Tissot T-Sport V8 – precyzyjny zegarek dla fanów motoryzacji
Kluczową i najbardziej charakterystyczną funkcją modelu Tissot V8 jest jego precyzyjny stoper. Umożliwia on pomiar z dokładnością do dziesiętnych części sekundy. V8 swoim wyglądem reprezentuje typowy wizerunek czasomierzy inspirowanych motoryzacją.
This page contains information about:
- Pięć najważniejszych cech zegarka Tissot T-Sport V8
- Chronograf z solidną kopertą ze stali szlachetnej
- Klasyczny wizerunek i atrakcyjna cena
- V8 - motoryzacyjne inspiracje
- Instrument pomiarowy
- Obliczanie średniej prędkości
- Dokładna regulacja dzięki funcji stop-sekundy
- Cyferblaty w wielu barwach
- Precyzyjny i godny zaufania mechanizm
Pięć najważniejszych cech zegarka Tissot T-Sport V8
- Funkcja stopera o bardzo wysokiej dokładności
- Podziałka tachymetryczna w większości modeli
- Tradycyjny design inspirowany motoryzacją
- Niezawodny mechanizm kwarcowy ETA
- Datownik
Chronograf z solidną kopertą ze stali szlachetnej
Szwajcarska marka Tissot istnieje od 1853 roku. Model V8 należy do jednej z najpopularniejszych kolekcji Tissota o nazwie T-Sport. Jest to typowy chronograf, co można łatwo rozpoznać po dwóch dodatkowych przyciskach powyżej oraz poniżej koronki. Większość wydań V8 posiada charakterystyczną dla tego rodzaju czasomierzy lunetę z tachymetrem. Jest to specjalna podziałka cyfrowa, która pozwala zmierzyć średnią prędkość pojazdu na określonym odcinku. Koperta tego modelu powstaje ze stali szlachetnej, a jej średnica wynosi 42,5 mm. Nazwa "V8" wywodzi się od określenia popularnego typu sportowego silnika samochodowego.
Klasyczny wizerunek i atrakcyjna cena
Model V8 jest bardzo solidnym i niezawodnym zegarkiem w przystępnej cenie. Wartość nowego egzemplarza wynosi około 300 euro. Jeżeli jesteś fanem motoryzacji i szukasz czasomierza odpowiadającego tej pasji, V8 z pewnością spełni Twoje oczekiwania! Spory rozmiar tego modelu sprawia, że świetnie prezentuje się on także na bardziej masywnych nadgarstkach. We wnętrzu V8 montowane są wysokiej jakości kalibry kwarcowe, które gwarantują doskonałą precyzję pomiarów. Wśród zegarków mechanicznych dokładność taką osiągają tylko nieliczne chronografy (jak np. TAG Heuer Carrera Calibre 36), za które trzeba już jednak zapłacić kilka tysięcy euro. Atrakcyjnymi oraz należącymi do tej samej klasy cenowej konkurentami V8 są czasomierze Seiko z serii Sportura.
V8 - motoryzacyjne inspiracje
Zegarki V8 zawdzięczają swoją nazwę określanym tym samym mianem silnikom samochodowym. Silniki V8 mają widlasty kształt, składają się z ośmiu cylindrów i słyną z doskonałej wydajności. Konstrukcja V8 zapewnia wysoką moc przy stosunkowo niewielkich rozmiarach jednostki napędowej. Motory typu V8 stały się szczególnie popularne dzięki amerykańskim muscle cars, które znane są z ogromnych pojemności skokowych oraz ryczącego dźwięku podczas pracy cylindrów. Właśnie widlastym silnikom o ośmiu tłokach swoją sławę zawdzięczają takie legendy amerykańskiej motoryzacji jak Ford Mustang, Dodge Charger, Ford GT 40 czy Shelby Cobra. Również niemiecki Mercedes chętnie korzysta z silników V8 w słynnych limuzynach klasy S. Tissot określa model V8 mianem "potężnej maszyny" na nadgarstku. Czasomierz ten stanowi oczywisty wyraz uznania dla wyrafinowanych technologii motoryzacyjnych.
Instrument pomiarowy
Zegarek V8 posiada trzy cyferblaty pomocnicze. Design tego modelu wyraźnie nawiązuje do wzornictwa desek rozdzielczych w samochodach sportowych z czasów, w których kierowcy wyścigowi nie posługiwali się jeszcze cyfrowymi komputerami pokładowymi, ale odczytywali informacje o pojeździe z dużych okrągłych wskaźników.
Dwie z trzech dodatkowych tarcz na cyferblacie odpowiedzialne są za wskazania stopera. Pierwsza z nich znajduje się na pozycji godziny dziesiątej i jest odpowiedzialna za liczenie minut po rozpoczęciu pomiaru czasu. Druga tarcza odpowiada za wskazanie dziesiętnych części sekundy. Na jej podziałce zaznaczone są cyfry 0, 2, 4, 6 i 8.
Na pozycji szóstki znajduje się trzeci cyferblat pomocniczy, nad którym obraca się właściwy sekundnik zegarka. Duży sekundnik na głównej tarczy służy bowiem wyłącznie funkcji chronografu i uruchamia się po naciśnięciu przycisku nad koronką. Ponowne naciśnięcie zatrzymuje pomiar czasu i pozwala na odczytanie wskazań na wszystkich tarczach. Naciśnięcie przycisku znajdującego się poniżej koronki odpowiada za wyzerowanie wskazówki stopera. Model V8 umożliwia także pomiar międzyczasów, jeżeli po zatrzymaniu pomiaru ponownie naciśniemy górny przycisk.
Obliczanie średniej prędkości
Większość wydań V8 posiada lunetę wyposażoną w podziałkę tachymetryczną. Podziałka ta służy obliczaniu średniej prędkości w kilometrach lub milach na godzinę. Po wyznaczeniu przykładowego odcinka – np. o długości jednego kilometra – prędkość można ustalić na podstawie pomiaru stopera, odczytując wskazywaną przez duży sekundnik wartość na lunecie. W analogiczny sposób można przeprowadzać pomiary w milach oraz innych jednostkach mierzonych w relacji "na godzinę".
Dokładna regulacja dzięki funcji stop-sekundy
Wyróżniającymi się detalami cyferblatu zegarka Tissot V8 są arabskie cyfry na pozycjach godzin 12, 4 i 8. Świetnie podkreślają one sportowy styl tego modelu. W miejscu trójki znajduje się okienko daty. Szybka korekta wskazań datownika jest możliwa po wysunięciu koronki o jeden stopień. Po wyciągnięciu koronki do końca zegarek można regulować z dokładnością co do sekundy. Mały sekundnik tego czasomierza dysponuje bowiem specjalną komplikacją, która zatrzymuje go i ustawia na pozycji zerowej po wysunięciu koronki.
Cyferblaty w wielu barwach
Producent oferuje model V8 w wydaniach z czarnymi, białymi, granatowymi lub kremowożółtymi cyferblatami. W ciemniejszych wersjach lunety posiadają tę samą barwę co tarcza, podczas gdy wydania z jasnymi cyferblatami wyposażone są w stalowe bezele z czarnymi elementami graficznymi. Obok bransolet ze stali Tissot proponuje dla modelu V8 również paski ze skóry w czarnym lub brązowym kolorze.
Koperta modelu V8 wytrzymuje ciśnienie wody do 10 barów, co odpowiada głębokości 100 m. Zegarek ten nadaje się zatem do pływania oraz amatorskiego uprawiania sportów wodnych. Jego wysoką trwałość zapewnia ponadto wyjątkowo odporne na zarysowania szafirowe szkiełko frontowe. Wysokość obudowy V8 wynosi 10,6 mm, a jego waga to 155 g. Co ciekawe, pod wieloma względami czasomierz ten wyraźnie przypomina legendarny model Speedmaster firmy Omega, który znajduje się jednak w zdecydowanie wyższych przedziałach cenowych. Warto w tym kontekście wspomnieć, że Omega i Tissot od lat 30. były częścią jednego przedsiębiorstwa, a od końca lat 80. należą do koncernu Swatch Group.
Precyzyjny i godny zaufania mechanizm
Atrakcyjne ceny modeli T-Sport V8 wynikają przede wszystkim z zastosowania werków kwarcowych G10.211. Werki te wyposażone są w cztery kamienie łożyskowe, ich wysokość wynosi 7,4 mm, a jako źródło energii wykorzystuje się w nich płaską baterię typu 394. Kalibry G10.211 są wytwarzane przez firmę ETA, czyli największego na świecie producenta surowych mechanizmów zegarkowych. Użytkownicy modelu V8 bardzo chwalą sobie dokładność kalibrów ETA. Nieprawidłowości pomiaru czasu zdarzają się w ich przypadku bardzo rzadko, nie przekraczając zazwyczaj kilku sekund w miesiącu.
Tissot T-Sport V8
- Klasyczny design inspirowany motoryzacją
- Koperta o średnicy 42,5 mm
- Waga 155 g
- Mechanizm kwarcowy ETA z funkcją stopera