-Paul Jeanneret. Ten zapalony nurek doradzał konstruktorom m.in. w kwestii wyglądu wskazówek, cyferblatu oraz koperty. Submariner to jednak nie tylko ciekawy design. Dla potwierdzenia jego właściwości model poddany został wielu wymagającym testom oraz uczestniczył w łącznie 132 zanurzeniach. Plotka głosi, że jeden z egzemplarzy prawie bez szwanku przetrwał upadek na beton z wysokości 2 m – jedynie niewielki fragment farby fosforyzującej odprysnął z jednej ze wskazówek. Nowsze modele Submariner charakteryzowały się wodoszczelnością nawet do głębokości 200 m. Były wykorzystywane przez brytyjskie, kanadyjskie i australijskie marynarki wojenne.
W roku 1953 Rolex zwrócił na siebie uwagę dwukrotnie, dzięki modelowi Submariner oraz za sprawą współorganizowanej przez firmę wyprawy w Himalaje. Marka była oficjalnym sponsorem ekspedycji, która pod wodzą Johna Hunta zaatakowała Mount Everest. Dwaj uczestnicy wyprawy – Sir Edmund Hillary oraz Tenzing Norgay – wyruszyli w drogę na szczyt zaopatrzeni w zegarki Oyster-Perpetual marki Rolex. Pomimo trudności i zmiennej pogody udało im się zdobyć znajdujący się na wysokości 8 848 m n.p.m. szczyt. Brakuje jednak wiarygodnych źródeł, które potwierdziłyby, czy zegarki faktycznie wniesiono na taką wysokość. W oparciu o doświadczenia zebrane podczas wyprawy Rolex stworzył model Oyster Perpetual Explorer. Ten zaprezentowany w 1953 roku zegarek powstał jako hołd dla niezwykłej wytrzymałości himalaistów.

Rolex Daytona – zegarek dla kierowców rajdowych i aktorów

Kolejnym modelem Rolexa, który odniósł wielki sukces, jest Daytona. W krótkim czasie stała się najbardziej pożądanym zegarkiem automatycznym genewskiej manufaktury. Jeszcze na początku lat 60. ubiegłego wieku poziom sprzedaży tego sportowego chronografu nie zachwycał. Jednak za sprawą aktora i kierowcy rajdowego Paula Newmana oraz kierowcy Formuły 1 Jackiego Stewarta model szybko zyskał status ikony. Na cześć tego pierwszego wersja Daytony z wyraźnie kontrastującą skalą sekundową otrzymała w latach 80. przydomek Paul Newman. Model ten jest do dzisiaj niezwykle popularny wśród kolekcjonerów. Sama nazwa "Daytona" wywodzi się natomiast od legendarnego toru wyścigowego w Daytona Beach na Florydzie. Miejsce to uważane jest za światową stolicę nadzwyczajnej prędkości. Tylko w latach 1904 – 1935 pobito tam 14 rekordów. Pięć z nich przypadło w udziale Malcolmowi Campbellowi, który również nosił zegarki Rolexa.

Przegląd modeli Rolexa

  • Air-King
  • Cellini Time, Cellini Date i Cellini Dual Time
  • Cosmograph Daytona
  • Datejust i Datejust II
  • Day-Date
  • Explorer i Explorer II
  • GMT-Master i GMT-Master II
  • Lady-Datejust
  • Milgauss
  • Oyster Perpetual
  • Pearlmaster
  • Sea-Dweller i Sea-Dweller 4000
  • Sky-Dweller
  • Submariner i Submariner Date
  • Yacht-Master i Yacht-Master II

Wyjątkowa historia pięcioramiennej korony

Historia marki Rolex sięga roku 1905. Założona w Londynie przez Hansa Wilsdorfa oraz Alfreda Davisa firma nosiła na początku nazwę Wilsdorf & Davis. Podczas gdy Davis produkował koperty zegarków, Wilsdorf zajmował się importowaniem mechanizmów szwajcarskiej firmy Aegler. Nazwa Rolex pojawiła się dopiero w roku 1908, kiedy zarejestrowano ją jako znak towarowy. Jej pochodzenie nie jest jednak do końca znane. Niektórzy przypuszczają, że wywodzi się od słów „rolling export“ (pol. trwały eksport). Z czasem Rolex zaczął sygnować tarcze zegarków własną nazwą, co w tamtych czasach uważane było za coś osobliwego. Z reguły, jeżeli zegarki w ogóle były podpisywane, umieszczano na nich raczej nazwisko ich dystrybutora. Krótka nazwa marki dawała jednak możliwość wpisania na tarczy obu sygnatur – nazwy firmy oraz nazwiska jubilera. Dopiero po 19 latach istnienia firmie udało się doprowadzić do tego, że na tarczach, kopertach i kalibrach umieszczano wyłącznie nazwę "Rolex".
Pięcioramienna korona dołączyła do wizerunku firmy dopiero w roku 1925. Historii powstania logo nigdy nie ujawniono. Przypuszcza się, że pięć ramion korony symbolizuje pięć palców zegarmistrza. Za inspirację mogła również posłużyć liczba liter w słowie "Rolex". Od roku 1939 każdy cyferblat oraz każda koronka i sprzączka ozdabiane są nie tylko nazwą firmy, ale również jej logo.
Pod koniec lat 50. do jakości zegarków Rolexa przekonali się słynni rewolucjoniści Che Guevara oraz Fidel Castro. Nie wiadomo wprawdzie, czy czasomierze przyczyniły się do sukcesu kubańskiej rewolucji z 1959 roku, ale faktem jest, że żadnemu innemu producentowi zegarków nie udało się stworzyć takiego mitu wokół własnych produktów oraz zebrać tak różnorodnego grona klientów. Zegarki Rolexa nosili jednak nie tylko ludzie władzy, ale również takie osobistości jak Dalaj Lama czy modelka Elle Macpherson.

Certyfikowana precyzja od 1910

Czasomierze wyposażone w kalibry manufakturowe Rolexa mają opinię niezwykle dokładnych. Każdy egzemplarz tej marki otrzymuje certyfikat Oficjalnego Szwajcarskiego Organu Nadzorczego dla ChronometrówContrôle Officiel Suisse des Chronomètres (COSC). Ta niezależna instytucja zajmuje się badaniem dokładności chodu mechanizmów zegarkowych. Każdy oddany do COSC kaliber jest testowany przez 15 dni. Umieszcza się go m. in. w pięciu różnych pozycjach oraz poddaje się go działaniu trzech różnych temperatur. Praktyka ta stosowana jest w firmie Rolex praktycznie od samego początku. Założyciel marki – Hans Wilsdorf – już w 1910 roku zlecił pracownikom szkoły zegarmistrzostwa w Biel zbadanie jednego ze swoich zegarków. Po trwających dwa tygodnie testach model otrzymał pierwszy na świecie przyznany zegarkowi naręcznemu certyfikat chronometru, który poświadczył jego najwyższą jakość.
Wilsdorf posunął się jeszcze dalej. Cztery lata później odesłał jeden z mechanizmów firmy Aegler do National Physical Laboratory, które należy do londyńskiego obserwatorium Kew-Teddington. Kaliber przez 45 dni poddawany był różnym testom. Między innymi zbadano dokładność jego chodu w 5 różnych pozycjach – z koronką u góry, na prawo i na lewo oraz z cyferblatem u góry i na dole. Ponadto, poddano go również działaniu 3 różnych temperatur. Wyposażony w złotą kopertę oraz białą emaliowaną lunetę czasomierz zdał wszystkie testy i jako pierwszy w historii zegarek naręczny otrzymał certyfikat chodu klasy A. Co ciekawe, certyfikat ten stworzono z myślą o zdecydowanie większych czasomierzach, takich jak chronometry morskie.

Rolex – solidne zegarki automatyczne

Od lat 50. solidne mechanizmy i koperty są niezmiennym standardem w ofercie Rolexa. Wiele mówiącym przykładem sztuki zegarmistrzowskiej jest model Milgauss z roku 1956. Jego nazwa powstała z połączenia francuskiego słowa „mille“ (pol. tysiąc) oraz nazwiska niemieckiego fizyka Carla Friedricha Gaussa. Zegarek ten jest odporny na działanie pola magnetycznego wynoszącego aż 1 000 gausów, co zostało potwierdzone 10 sierpnia 1970 roku przez Europejskie Centrum Badań Jądrowych (CERN). Większość części, z których składa się montowany w modelu Milgauss kaliber automatyczny 1065 M, zbudowana została z miękkiego żelaza. Czasomierz ten stał się błogosławieństwem dla inżynierów, elektroników oraz wielu innych grup zawodowych, które na co dzień narażone są na działanie pola magnetycznego. Do innych cech charakterystycznych tego pożądanego przez kolekcjonerów zegarka należą m.in. połyskujące na zielono szkło szafirowe, czerwony trójkąt, który znajduje się na lunecie oraz charakterystyczny sekundnik w kształcie błyskawicy.

Zaangażowanie społeczne marki Rolex

Każda osoba, która kupi zegarek marki Rolex, spełnia jednocześnie dobry uczynek. Założyciel marki Hans Wilsdorf, który był bezdzietny i po śmierci żony stracił jedynego spadkobiercę, postanowił stworzyć własną fundację oraz przekazać jej swoje udziały w firmie. Dziś Hans-Wilsdorf-Stiftung, czyli Fundacja Hansa Wilsdorfa, jest właścicielem marki Rolex i dysponuje większością jej zysków. Z funduszy tych finansowane są najróżniejsze inicjatywy społeczne, programy ochrony środowiska, projekty naukowe, artystyczne, a także kulturalne.

Lokata kapitału oraz prestiż

Bez względu na to, czy chodzi o nowy model, czy też o artykuł kolekcjonerski – osoba, która inwestuje w markę Rolex kupuje coś więcej niż tylko zegarek. W dziedzinie zegarków luksusowych Rolex jest niezaprzeczalnie numerem 1 oraz zalicza się do najbardziej znanych marek na świecie. Szwajcarska sztuka zegarmistrzowska najwyższej klasy, spójny design, niezmienna polityka firmy oraz stabilna wartość zegarków składają się na rozpoznawalny image Rolexa. Czasomierze tej marki zadowolą przy tym najróżniejsze gusta klientów. Ci, którzy cenią sobie prestiż, powinni zdecydować się na modele wykonane z 18-karatowego złota lub platyny. Natomiast osoby, które stawiają na wytrzymałość i funkcjonalność, towarzyszy na lata odnajdą w wariantach ze stali szlachetnej.

Najlepsze modele zegarków marki Rolex
Datejust | Submariner | Daytona | GMT Master II | Oyster Perpetual | Sea-Dweller | Yacht-Master | Air King | Explorer | Cellini